Hoeveel landbouwgif zit er op jouw groente en fruit?

Discussie in 'Voeding' gestart door zogelukkig, 2 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Hé, de vrijdagmarkt is hier een biologische markt, nooit geweten. Ben ik toch al goed bezig :)

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Je kunt ook zo'n groente/fruit abonnement nemen. Ken iemand die dat heeft, dan kun je elke week ergens bij zo'n afhaalpunt een zak met groente- en fruit ophalen Home page

3. tulip

tulip Niet meer actief

niet als kritiek op jou zogelukkig, het is heel goed dat je mensen hierop wijst, maar wat er in die link staat kan volgens mij nooit helemaal kloppen.

Sommige supers ken ik niet, dus ik weet niet hoe het daar gaat, maar de c1000 zijn volgens mij allemaal franchise. Die van ons wel iig. Mijn zwager is verantwoordelijk voor de groente en fruit afdeling daar. Op het voorverpakte na (komkommer, mix paprika.....) worden de groentes en het fruit geleverd door een boer hier op het dorp. Dat kan dus al niet meewegen met zo'n onderzoek. Misschien dat meer franchise supers dat doen????

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Lokaal zegt natuurijk niet dat het ook biologisch is.;)

Ze hebben bij C1000's door het hele land in totaal 130 metingen verricht en daar hun resultaten op gebasseerd.

5. tulip

tulip Niet meer actief

nee dat is zo, maar ik bedoelde eigenlijk, dat wanneer meer c1000's dat doen, dat het dan geen producten van c1000 zijn. Dan kan het natuurlijk nog zo zijn dat de c1000 filialen toevallig veel bespoten inkopen, maar dat het geen conclusie kan zijn dat de producten van c1000 bespoten zijn, snappie????:D

6. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Dat klopt wel wat tulip zegt. Net als Dirk van der Broek geloof ik, of Edah. Dat zijn gewoon de buurtsupers van vroeger. Lastig om die dan bij elkaar op een berg te schuiven, ook al is het natuurlijk wel een algemeen beeld wat ze geven. Ik doe veel boodschappen bij de AH, soms bij de C1000, en elke week even langs de markt voor wat groente en fruit.

W.b. vlees trouwens, dat krijg ik binnenkort via mijn moeder, biologisch. Of eigenlijk niet eens officieel biologisch, maar dat komt van een koetje wat gewoon achter de dijk een paar jaar heeft staan grazen en elk jaar wordt er eentje geslacht. Ze delen het vlees dan met vrienden en familie, en mijn moeder krijgt altijd 1/4 koe. Ik "koop" mijn rundvlees dus bij haar, hoe puur wil je het hebben? En je kunt ook nog zelf kiezen wat je krijgt, worst, lapjes, gehakt, biefstuk, etc. Groente en fruit heeft "tenminste" nog geen eigen gevoel of dierbaar leven. Ik ben dus met vlees zeker wel wat voorzichtiger!! Na die reclames van een poosje terug haal ik ook niet graag meer vlees bij de C1000.

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik snap wel wat je bedoelt, maar dan kan je geen enkele franchisesupermarkt meer meenemen in die onderzoeken. Ze prijken toch met het logo van de C1000 boven de deur en niet met buurtsuper Jan.
    Volgens mij worden de meeste C1000's gefranchised.
    Ze hebben gewoon steekproeven gedaan door het hele land. Hoe zo'n supermarkt eruit komt, is natuurlijk ook een momentopname. De ene week erg bespoten boontjes uit India en de andere week minder bespoten boontjes uit Marokko.
    Dat het lokaal is, wil niet zeggen goed op het gebied van bestrijdingsmiddelen, want in Nederland wordt juist heel veel gespoten; wij staan op plek 4 van meest vervuilde landen.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.212
    35.980
    113
    Wij krijgen elke week een pakket biologische groente en fruit thuis bezorgd, erg gezond dus en gifvrij.

Deel Deze Pagina