Hoeveel ledikantdekens

Discussion in 'De babyuitzet' started by Romymama, Feb 24, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Romymama

Romymama Fanatiek lid

Dec 2, 2014
    1,409
    28
    48
    Hoeveel zou je die moeten hebben? Kan me namelijk voorstellen dat er wel eens overheen gespuugd wordt.
    Weet niet wat handig is? Of liggen ze na een tijdje sowieso in een slaapzak?

2. Arya

Arya Bekend lid

Jun 26, 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou het wel heel knap vinden als mijn kind over de deken heen zou spugen. :D
    Ik heb er maar eentje, nooit een extra nodig gehad.

3. Charise

Charise VIP lid

Nov 9, 2011
    5,664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Ik heb er meerdere, maar dat is meer om af en toe 1 te doen of als het koud is doe ik er 2. En nog 1 voor in het campingbedje als we weg gaan.
    Ik heb trouwens ook gewoon wiegdekens die ik er wel eens overheen leg, zijn ook van die gebreide dekentjes, dus net iets luchtiger dan een dik ledikantdeken.

Ze zijn in principe niet zo snel vies. Maar het is wel lekker om ze af en toe even uit te wassen.
    Met 2 kom je al een heel eind in ieder geval.

4. Romymama

Romymama Fanatiek lid

Dec 2, 2014
    1,409
    28
    48
    Oké dank je! Het is ons eerste kindje dus ik moet ook nog alles uitzoeken..

5. MamaPrinsesje

MamaPrinsesje Actief lid

Nov 5, 2014
    245
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ledikant deken had ik er maar eentje van. Probeerde altijd te wassen tussen de dutjes door.. Maar had altijd nog de wiegdekentjes waar ze wel even onder kon liggen als ie echt heel vies was door het spugen of iets dergelijks.
    Wiegdekentjes had ik er wel twee van. Ook ideaal als omslag doek de eerste dagen, of als ze beneden sliep in de wieg.

6. Dufel

Dufel VIP lid

Sep 10, 2014
    5,833
    1,469
    113
    Ik doe er 2. Net als 2 dekentjes voor in de wieg.

7. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

Sep 11, 2013
    1,845
    183
    63
    Female
    Ik ook 2 voor ledikant en 2 voor de wieg, zoals Dufel. waar ik rekening mee heb gehouden is een 'dunne' voor de zomer en een 'dikke' voor de winter. dikke bedoel ik dan eentje met teddy stof aan de binnenkant, voor mijn gevoel is dat warmer maar weet het eigenlijk niet zeker

8. Dufel

Dufel VIP lid

Sep 10, 2014
    5,833
    1,469
    113
    Ik hoor trouwens wel van vriendinnen dat je ook vrij snel over gaat op slaapzak. Dus in de zomer is dat vaak warm genoeg. Maar zelf heb ik geen idee. Is ook mijn 1e kindje :)

9. Arya

Arya Bekend lid

Jun 26, 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijne is een koukleum dus slaapt met slaapzak en deken...

10. Vdvl95

Vdvl95 Niet meer actief

Ik heb alleen lakentjes en newborn slaapzak

11. JacQie1985

JacQie1985 Actief lid

Aug 20, 2012
    429
    0
    0
    Ik heb er 3. Een op bed, een in de kast en een in de was. En in de winter doe ik 2 dekentjes erop.
    Wat ik ook wel eens meemaakte is dat mevrouw een lekkende luier had toen ze tandjes kreeg. En dan soms wel 3x per dag, en dan zijn 3 dekens wel handig 😊

12. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

Oct 14, 2010
    16,542
    3,057
    113
    2..
    een dunne en een teddy

In het begin sliep hij onder zn dekentje. Tot hij begon te draaien in bed.
    Toen in een slaapzak en nu slaapt hij nog steeds alleen in een slaapzak zonder deken.

Share This Page