Bij de vorige zwangerschap wilde we het geslacht absoluut niet weten met de 20 weken echo. Dat hebben we ook duidelijk aangegeven. Toch dacht ik een paar keer keer een piemeltje voorbij te zien komen. :x En later zei de echoscopiste. het geslacht is al mooi in aanleg aanwezig. Toen dacht ik: als je dat zo snel ziet, is het vast een jongen. En... dat klopte. Wij blij! Maar we hadden niet meer echt een verassing. Nu willen we het weer niet weten over een week of 6, maar wel graag meekijken of het allemaal goed is. Hoe omzeil je nu de kans weer een piemeltje te zien of een loslippige echoscopiste.... Iemand ook deze ervaring???
euhm, dan erbij vermelden dat vorige keer toch een teleurstelling was omdat het geslacht wel vol in beeld was?
Ik wilde het ook niet weten. Bij de 3D echo van m'n oudste dacht ik wel even iets langs te zien komen maar ik heb er heel bewust niets over gezegd en geprobeerd er niet meer aan te denken. En zo was het toch nog een verrassing toen onze jongen tevoorschijn kwam. De enige manier om het niet per ongeluk te zien, is helemaal niet meekijken bij de echo's. Maar dat is vast ook geen optie voor je... (zou het voor mij niet geweest zijn). Blijft over: zeggen tegen de echoscopist dat je het liever niet wilt weten en écht wegkijken als ze zeggen dat je weg moet kijken. Is er altijd nog een kleine kans dat je het per ongeluk alsnog in beeld krijgt. Hopelijk gebeurt dat niet.
ze moeten het geslacht wel in beeld (nietja de blaas enzo endan zien ze het meestal wel)brengen voor de 20 weken echo. wat je zou kunnen vragen is dat ze jullie waarschuwen als ze dat doen dat jullie de andere kant op kijken
Inderdaad even waarschuwen zal ik vragen. Gek dat sommige niet begrijpen dat anderen het een verassing willen laten blijven tot de bevalling...
Ik begrijp heel goed dat je het nog niet wilt weten, maar pas na de geboorte dat moment wil hebben. Ik denk er nml. net zo over Ook al ben ik stiknieuwsgierig!!! Ik heb idd ook bedacht om te vragen of ze even willen waarschuwen wanneer het geslacht in beeld komt. Dan kunnen we even de andere kant op kijken.
Ik herken dit wel. Wij werden ook niet ingelicht, maar ik zag op eens wat voorbij vliegen. Nog geen minuut later vroeg ze willen jullie het eigenlijk weten? Ik zei meteen, nou volgens mij zag ik daar wat, heel duidelijk dus. Ze zei sorry, dat het zo goed in beeld was, was door zoeken het naar alles met het echoapparaat, dus kan helaas gebeuren jah. Maar ik zou uitleggen aan het begin wat de vorige keer gebeurde en dan zullen ze er vast wel extra rekening mee houden...
Wat de rest al zegt, even laten waarschuwen als ze naar het geslacht gaat kijken of als ze daar in de buurt gaat komen... Ook wij wilden het niet weten, maar doordat ik een auto-ongeluk kreeg in Andorra (en het daar meer dan normaal is dat je het geslacht weet) en dus een echo kreeg om te kijken of alles goed was, kwam ik het alsnog te weten, omdat de gyn. daar het er zo entousiast uitfloepte...
Dat hebben wij ook gedaan, wij willen het ook niet weten en de gyn vroeg dat netjes voor de echo en tijdens het maken van de echo. Maar toch...onbewust ga je stiekum kijken of je iets ziet, hadden jullie dat niet?!
ik begrijp het ook helemaal, hoor, wij houden het ook een verrassing.. heb bij de 20 weken echo maar half gekeken, haha, we hebben zelf meegefilmd dus kon het later nog terugkijken toen ik wist dat de kust veilig was. ik vond eigenlijk dat de vk er losjes mee omging, ze zei dat we niet weg hoefden te kijken enzo maar er was wel degelijk een tussen de beentjes shot waar je nét niks ziet (dacht even van wel maar bleek navelstreng te zijn )
Wij wilden het ook niet weten en tijdens de echo zelf heb ik niets gezien. Op de formulieren zag ik wel dat de echoscopiste het geslacht wel had gezien en dat alles in orde was. Thuis heb ik de echo nog een paar keer heeeeeel nauwlettend gekeken en toen was ik er vrijwel zeker van dat ik een piemeltje had gezien, maar toch bleef de twijfel, want tja... ik heb er immers geen verstand van en ik kon net zo goed de navelstreng hebben gezien, toch...? Was dus bij mij alsnog een verrassing (een hele fijne, dat wel) toen mijn zoon idd een zoon bleek bij de geboorte! Ik zou in jullie geval idd nog even heel nadrukkelijk vertellen dat jullie het niet willen weten en vragen of ze je even willen waarschuwen wanneer ze teveel in de buurt van het geslacht komen, zodat je de andere kant op kan kijken. Dat deed mijn VK ook bij mij toen ze een echo deed om te checken op ligging en werkte prima.
vragen of ze wil aangeven als ze daar gaat kijken, zodat jezelf weg kan kijken, zo hebben wij het gedaan
bij de 20 weken echo vroeg ze het voor de echo begon. we hoefde niet weg te kijken, hebben niets gezien. dinsdag heb ik groeiecho en gaat mijn sm mee. dan gaan we wel wegkijken, vooral omdat mijn sm anders gaat roepen dat ze het gezien heeft en speculeren, en daar heb ik echt geen zin in. ze moet onze keuze wel respecteren.
wij willen het ook niet weten. Toen we dat aangaven liet ze ons pas meekijken toen ze het apparaat aanhad en wist dat ze veilig zat en toen ze bovenbeentje ging meten gezegt dat we dan even ons hoofd om moesten draaien. Ik denk ook dat je het van te even goed duidelijk moet maken dat het de vorige x teleurstelling was dat je het zag en het nu echt niet wil!
Wij wilden het ook niet weten, maar moet eerlijk zeggen dat ik van de 20 wkn echo zo onder de indruk was, dat ik helemaal niets gezien heb of daar speciaal opgelet heb. Waar ik wel bang voor was, was een verspreking van de echoscopiste. Toen we een 3D lieten maken, zei ze op een gegeven moment: ZE ligt lekker te slapen. Dat vonden mijn man en ik zo typisch, want meestal praten ze over een ongeboren kindje in de hij of het-vorm. Later ging ze ineens over op hij en het. Toen dachten we nog, zou ze gezien hebben dat het een meisje was, en was ze geschrokken van de verspreking dat ze daarna extra overdreven over 'hij' ging praten. Ik vond het ook wel raar, want ik had zo'n sterk gevoel dat het een jongetje zou worden en was dus een beetje in de war door die echoscopiste die het over een zij had. Gelukkig bleek mijn gevoel toch juist en bleek het bij de geboorte idd een jongen te zijn.