Hoeveel laat je vrienden betalen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 25 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skye

Skye Niet meer actief

En in dit geval................zou ik gewoon de volle pond rekenen!!! Een goede vriend zal immers niet zelf de prijs bepalen, maar gewoon vragen wat je ervoor wilt hebben!! Dit vind ik een beetje aso

2. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Even andersom: als ik bij vrienden iets zou kopen, zou ik gewoon het volle pond betalen of dat in ieder geval aanbieden. Dan mogen mijn vrienden bepalen of ze mij korting willen geven. Doen ze dat niet, even goede vrienden! Ik hou er niet van om bekenden te "gebruiken" omdat je rekent op een korting of voorkeursbehandeling. Zo heeft een vriend die fotograaf is op onze bruiloft gefotografeerd niet omdat we korting konden krijgen maar omdat hij prachtige foto's maakt. Dat is voor mij in ieder geval altijd het uitgangspunt.

3. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    #43 Johannal, 25 aug 2011
    Laatst bewerkt: 25 aug 2011
    Sorry hoor even totaal of topic maar je maakt logo's en bent dus minimaal grafisch vormgever of niet? Mag ik vragen of (en zo ja wat) je gestudeerd hebt en hoe oud je bent want van 20,- ga jij echt niet rondkomen.... dat is echt heel weinig! Dat is (als alle inhoudingen eraf zijn) minder dan het minimumloon volgens mij.

On topic:

Ik heb een eigen bedrijf (grafisch ontwerper) en ik heb pakketprijsjes voor vrienden en dan is het take it or leave it... Het is inderdaad gewoon keihard mijn eigen geld (onder aan de streep wat ik inlever dat doen andere (lees mensen met vaste baan) lang niet zo snel hoor. Serieus het is gewoon vergelijkbaar met je portemonnee openen en iemand geld geven wat anders in de jouwe was gekomen...

Ik heb nu twee opties voor mijn vrienden; of je nodigt me uit voor een avondje eten/koffie wat dan ook en ik brain met je mee op bierviltjes niveau (zo noem ik dat). Of je betaald gewoon een pakketprijs (en dat is een hele scherpe prijs) en ik ga er mijn eigen tijd en energie in stoppen en je hebt garantie op resultaat. Hoe vaak ze al niet afhaken voordat er ook maar iets bedacht is.... Zo zie je maar hoe makkelijk 'zij' er over denken... Ze willen het bij je over de schutting flikkeren en er verder niet meer aan hoeven denken, en er het liefste ook niets voor betalen.

Ik zou misschien aanbieden (aan goede vrienden) om de hapjes samen met de vrouw/man des huizes in de middag voorafgaand aan het feest te maken. Dan kan je de kostprijs (incl. afdrachten) berekenen. Heb je het gezellig en en weten ze gelijk hoeveel tijd en moeite je er in stopt.

4. Dana

Dana Niet meer actief

ik vind een groot verschil tussen vrienden of kennissen, en daarbij vind ik het al helemaal erg dat er gezegd is dat 40 euro wel genoeg is, dan was ik er al klaar mee, ga maar naar een ander!

5. Purk

Purk Niet meer actief

Mijn broer heeft een restaurant en daarnaast een cateringbedrijf. Voor iedereen gelden dezelfde prijzen. En terecht, het is hun inkomen/salaris en bedrijf geen filantropische instelling.

6. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    #46 Johannal, 25 aug 2011
    Laatst bewerkt: 25 aug 2011
    voor inkoopprijs ben je er niet he! dat is een veel gemaakte fout...

jij koopt voor 100,- broodjes in en verrekend die 100,- door aan je vrienden. Aan het einde van het jaar betaal jij er nog eens minimaal 33% inkomsten belasting over...

(en je hebt er tijd ingestoken... tijd die je anders aan een betalende klant had kunnen besteden... maar goed veel mensen zien tijd niet echt als geld, hoewel dat het wel degelijk is voor een zelfstandig ondernemer)

Het is veel slimmer om je vrienden de normale prijs te laten betalen maar er dan (zoals al werd genoemd) wat extra's bij te doen!

Juist als cateraar haal je je meeste inkomsten uit je vrienden/kennissen kring als je die allemaal een korting moet gaan geven.... mensen knikken een keer zeggen misschien nog bedankt maar dat is het jij 'zit er maar mee' dat je geen cent verdiend. Niemand die daar aan denkt.

7. Anice

Anice Niet meer actief

Heb niet alles gelezen maar als het een beetje mooie luxe aparte hapjes zijn is 40 euro een lachertje.

8. suikerboon

suikerboon Bekend lid

30 dec 2007
    924
    0
    0
    arbeidster
    menen

zoals marloes zegt :)

9. pb70

pb70 Niet meer actief

'Vrienden' die minachtend een schijntje bieden voor diensten zijn geen vrienden, maar profiteurs. Ik ben zelf ook geen held en zou het waarschijnlijk over mijn kant laten gaan, maar het zou wel het einde betekenen van mijn vriendschap...

10. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Ik lees veel brutaliteit en minachting voor de werkzaamheden. Deze persoon heeft het eten niet verdiend.

Ikzelf reken geen tijd voor vrienden. Ze betalen de ingrediënten en een schatting van de elektriciteitskosten etc die gepaard gaan bij het maken van + 10% onvoorzien.

We hebben ook een auto waar mensen gebruik van kunnen maken. Zaken als transportkosten en eventuele stalling in de buurt van de locatie mogen ze betalen, maar we rekenen geen uurtarief ook al zijn we soms een hele dag bezig.

Ik heb het hier trouwens wel over echte vrienden. Ik maak wel echt een onderscheid in mensen, niet iedereen is mijn vriendje.

11. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Nee nou dit zijn wel echte vrienden van ze. Maar de man staat bekend als een enorme profiteur. Die presteert het nog om in Cannes op het duurste terras met zijn eigen flesje water te gaan zitten. Zonder schaamte, hahaha...

12. Daantje85

Daantje85 VIP lid

10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    Ligt er idd aan wat voor 'vrienden' het zijn, zijn het vrienden van vrienden die je zo af en toe eens ziet dan zou ik zeggen gewoon de volle mep. Zijn het echte vrienden dan kun je zeker wel een korting berekenen. Snap idd ook niet dat ze dan van te voren een bedrag hebben afgesproken, dat zou ik altijd doen, heb je ook geen scheve gezichten na afloop.
    Mijn man is dj en er bellen wel vaker mensen die hem op een feestje van vrienden ofzo hebben horen draaien en denken zo er korting uit te halen.. Het is soms hard, maar je moet idd ook aan jezelf denken. Willen ze de prijs niet betalen, jammer dan ga maar naar een ander.

13. noukie89

noukie89 Niet meer actief

als die schaal 60 euro is dan is de inkoop al gauw 20 en als er vlees bij in zi zelfs 30 a 35

14. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

10-15% korting lijkt mij redelijk! Ze moeten er natuurlijk ook wat aan verdienen!! Vrieden snappen dat toch?;)

En is de prijs niet ok, dan zorgen ze toch dat ze het bij een ander beter krijgen.. Werk = werk!

Deel Deze Pagina