hoeveel 'leefgeld' hebben jullie?

Discussie in 'De lounge' gestart door cvm1985, 19 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

pff 600 euro uitlenen zou ik al nooit doen.. vind ik veel te veel. Boodschappen voor anderen als ik het had zou ik het gerust doen maar heb het niet..

verder vind ik het maar apart dat ik hoor dat mensen met bedragen a 700 euro over of hoger het niet redden :S dan gaat er toch iets niet goed denk ik ;)

2. zustertje

zustertje Niet meer actief

Wat wij precies aan leefgeld hebben geen idee maar meer dan genoeg kunnen eigenlijk wel doen en laten wat wij willen.
    Ik kan het nu ook niet echt uitrekenen want mijn man werkt nu via een detacheringsbureau (per 1 oktober vast in dienst bij het bedrijf waar hij nu zit)
    En ik ga 8 uur minder werken per 1 oktober. Mijn man gaat nu in Belgie werken en dan veranderen er wel wat dingen want blijkbaar krijgen hij ook nog kinderbijslag vanuit Belgie voor onze dochter en boodschappen bonnen :(
    Eind oktober gaan we het allemaal eens uitrekenen hoe en wat.

Ik vind het normaal dat de een meer verdient dan de ander. Ieder zijn eigen verantwoordelijkheid en beroep.

3. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    Dingen die ik nog op kan zeggen. Abo voor de fitness van 30 totaal en 40 aan goede doelen.. Ik denk dat dat er ook wel doorheen gebrast wordt naast die 1100 euro, dus dan geef ik het liever zo uit..

Ik ben nog wel 1 ding vergeten, namelijk het baardagamenvoedsel. 7 euro per week. En hondenvoer 50 euro in de 2 maand. Ongeveer.

En de benzine is idd omdat familie en ook vrienden allemaal zo'n 20/30 min. hier vanaf wonen.. En mijn auto rijdt soms maar 1/8!!:$

Ik zou ook graag een andere auto willen die niet zo duur rijdt..

En veel kleren doe ik ook niet, heb sinds ik zwanger wordt dat ik duizelig wordt in winkels.. Dus daar kan het ook niet aan liggen..

Volgens mij zijn het gewoon echt de boodschappen, juist omdat ik geen zin heb om te winkelen.. Laat ik mijn man gaan en dat wordt altijd meer en duurder en allerlei onzin! En dan vergeet ie ook nog de helft.. Terwijl ik altijd op aanbiedingen let en al in een standaard rondje door de winkel ga iedere week..

Ik zeg dan bijv. slavinken.. Hij haalt schnitzels van 4,- voor 2 stuks!;)

Gr.
    Carlien

4. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Dan doe je denk ik iets heeeeeel erg verkeerd in de excel bestand

Heb je wel echt ALLE vaste lasten opgeschreven? Want als je 1000 overhoud aan leefgeld en dan nog van het statiegeld moet rondkomen kan natuurlijk nooit! Of je moet echt elke dag shoppen enzo

Leg eens je bankafschriften erlangs en kijk eens wat je mist bij je vaste lasten die nu in excel staan, of wat je uitgeeft aan dingen zoals kleding/make up, en overige luxe artikelen

5. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    #185 carpediem2010, 20 sep 2011
    Laatst bewerkt: 20 sep 2011
    Mijn man verdiend 1650 netto, ik 1550, en na alle lasten houden we zon 1170 over.
    hier zijn de boodschappen van 450 euro al af.(incl luiers, babyvoeding kattenvoer enz)Ook de bezine is er al af
    We sparen elke maand wel iets van 900

6. Fruitmoes

Fruitmoes Bekend lid

22 jun 2009
    847
    1
    18
    Die bovenste zin van die fitness dat het er anders toch wel doorheen gebrast wordt. Typisch geval van niet willen. Je verzint hier een excuus, om maar niet op te hoeven zeggen. Terwijl dat excuus an sich gewoon een kwestie is van doorzetten, even niet dat geld verbrassen, even niet dat lekkere dingetje kopen.

Is geen aanval hoor, ik herken het van mezelf. Als wij niet zo veel meer hebben, gaan we wel eens iets leuks nog doen, in plaats van iets nuttigs. Dat alles onder mijn motto: 'Als we dan toch de goot in gaan, dan gaan we gelijk goed!' Niet zo handig van mezelf...

Je kunt je uberhaupt afvragen of die fitness en die goede doelen goed besteed zijn. Ga je echt zo vaak naar fitness? (Zo ja, negeer dit dan maar.) En die goede doelen, weet je zeker dat het goed besteed word?
    Ik vind dat je eerst moet zorgen dat jezelf goed zit en dan pas iemand anders moet gaan helpen. Wat heeft die ander eraan, als je door hem te helpen zelf in de problemen komt.

7. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    Dit doe ik gelukkig wel goed.. We hebben 3 rekeningen. 2 voor de vaste lasten en 1 voor het leefgeld..

