welke boekje voor iemand van 11maanden?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door butterfly1984, 19 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

wat is nou een leuk en leerzaam boekje voor mijn kleine meid?

2. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    sowieso zijn boeken met dieren heel leuk.
    Mijn dochter leest vanaf een maand of 12 heel veel boekjes, dus wellicht karton?
    Je hebt ook kartonnen boekjes waarin je kunt voelen, goed voor de senso motorische ontwikkeling!
    Ik zou nog niet gaan voor hele drukke boekjes met flapjes en gedoetjes. Less is more op deze leeftijd ;)

Qua voorlezen zijn wij hier heel erg fan van Bommes! Prachtige platen en mooie korte verhaaltjes.

3. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Hier zijn alle boekjes erg leuk

Maar dan is de mijne wel een stukje ouder

Ik zou idd kijken voor grote duidelijk plaatjes, en idd voelen en horen is leuk met de boekjes

4. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    vind de boekjes van kikker altijd erg leuk.

kikker en varkentje enzo. :)
    maar rupsje nooitgenoeg en raad eens hoeveel ik van je hou zijn ook erg leuk.(deze zijn er beide ook in karton variant)

5. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Je hebt van Dick Bruna ook een groot plaatjes boek; met allemaal diertjes en voorwerpen. Grote duidelijke platen; mijn dame vindt dat helemaal leuk! Zij wijst aan en probeert de plaatjes te benoemen.
    Het is een blauw boek; kaft is van een soort van plastic. Pagina's zijn van karton.

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@beagle78: probeer ook eens MUIS dan :)

maar eh.. alles met plaatjes is leuk op die leeftijd
    anne heeft nog niet het geduld om voorgelezen te worden maar zelf lezen vind ze geweldig
    (ook toen al)
    nijntje, muis, het kleine dierenboek
    er is echt zoveel.. je kan beter gewoon in de winkel wat leuks uitzoeken :)

desnoods laat je dr zelf kiezen.. 11 maanden is oud genoeg om aan tegeven wat ze echt wel/niet leuk vind :)

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Boekjes met kartonnen pagina's (zelf doen!)
    Kikker
    Nijntje
    Muis

Maar wat een geweldig voorleesboek is: Rambamboelie! (Mies Bouman) Echt geweldig! Er is ook een vervolg op Jammerjammer. Ook leuk!

8. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ik heb er een aantal bij de action gekocht, gewoon kartonnen kleurige boekjes met dieren, kleuren,...

Alyna vindt ze erg leuk!

9. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Jelle vond op die leeftijd vooral dierenboekjes erg leuk, vooral als mama dan alle dieren na ging doen (al ben ik er nog steeds niet echter hoe een slak doet... Of een lieveheersbeestje... :) )

Wat denk ik belangrijk is, is dat de plaatjes groot zijn, niet te druk en dat er maar 1 op een bladzijde staat.

10. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Haha Bluesky, daar loop ik ook steeds tegenaan.Gisteren waren we door een boekje van de bieb aant bladeren en ik deed alle beestjes na, komen we bij een lieveheersbeestje.
    Ik heb maar gezegd ' en de lieveheersbeestjes zijn heel stil...stttt!' :)
    En toen deed zij ook 'stt' met haar vingertje voor haar mond. :)

Deel Deze Pagina