Baby's in maart, voetenzak maxi cosi zinvol/handig?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Linda, 29 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    De vraag zegt het natuurlijk al. Ik verwacht wel dat mijn baby's niet heel groot zijn (ivm twin en ik ben zelf niet heel groot) dus misschien kunnen ze wel een jaar in de maxi cosi. In de herfst en winter zitten ze er dan dus ook nog in.

Ik kan natuurlijk ook gewoon een dekentje kopen/maken, maar als de zak echt voordelen heeft en erg handig is, wil ik 'm wel kopen.

2. pris87

pris87 Actief lid

20 apr 2009
    180
    0
    16
    revalidatie afdeling
    in de buurt van R'dam
    Ik ben in februari uitgerekent en ik weet niet of het echt handig is, maar ik heb er wel 1 gekocht. Het lijkt me fijner dan een losse deken eroverheen. En het kan best nog een paar maandjes fris zijn dan.

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Onze meid is begin maart geboren. Ik heb de voetenzak nog een aantal weken gebruikt. Het lijkt mij handiger dan een dekentje. Een voetenzak kan helemaal dicht tot aan boven toe en er zit ook nog een soort van capuchon op. Dat lijkt me warmer dan een dekentje, wat je overal moet instoppen. De voetenzak kun je gemakkelijk voor de helft openritsen, zodat je hem kunt openvouwen en je kindje eruit kunt halen.

4. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Als je kijkt naar de afgelopen jaren qua weer... dus sneeuw met pasen, lijkt het me geen overbodige luxe om iets extra warms te hebben voor je kleintjes :)

5. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Wij hebben in de babywinkel hiernaar gevraagd en die man tipte ons over een doek die in de maxi cosi kan (zitten gaten voor de riempjes) en dat kan je dan lekker om het kindje heen slaan.

De man maakte bij zijn eigen kleine er ook gebruik van en beviel hem heel goed ook omdat hij hem kon gebruiken niet in combinatie met de maxi cosi.

Wij gaan deze in ieder geval wel aanschaffen qua prijs was ie goedkoper en je kan er dus meer mee.

nou weet ik alleen ff de naam niet meer maar neem aan dat elke babyzaak wel zoiets heeft.

6. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ons meisje is eind maart geboren en we hadden de Wallaboo voetenzak gekocht voor in de MC. Vind ik persoonlijk veel fijner materiaal, zachter en broeit niet zo. En nu sinds een paar weken heb ik hem er weer in gedaan dus de hele winter maak ik er nog wel gebruik van. Is dus zeker nog wel een zinvolle investering lijkt mij. Volgens mij moet je wel een reuzenbaby hebben als hij niet een jaar in de MC past?!

7. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Ik zou zeggen: ja wel doen. Het is erg fijn en daarbij kan je hem ook weer gebruiken als het kouder word in september. Mijn dochter was ook niet zo groot en heeft zeker tot 11 maanden in de maxicosi gelegen. Daarna pas in een gewone autostoel.

8. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Ik zou hem ook aanschaffen, vaak heb je inderdaad in maart en april nog koude dagen. En als je de kleine s'avonds meeneemt is het ook aardig fris...zelfs in het voorjaar nog.
    Ik heb er toevallig vandaag één gekocht van Maxi-Cosi...maar ja, ik ga dan nu ook de koude dagen in.
    Maar ik zou het je wel aanraden!

9. Catje86

Catje86 Bekend lid

1 sep 2008
    602
    0
    0

De Lodger Shelter?

10. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ik had een zoon in maart 2008... en hij heeft tot april 2009 in de maxicosi gezeten.
    Ook in Maart 2008 hadden we sneeuw en kou.. dus zou zeker voetenzak aanschaffen.

11. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    die van ons word in feb geboren en ik heb er wel een gekocht van de prenetal. Hij was maar 15 euro gewoon een zwarte

12. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Hier ook een kindje van maart 2008.
    De voetenzak is vollop gebruikt. Ook voor in de kinderwagen, als ik lekker stukken buiten ging wandelen en t was fris, dan lag mijn zoontje lekker in zijn MC voetenzak.

13. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36
    Hoi,
    Toevallig heb ik vandaag bij de kruidvat zo een doek gekocht met gaten voor de maxicosi.
    Hij is best wel dik en handig voor de winter voor maar 10 euro misschien is dat een optie?
    groetjes

14. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Onze oudste is van oktober en heeft heel lang in de Maxi Cosi gezeten met voetenzak. Ik heb hem er pas uit gedaan toen het echt warm genoeg was. Je kunt ook het bovenste deel eraf ritsen, de onderkant is heerlijk zacht voor die ukkies ! :)

Groetjes,
    Nikki F

15. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Nee die was het niet maar het was wel zoiets maar dan ander merk.

En idd bij de kruidvat dat is ook zoiets...

16. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Hihi meiden thnx, ik denk dat ik er wel uit ben, ik koop 'm. Ook als ik een keer kort de maxicosi op de wandelwagen klik ipv de resiwieg dan is het dus ook makkelijk!!!

17. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.184
    113
    Brabant
    jazeker linda, daar hebben wij het meeste aangehad. Kijk even vlug in en uit de auto kan ook met een dekentje, maar ga je ff de winkels in, dan is het super handig, die voetenzak

18. ontzettendtrotsemama

ontzettendtrotsemama Fanatiek lid

7 aug 2009
    2.204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb zelf een dochter van eind maart, en had geen voetenzak van maxi-cosi maar een lodger shelter! Echt een fijn ding, maar heb ik helaas niet zo veel aan gehad omdat die al gauw te warm was. Ik had liever een voetenzak van maxicosi gehad... misschien koop ik die alsnog wel :)!

19. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    alyssa is in april geboren en ik had ook een voetenzak bij de mc en heb hem veel gebruikt.
    ik vind het erg handig dat je de bovenkant er vanaf kan ritsen dus als het wat warmer is heb je hem er zo vanaf.
    je hoeft ook niet bang te zijn dat je het losse dekentje verliest oid.
    vind het echt een aanrader.

liefs doris

Deel Deze Pagina