Aan het begin van de maand reken ik alles weer uit.. En we laten altijd 50 euro over op beide betaalrekeningen (mocht de tel. rek. duurder uitvallen, etc.) Ik sta ook nooit in het rood op die rekeningen, en het zijn echt de verboden pasjes voor ons beiden..

Super kinderachtig, maar het werkt wel.. En de rest van het geld, het leefgeld gaat naar die ene rekening en daar hebben we dan een pasje van. En dat gaat dus zo snel erdoor.. Maar dat is dus gewoon echt schoon in de maand wat er door gebrast wordt!

Gr.
    Carlien

8. carpediem2010

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    pff ik schrik van sommige reacties, zo weinig over.
    Werken jullie dan beiden, en salarissen?
    Wij hebben ook een koopwoning, hypotheek is netto 830 per maand.
    We hebben 2 autos ook, en ons dochter gaat niet naar de opvang.

Ben benieuwd hoe dat dan komt, zo weinig te besteden.

9. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    Ik bedoelde meer met die fitness en goede doelen dat zelfs als ik dat opzeg, want die goede doelen en het abo van mijn man kan ik wel opzeggen. Dan hou ik 55 euro over in de maand. De eerste maand zal ik dan wat meer over houden..

Maar ik ben bang dat ik de 2e maand het er al weer door bras.. Ik bedoelde dus meer dat die 55 euro op 1100 het niet gaan doen..

Ik ga denk ik maar een kasboekje bijhouden. In ieder geval om de boodschappen bij te houden. En vooral ook bij te houden wat ik voor anderen betaal, want als ik zo terug denk dan betaal ik best veel..

(En sporten doe ik op het moment niet (hoogzwanger), maar anders wel.. Ik ben hypermobiel en mijn spieren moeten ervoor zorgen dat ik niet aan alle kanten uit de kom vlieg. En daarnaast wil ik na de bevalling weer een beetje mijn oude figuur terug)

Gr.
    Carlien

10. carpediem2010

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    Carlien, is het geen idee om een vast bedrag voor boodschappen op te nemen?
    Ik neem altijd 450 op zodra ons salaris er is, en hier moeten we het gewoon mee doen.
    Koop daar ook een ijsje van, of als we is ergens wat gaan drinken ofzo

11. Fruitmoes

Fruitmoes Bekend lid

22 jun 2009
    847
    1
    18
    Als je internetbankieren hebt kun je misschien eens vanaf de laatste loonbetaling (als die +_ een hele maand geleden is) eens berekenen wat je uitgegeven hebt en waar aan. Ik neem aan dat je wel herkent welke bedragen voor supermarkt en dergelijke zijn (en je weet ook vast wel wat je koopt in de super.) Al die bedragen die vrij klein zijn en wel meevallen zijn samen toch een hele hoop. Ik doe bijvoorbeld 1x in de week grote boodschappen, maar daarnaast ga ik ook nog elke dag naar de AH (om de hoek, we hebben hier 2 AH's en één Deen) en dan lijkt het bij de grote boodschappen nog mee te vallen, maar die kleine bedragen elke dag die tikken aan. Bovendien moet je ook goed eten voordat je gaat shoppen. Ben je een beetje hongerig, dan ben je een stuk sneller geneigd om dat lekkere cakeje te kopen.
    Overigens doe ik elke dag nog kleine boodschappen, omdat ik niet genoeg bergruimte heb om voor een hele week drinken in te slaan en broden en dergelijke. Maar voor mij is het ook een kwestie van doorzettingsvermogen, de AH kan best, maar dan alleen voor de nodige dingen (en huismerk kopen en kijken naar hoeveel je ergens van kan maken.) Ik kocht voorheen bijvoorbeeld zakjes poederjus van Knorr of Maggi geloof ik, die zijn best prijzig. Nu kocht ik gisteren zo'n potje poederjus van Maggi. Daar zouden 24 porties uit moeten kunnen volgens de verpakking. In verhouding een stuk goedkoper dan die zakjes.

12. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.570
    113
    ik houd sinds een jaar een (gratis) digitaal huishoudboekje bij op Yunoo.nl
    Echt heel overzichtelijk. Je koppelt hem aan je rekeningen en je krijgt excact in beeld wat je per pin besteedt. Wat je vaste lasten zijn e.d
    De site geeft ook veel bespaartips.

Heb het voor het een vriend van ons ook gedaan. Ik doe zijn financieen sinds een half jaar omdat hij totaal geen overzicht had.
    Met het overzicht in Yunoo werd heel duidelijk waar het mis ging.

Ik zal ook eens kijken hoeveel 'leefgeld" wij te besteden hebben

13. mama van JS

mama van JS Niet meer actief

ik heb gisteren al een bedrag neergezet maar heb toevallig gisteravond de financien uitgezocht.

