hondenbelasting

Discussie in 'De lounge' gestart door Stinkerbell, 27 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Nou heb vandaag een brief van de gemeente gekregen om hondenbelasting te betalen. Maar moet het nu toch even kwijt wat schandalig duur. :$:x

Het is 97.35 voor 1 hond maar ik heb er twee. En dus voor iedere volgende hond 146.18. :$ Dus 243.53 echt te gek voor woorden.

Kan me voorstellen dat er mensen zijn die vinden dat hun hond voordat bedrag ook op de stoep mogen poepen. :p
    Is het bij jullie ook zo duur?

2. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    sociaal pedagogisch werker
    Hier betalen we helemaal geen hondenbelasting!

3. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ja Nijmegen is echt belachelijk duur! Misschien kan je beter een kennelnaam aanvragen, kan goedkoper zijn :p

Wij betalen € 45 per hond. In de vorige gemeente ( overbetuwe ) was het rond de € 70 dacht ik. Maar daar heb je ook poepveldjes ( die omheinde dingen ) Dat heb je hier niet.

4. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Wij betalen geloof ik 43 euro.... Voor 1 hond

5. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Daar komtie:

1e hond = 109.20Euro
    2e en volgende hond = 218.40Euro

Wij hebben op dit moment 1 hond en betalen dus 109,20 Euro. Als we er dus nog een hond bij zouden nemen, zouden we 327.60 Euro betalen!!!!!

Wat ik me altijd afvraag: waar blijft de kattenbelasting?!

De gemeente hier doet geen ene kl*te aan verbeteringen voor honden. Ik ruim netjes de ontlasting op en gooi dat in mijn eigen prullenbak omdat er buiten nergens prullenbakken staan. En de stront van de honden waarvan de baasjes het niet opruimen blijft net zolang liggen totdat het verteerd is. :x

Een week of 3 geleden kregen wij hier trouwens controle (stond ook aangegeven in de krant dat ze langs zouden komen) Die man wilde gewoon binnenkomen om te kijken of we geen 2e hond hadden. Nouw, dat dacht ik toch even niet!!! Heb hem mooi buiten laten staan. :D

6. Marian16

Marian16 Niet meer actief

Ik betaalde ook rond de 110 euro,maar ik ruimde het echt niet op.
    Nu moet ik er wel bij vertellen dat ik vlak bij een losloopgenied woon en poepen op de stoep deed mijn hond nooit,hij moest gras of aarde onder z'n kont hebben.

Tja kattenbelasting,ik zie het nut er niet van in want mijn katten komen niet buiten dus om daar voor te gaan betalen vind ik te ver gaan.

7. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

30 okt 2009
    3.410
    0
    0
    Nijmegen
    Ik heb de brief vandaag ook binnengehad, het slaat echt helemaal nergens op hier in Nijmegen

8. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Hier kost de eerste hond 84 euro. De volgende week ik zo niet.

9. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

hier geen belasting, wel opruimplicht, alleen amper plekken waar ze los mogen ja metrtje of 30 en dan houd het al op, en amper prullebakken (en een stel ganzen die groter en meer poepen dan mijn honden) oja en gemeente ruimt de velden/randnjes) waar geen opruimplicht is niet op, wordt niks gedaan dus

10. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Hier kost het 38 euro. Dat vind ik heel redelijk. Ik ruim altijd alles wel op maar gelukkig poept onze hond altijd netjes in bosjes en nooit op de stoep. Hij houdt het nog liever in.

11. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Hier 85 voor 1 hond, ook amper losloopgebied en de losloopgebieden die er wel zijn is vaak langs de weg waar auto's rijden! Te idioot voor woorden, daar wil je je hond niet los laten.

12. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Dat zou niet eerlijk zijn tegenover de mensen die binnenkatten hebben. Mijn katten komen nooit buiten en schijten dus ook nooit bij een ander in de tuin, dus vind ik kattenbelasting in dit geval niet eerlijk.

Al kan ik me jouw vergelijking wel goed voorstellen hoor. Maar zoals ik al zei: het is lastig te controleren of iemand binnenkatten heeft of zijn / haar katten vrolijk bij een ander in de tuin laat schijten.

Ik vind hondenbelasting in sommige gemeenten trouwens wel schrikbarend hoog hoor. Jeetje zeg! Kan me voorstellen dat je daar niet blij van wordt!

13. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Wij betalen 39 euro. Wat betalen sommigen veel zeg

14. Marian16

Marian16 Niet meer actief

Gemeente's mogen zelf uitmaken wat ze vragen voor de HB.
    Ik vind het een achterhaald iets dat men toen heeft ingevoerd toen er nog hondenkarren waren,daar werd toen HB over berekend,maar ze zijn dit wel blijven doen ondanks dat hondenkarren allang niet meer bestaan.

Het is alleen maar een extra centje om andere projecten mee te betalen,niets meer en niets minder.

15. bengel

bengel Niet meer actief

oke, ik kom ook uit nijmegen, heb de brief nog niet gehad, maar dan ben ik voorbereid, echt BELACHELIJK......zo veel..en elk jaar flink duurder zeg...grrrr

16. babs81

babs81 Niet meer actief

gewoon in zwolle komen wonen;) wij hoeven geen hhondenbelasting te betalen

17. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Nou sorry hoor,maar wij hebben 3 binnenkatten..Zou ff lekker zijn dan!;)nee ik vind dat heel erg ver gezocht!

18. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Hier 48 voor de eerste hond en 66 voor de tweede en meer geloof ik 84 tot een bepaalde hoeveelheid dan betaal je kennelprijs.

Weet het ook niet.
    Heb al 3x doorgegeven dat ik 2 honden heb, maar het komt geloof ik niet helemaal bij de gemeente binnen, en dan heb ik het toch echt afgegeven en niet opgestuurd (woon zowat naast het gemeentehuis). Nou ja, nog maar een keer inleveren, voor we wel een keer problemen krijgen.

19. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

heb vandaag ook de gemeentebelastingen binnengekregen wij betalen 76 euro hondenbelasting.

20. Aura

Aura Niet meer actief

wij betalen 250 euro voor 2 honden...echt te belachelijk als er dan een mooie speelweide ofzo voor was maar nee hoor....echt TE schandalig....

Deel Deze Pagina