Hoeveel langvoedsters zijn er op dit forum?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Lenthe87, 14 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hier echt precies hetzelfde!
    Niks meer aan toe te voegen...nouja, zij is hij in mijn geval :D

2. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    mari:Je merkt duidelijk accentverschuiving van hoofdvoeding na bijvoeding/veiligheidsmiddel/mamahonger/troost als je vast voedsel introduceert.
    Bovendien neemt de conc. antistoffen toe naarmate je langer,mar minder vaak bv geeft. Voor je kindje ( voor jezelf trouwens ook) bijzonder goed voor zijn lichamelijke groei.
    Als je weet dat de hersenen ver tot in het 5e levensjaar doorgroeien, kan je wel bedenken hoe goed de vetzuren zijn die in de bv zitten.
    Daarnaast zorgt langdurig bv ervoor dat de kans op dmII, astma ,allergieën e.d. behoorlijk lager is.
    Zo heb je als mama, ieder jaar dat jij bv geeft, 15% minder kans op dmII, dat scheelt dus 30% als je de who richtlijn aanhoudt.

3. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Jaaa dank je. Dat het ook voor jezelf gezond is, wilde ik ook nog zeggen, maar was ik vergeten!

4. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    Sluit me aan bij wat hiervoor gezegd is.

Poeh, maar hier is het al begonnen: 'je gaat zeker wel afbouwen nu je weer gaat werken' 'niet? Maar hoe vaak ga je dan kolven?
    Nota bene was het mijn schoonzus die het vroeg, die zelf beide kinderen 7 maanden gevoed heeft. Had me nooit gerealiseerd dat dat dus niet volledig was. Prima hoor, maar projecteer dat niet op mij.
    Er volgde een hele discussie over bv en werk en of dat wel geaccepteerd zou worden. Allemaal heel vooringenomen, terwijl mijn leidinggevende het prima vindt en we het goed besproken hebben. Ik krijg een lagere target en een plek en alles (werk in consultancy).

Zo, ik moest het even kwijt ;)

5. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Goed van je !

nog een kleine aanvulling: borstkanker voor de overgang, ± 50% minder kans bij langdurig BV.

6. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik voldoe nog niet aan de eisen. :D

Maar over 5 :)$ *slik* :$ ) weken wel...

:D

Op naar de >2 jaar, als alles meezit. :)

7. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    hier een ex-lange voedster. Mijn jongste heb ik 26 maanden gevoed (ruim 2 jaar dus). Afgelopen oktober zijn we gestopt. Hoe bosj mama , hoe nie.

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier ook al aardig op weg. Hier ook zo'n beetje het streven van 2 jaar. We zien wel hoe het loopt.

@Zoogkompressen, ik gebruik ze nog wel geregeld. Anders moet ik er steeds zo om denken dat ik m'n andere 'dichtdruk' tijdens het voeden en ben sinds een maandje van 2 naar 1x kolven tijdens werktijd gegaan en ik werk in de kraamzorg waardoor ik niet altijd op hetzelfde moment kolf, en de melk wel eens toe wil schieten en m'n (.)(.) dus gaan lekken.
    Overigens vergeet ik ze wel eens en meestal gaat het wel goed. Ik gebruik nu misschien pak per maand ofzo.
    @BV, hoofd/bijvoeding, hier komen we nu een beetje op een punt dat de bijvoeding langzamerhand de hoofdvoeding begint te worden, tenminste overdag. 's Nachts tankt ze nog even flink bij mij.
    @Voeden in het openbaar, wordt nu ook minder. Meestal is het niet nodig, als het wel zo is, doe ik het wel. Maar ze is ook snel afgeleid dus vaak is het niet zo'n succes.

9. Cookie

Cookie Bekend lid

25 jun 2007
    705
    0
    0
    Wij zitten nu op bijna 21 maanden. Het blijft mooi he!

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.430
    36.312
    113

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.430
    36.312
    113
    Hier had ik trouwens ook een keer gelezen dat je door zoogkompressen meer last kon hebben van lekken. Dus die heb ik met 6 weken de deur uitgedaan. Heb geloof ik nog 1 keer gelekt en daarna nooit weer.

12. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Ik lek nogsteeds, en schiet ook nogsteeds wel eens spontaan toe. Dus, in het openbaar (ahum op werk enzo) ga ik nog niet op pad zonder compressen. Maar ook ik heb gehoord dat zoogcompressen ligt zuigend werken en het lekken dus in stand kunnen houden. Dus waar het kan loop ik lekker zonder bh en compressen rond ;)

13. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Mn dochtertje van maart 208 14 mnd gevoed en toen wilde ze zelf (helaas) niet meer. Mn zoontje van november 2009 krijgt nog steeds BV, weliswaar alleen sochtends nog, meer wil hij niet maar k hoop dit nog lekker lang te mogen doen!

14. Sijke

Sijke Bekend lid

oudste 14 maanden gevoed, nr. 2 16 mnd, nu weer aan het voeden, we zien wel hoe lang we het vol gaan houden!
    Heb nooit kunstvoeding hoeven gebruiken, niet dat ik er tegen ben, maar is bij de oudste 2 gelukt om volledig bv te geven tot ze vanzelf aan het eten en drinken gingen, en dan geleidelijk aan afgebouwd tot nog een voor-het-slapengaan voeding. Bij beiden wel vanwege vorderende zwangerschap de laatste voeding gaan stoppen.

15. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Wat betreft bijten, hier denk ik 4x in totaal. 2x omdat ik haar aan wilde leggen en zij geen zin had, eigen schuld mama! En de laatste keer riep ik hard 'au' en schrokken we beide van, en daarna nooit meer gebeurd. Dat is ook al 3 maand geleden inmiddels.

16. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Hier net zo. Nu is mijn rule of thumb: ZIJ hapt aan en vindt zelf de tepel. Ze zal me nooit gericht bijten, het is alleen uit reflex als ze de tepel in haar mond gestopt krijgt.

Maar ik zie wel eens tandjes in de tepel hoor, ze heeft er al een stuk of 9 en als ze sabbelt en slaapt en nog niet los heeft gelaten... ;) Maar dat zijn afdrukjes. Niet altijd even prettig want ze ligt dan niet meer goed aangelegd en als ze slaapt kan ik er niet zoveel mee!

Deel Deze Pagina