Kijk als jij t compleet anders bedoelt dan hoe je t er neer zet...daar kan ik weinig aan doen. Dan moet je t of achterwege laten of anders neerzetten want ik interpreteer het precies zoals t er staat en DAN vind ik t een belachelijke opmerking..
Hier heb ik ook een keer een topic over geopend (over het 'commentaar' op de oma's en opa's idd en ondertussen wel mooi als oppas gebruiken) en ben t dan ook echt compleet met je eens..Zal wel aan de naam liggen Ik snap t ook echt niet... X Mirjam
Mijn ouders wonen 150 km bij ons vandaan en zien mijn dochter dus ook erg weinig, wat ik erg jammer vind. Als ze er zijn mogen ze dus ook alles doen. Mijn moeder is best terughoudend in het verzorgen van m'n dochter, al wil ze het graag. Ze had het zweet op haar voorhoofd staan, toen ze haar voor het eerst in bad deed. (was wel aandoenlijk om te zien) Ja... zeg ze, het is ook al 30 jaar geleden.... Mijn schoonvader besteed daarintegen weinig aan zijn kleinkinderen. Hij zal nooit 'opa dingen' gaan doen. Hij is dat namelijk ook niet gewend van vroeger. Toen nam m'n schoonmoeder (inmiddels overleden) de hele verzorging van 3 kinderen op zich en hij bemoeide zich nergens mee, dus ik verwacht ook niets van hem.
Hier niets van dat bezitterige hoor. Ik ben altijd bang geweest zo te worden en gelukkig is dat niet het geval. Hier vanaf dag 2 mogen de oma's en tante's en iedereen die ons ventje lief vind en het graag wil een flesje geven. Op het begin waren het er 6 per dag, nou dan kan ik er wel 1 per dag afstaan hoor. In bad doen hebben de oma's de eerste week ook geregeld gedaan want toen kon ik zelf nog niet echt goed staan en lopen en mijn moeder komt iedere woensdagochten en doet D. dan in bad. Dan gaat ze het flesje geven en als ze zin heeft er nog lekker op uit met de wagen ook . Ik zou het super vinden als mijn zoon een geweldige band met zijn beide opa's en oma's kan opbouwen en ik heb het al eerder gezegd... dat gaat niet als je er zelf als een havik op zit. Waarom zou je je ouders/schoonouders het gevoel en het uiten van liefde voor hun kleinkind misgunnen? Als het nou rare figuren zijn vind ik het wat anders, maar als het alleen bij jezelf ligt.... ik zou zeggen zet je erover heen ofzo. Je kind mist ook een hoop hoor zo
Hier doen de grootouders niet echt veel, simpelweg omdat mijn mams een eindje hier vandaan woont, mijn schoonma geeft zelf aan dat ze het niet aankan dus zij doet ook niks. Mijn mams komt af en toe een avondje babysitten, dan speelt ze met m'n meid, doet haar in bad en legt haar ook op bed. Ze heeft ook een paar keer een flesje afgekolfde melk gegeven maar normaal geef ik alle voedingen zelf aan m'n meisje, ik ga nu ook niet speciaal gaan kolven zodat iemand anders een flesje kan geven(nu drinkt ze trouwens wel uit een beker en heeft daar ook geen hulp bij nodig). De opa's doen allebei niks, hebben helaas niet veel interesse in hun kleinkind.
Ja misschien wel Onze dochter had ook bijna Dewi geheten maar Demi komt aardig in de buurt Als mijn moeder de luier te strak of te los doet dan zeg ik dat gewoon en dat vind ze ook totaal niet erg. En als ik liever heb dat Demi in bed slaapt in plaats van bij opa op z'n buik dan zeg ik dat ook. Mijn ouders willen alles doen en helpen, met veel plezier maar ze zeggen ook; het is jullie kind, dus jullie bepalen hoe en wat. Mijn schoonouders hebben gelijk gezegd dat ze geen vaste oppas dag willen, maar die zijn ook wat ouder en mijn schoonmoeder is ziek waardoor ze niet bij verkouden mensen mag komen, en dat zijn kinderen natuurlijk vaak. Dus daar heb ik natuurlijk geen problemen mee. Ze zijn dol op haar en daar gaat het om
Nou ik ben bevallen dmv keizersnee dus 1e keer badje heeft zuster gedaan, 1e keer melk ipv de borst heeft zuster gedaan etc.. En dat vond ik wel echt heel erg jammer. En toen Justin 2 weken was en ik eindelijk weer op de been was werd ik ziek, toen heeft mijn moeder me echt enorm geholpen door elke 2 uur (! ze heeft een eigen zaak) naar mij te komen om Justin te voeden en schone pamper te geven. Justin sliep echt geweldig dus ik kon ook gewoon doorslapen. (mijn man had net een nieuwe baan en dus geen vrije dagen) Ook als de andere opa en om kwamen gaf mijn man Justin met de kleine meteen aan oma zodat zij de fles kon geven, ik durfde dan niet te zeggen dat ik het liever zelf deed maar vond het wel jammer hoor... Hoop dat mijn eigen start bij de volgende wat beter gaat zodat ik het lekker zelf kan doen!
Ja dat kan ik me heeeel goed voorstellen! vooral de eerste keren is natuurlijk prachtig om te doen! en heel bijzonder! Petje af voor jouw moeder! geweldig! elke 2 uur naar je toe, ongelooflijk! Dat is ook echte onvoorwaardelijke moederliefde! Ik hoop ook voor je dat je t bij een eventuele 2e allemaal lekker op je eigen gemakje zelf mag/kan doen! Mirjam
Heel weinig. Ze hebben nu allebei 1x opgepast. Allebei een keer een luier verschoond en een flesje gegeven en daar houd het bij op. Mijn eigen moeder weet dat ik het liever allemaal nog ff zelf doe dus die dringt niet aan.Mijn smoeder wil hem in bad doen ( gebeurd voorlopig nog niet ) die wil dat hij blijft logeren ( prima, als hij een half jaar is ) en die wil ook met hem wandelen maar ik heb liever dat ze hem eerst leert kennen. wat welk huiltje enzo betekend. Dit omdat Levi 9 van de 10 keer slaapt als ze hier is of hij maakt haar niet langer dan een uurtje mee dus hij kent haar ook nog niet echt. ( of ik ben gewoon een overbezorgde moeder die het beste wil voor haar kind )