Hoeveel kwijt aan boodschappen per maand?

Discussie in 'De lounge' gestart door Pipelina, 1 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Thanks! Wij drinken ook weinig frisdrank (komt ook doordat ik op de lijn let natuurlijk), en dat scheelt enorm. Water kost immers niets en thee ook weinig.

2. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Voor alleen de boodschappen zitten wij rond de 250 per maand (incl luiers, doekjes en dierenvoeding)
    Wij bestaan uit 2 volwassenen, een kind van 2 en kind van 1.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Lidl fruit/groente verschilt per keer.. Net zoals bij de gewone super (c1000)
    De bananen van de gewone super waren de laatste 3 weken steeds in 2 dagen bruin. Die van de lidl liggen er nu al een week mooi bij..

Merk ook weinig verschil met de groente en fruit van de Lidl-c1000-AH. Dat is nou eenmaal wisselvallig. Op de markt vaak nog het best..

4. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

mmm als ik zo eens kijk kom ik ook wel aan 750 euro per maand maar dan zitten daar wel de luiers en de doekjes en was spullen bij:D

5. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    De Italiaan staat hier ook vaak op tafel, maar ik moet toegeven dat er ook redelijk wat in de prullenbak verdwijnt!
    Ik ben zelf niet zo'n fan van de Lidl. Maar ik zal er toch weer eens gaan neuzen. Ik hoef bv dus echt geen drinken van de lidl, vind ik echt niet te pruimen. Maar voor houdbare producten zal ik er eens gaan kijken. Groente en fruit haal ik eigenlijk altijd op de markt behalve in jan/ feb/mrt dan is het toch minder. Ik moet zeggen dat ik best veel huismerk koop van de AH, maar ja die is toch nog best prijzig.
    Zal gewoon naar ander oplossing moet zoeken, het is zeker een groot deel gemakzucht!

6. diana1980

diana1980 Actief lid

12 jan 2007
    232
    0
    0
    hier 80 -90 euro per week met een maximum van 350 per maand.(man/vrouw en 3 kids)en dat is INCLUSIEF : 2 keer nutrilon(20 euro) en luiers. ik kijk vaak op de wekelijkse aanbiedingen. nl en koop vooral euroshoppermerk. De aldi is echt niet goedkoper dat het euroshoppermerk van de AH. Als er bv. sperziebonen in de reclame zijn dan pas ik daar mijn weekmenu op aan. Grootverpakkingen vlees zijn vaak goedkoper en die kun je toch zelf verdelen in porties.Maak een weekmenu en volg die ook, als je savonds pas bedenkt wat je wilt eten heb je vaak zin in lekkere dingen en ga je toch meer kopen dan je wilt.

ik heb het ook moeten leren, maar nu lukt het best.

7. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Ik koop ook niet alles bij de lidl hoor, maar zoals ik al zei: voor sommige dingen loont het echt wel de moeite. En anders gewoon een tijd lang bij de AH altijd de goedkoopste optie nemen. Dat scheelt ook al enorm.

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik koop ook niet alles bij Lidl hoor! Fruit, groenten, vis uit de vriezer en houdbare producten zoals gepelde tomaten in blik, augurkjes, tonijn (beste getest!).

Drinken koop ik ook bij de gewone supermarkt en andere producten die ik van een merk lekkerder vind (cola, chips etc)

9. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    Zo moet ik het ook maar eens gaan doen!

Maar voor vlees e.d. ben ik echt een miep. Ik koop eigenlijk altijd biologisch en scharrel. In de voordeel verpakkingen van kipfilet, zit meer water dan vlees. Als ik dan weer in Italie ben en zie hoe een kipfilet er daar uit ziet, dan denk wat worden we hier toch genept. Maar ook voor de dieren en de AB die er in zit hoef ik niet. Daar geef ik echt met liefde meer geld aan uit

10. blondoniempje

blondoniempje Actief lid

30 mrt 2009
    272
    0
    0
    Project Secretaresse
    Breda
    haha bij ons gaat er 300euro per week door heen en we zijn nog maar met zn 2e
    naja we hebbe 2 honden en 2 katten die kosten natuurlijk ook wel geld maar dat is dus uitgerekend bijna een maandsalaris haha oei

11. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik denk dat wij zo'n 200 euro in de maand gemiddeld kwijt zijn met 2 personen....
    Strax natuurlijk ook een kleintje erbij en dan zal het wel meer zijn!

Wat wij doen is kiezen voor de goedkope merken (worden vaak in dezelfde fabriek gemaakt zijn soms ook gewoon dezelfde producten maar voor merk betaal je meer), vlees in de aanbieding en voordeelpakken kopen om vervolgens in porties te verdelen en in de diepvries te leggen, niet steeds voor een klein dingentje naar de supermarkt gaan maar gewoon 2 x in de maand ofzo kopen wat we echt nodig hebben, voorverpakte diepvries groenten (ik proef het verschil niet?), kijken naar de aanbiedingen, en niet naar de duurste winkels gaan!
    Verder zijn wij absoluut ook geen luxe mensen die alleen maar vers willen eten ofzo, uit pot of blik of zoals ik al zei uit de diepvries is voor ons ook prima!
    Verder hoeft voor ons ook niet altijd iets te snoepen in de kast te liggen of chips of iets dergelijks...

12. Moonchild82

Moonchild82 Actief lid

8 mei 2007
    455
    1
    0
    Postbode & Interieurverzorgster
    Hoofddorp
    @ Lindangel

Wij doen 1x per maand boodschappen bestellen via Albert. Dat is voor ons gewoon zowieso veel prettiger met boodschappen naar 3 hoog slepen, maar ook omdat we dan niet door de winkel hoeven lopen, en met 3x zoveel thuis komen dan nodig was. ;) en dat laatste zijn we nogal goed in.

Dat betekent dus wel, dat onze vlees, vis en groente allemaal vries vers is. Maar naar onze mening is dat net zo goed als vers. Je proeft het verschil bijna niet, maar betaalt wel dubbel.
    Wij eten vrijwel alle dagen groente. Soms gekookt, soms uit de wok. Al dan niet met vis of vlees. Een enkele dag makkelijk frituur (zelf patat maken) of een boerenomelet.

We zijn creatief met kruiden en sauzen, dus ieder gerecht is weer een beetje anders. En als we wel de winkel ingaan, dan kijken we vaak naar aanbiedingen, of anders gewoon laag in het schap naar de huismerk artikelen.
    Op een heel enkel artikel na hebben we alles vaak huismerk.

13. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant

Deel Deze Pagina