Wij zitten op 205 euro voor de boodschappen, kleding, benzine, luiers, voeding en leuke uitjes.

14. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    En als je die 55 euro gelijk opneemt en het in een spaarpot stopt? Kan je het ook niet uitgeven..Heb je toch een leuk bedragje aan het eind van het jaar..

15. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    :$
    Hebben jullie dan lage inkomsten of hoge vaste lasten?

16. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Wij hebben naast het betalen van de vaste lasten zo'n 900 euro over om van te leven.
    Ik pin elke week 130 euro, hiervan is 50 euro voor benzine en 80 euro voor alle boodschappen en andere dingen.
    Wat we overhouden gaat naar de spaarrekening, en mochten we eens een dure maand hebben met veel verjaardagen dan betaal ik de kadootjes e.d van de spaarrekening.
    Maar meestal komt het wel uit.

17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Normaal weet ik het precies. Maar mijn man heeft een andere baan met andere inkomsten elke maand

Vanaf eind november wordt et vast en weten we wat we echt over houden. Ik denk nu iets tussen de 600 en 900 euro over. Voor benzine ( 70 pm) boodschappen ongeveer 250 a 280 pm en de rest dus vrij te besteden. Luiers kosten per maand maar 12 euro ongeveer. Doekjes van de Wibra (zijn de enige waar hij tegen kan' 1 euro per pakje. Kleding gaat hier niet van af en sparen doen we ook apart.

18. Fruitmoes

Fruitmoes Bekend lid

22 jun 2009
    847
    1
    18
    Sporten doe je dus wel en het is nodig, nou dan hoef je je daar niet schuldig over te voelen toch? Misschien achteraf, maar kun je (voor de toekomst misschien) niet vragen aan de sportschool of je abbo op non-actief zou kunnen, omdat je toch niet van hun diensten gebruik maakt, tijdelijk. En dat je dan zodra je weer begint, weer begint met betalen? Je kan het altijd vragen. Je kunt inderdaad het goede doelen geld in een spaarpotje doen of op een spaarrekening zetten waar je geen pasje voor hebt. Dan zou je een stuk meer moeite moeten doen om aan het geld te komen.

19. Que

Que Niet meer actief

Sorry hoor, maar keer op keer zit ik hier met tranen in mijn ogen te lezen. 1100 euro leefgeld en niet rond kunnen komen???

Wij hebben 200 euro voor diessel, eten, drinken, luiers enz.

Mijn vriend rijd per dag voor zijn werk 70 km. En krijgt geen reiskosten vergoeding ivm dat hij voor een busmaatschappij werkt en daar krijg je een vrij vervoerspas. Maar omdat hij om 6 uur begint en de eerste bus hier om 6 uur vertrekt is hij genoodzaakt om de auto te pakken.

Echt ik zou er voor tekenen om per maand 1100 euro te mogen uitgeven.

Ik heb vandaag al een paar keer zitten kijken of de zorgtoeslag al binnen is... niet dat ik daar iets aan heb ivm dat mijn rekening 1200 euro in de min staat.... Hebben op 1 rekening een krediet en dat krijgen we op de andere rekening helaas niet voor elkaar. KUTZOOI. Er moeten zoveel rekeningen nog betaald worden.

Weet je je wil dingen oplossen, maar het gaat gewoon niet. Zou graag aan het werk willen, maar het gaat niet ivm lichaams problemen. Binnenkort wordt ik ook nog eens uit de ww geflikkerd omdat het UWV mij niet wil gaan afkeuren, dus dan houden we aan leefgeld -600 euro over... TE WEINIG dus.

En dan lopen er mensen hier te klagen ik kom niet rond. GVD ga eens na met wat je doet. Abo waarvoor heb je het nodig. LUXE problemen hebben sommige mensen last van. Ik zou wel eens willen dat ik een lekker stukje vlees kon kopen of vers fruit voormezelf en mijn vriend. Dit is nu allemaal niet mogelijk. Kleine man krijgt alles omdat het voor hem gewoon weg belangrijk is. Maar daarin tegen halen we voor ons zelf niets. Kleding kopen, sparen, verjaardagskadotjes, sinterklaas, kerst.... Wij kunnen dat allemaal niet.

En idd die kut overheid geeft maar weer geld aan het buitenland. Kijk eerst eens naar de mensen hier die willen leven, willen schulden afbetalen, maar niets kan niets gaat omdat er op ons bezuinigd moet worden. Nee jullie rijkestinkerds zwemmen in het geld en hoeven niet iedere cent om te draaien.

Sorry voor het uiten van mijn frustraties!! :)

20. mama van JS

mama van JS Niet meer actief

beide. Ik verdien niet zoveel en mijn man een beetje gemiddeld denk ik. Onze vaste lasten zijn wel pittig, we hebben de zorgtoeslag en alles ook echt nodig om de rekeningen te kunnen betalen

Deel Deze Pagina