Ja en ik ben zo goed als gestopt met roken,rookte al niet veel,maar toch. Alcohol zal je hier ook zelden zien op het moment. Eerst van die schulden af nu,volgend jaar klaar met de WSNP,en dan weer wat sparen.
Ik heb het financieel breed genoeg zodra we geen alimentatie meer hoeven te betalen, met andere woorden zodra de jongste 18 jaar is. Dat duurt nog 11 jaar en dan is mijn man bijna 50. Ik heb liever dat mijn dochter nu ze nog jong is wat minder luxe leeft maar wel een actieve papa en mama heeft dan dat ik wacht en een kindje op de wereld zet met ouders die al 40 en 50 jaar zijn. Bovendien zullen we in de toekomst financieel ruimer zitten (geen ko,kosten of alimentatie) dus dan gaan we de dure overbodige dingen ongetwijfeld inhalen
ik vind het lullig voor je. Maar off topic ik erger me echt wild aan het aantal scheldwoorden in je post. Praat je in het dagelijk leven ook zo?
sja... het zal me wel weer niet in dank af genomen worden maar heel erg oneerlijk vind ik het niet... weet je waar ik van baal. Dat ik maar liefst 75 (!) euro voor 2 ochtenden per week peuterspeelzaal moet betalen, terwijl mijn buurvrouw die er bewust voor heeft gekozen om niet te werken maar 20 hoeft te betalen. Dat voelt als enorm onrecht.
zo erg in de shit zitten dat je niet eens vlees of vers fruit kan kopen en dan wel voor 15 euro per maand roken????? Daar kan je veel vers fruit voor kopen hoor. Sorry maar dat begrijp ik echt niet.
K geloof niet dat het slim is om ieder persoonlijk aan te gaan lopen vallen, iedereen in zn waarde en iedereen mag zn mening geven.. Maar hoe je het went of keert iedereen vind wel iets oneerlijk en heeft wl iets te zeuren, mensen die met 1000 euro of meer niet rond kunenn komen zeuren over mensen die hogere toeslagen krijgen en mensen met een leefgeld van 250 (zoals mij) zeuren over dat menen met die 1000 euro alles zo over de balk smijten.. het is en blijft oneerlijk
Ik snap het woordje oneerlijk in deze contex geloof ik niet helemaal. *edit* ik ben niet de enige dus
Wij hebben momenteel rond de 80euro per week te besteden. Ik ben in december klaar met mijn studie en kan dan direct aan het werk, mijn man is in mei klaar en gaat dan direct aan het werk als chirurg in opleiding. We zullen dan 3x meer inkomen hebben dan nu. Ik kijk er enorm naar uit, na al die jaren enorm hard werken en studeren. Weet alleen denk ik niet wat ik van gekkigheid met het geld moet . Tja wat is oneerlijk? Ik vind dat wij het dubbel en dwars hebben verdient dat we straks veel verdienen. Geldt komt je niet zomaar tegemoet, wij hebben er hard voor moeten werken en ook slechte tijden gekend.
nou ja tis toch oneerlijk? dat werd eerder in het topic gezegt.. Ik vind het oneerlijk dat de inkomens grens zoverschrikkelijk verschilt.. en dat er hier in dit topic maar vermeld moet worden dat iemand met een krap inkomen maar niet aan kinderen moet beginnen.. dat vind ik oneerlijk want je kan niet in iemand situatie kijken.. iemand met 1000 euro per maand kan zeuren over toeslagen die voor de mindere inkomens hoger zijn waardoor die iets makkelijker endus ietsjes ruimer zitten in hun leefinkomen.. Maar zo kan ik bijvoorbeeld stik jaloers zijn over het feit dat andere mensen zoveel hoger over hebben om van te leven ik sprak meer uit mn eigen situatie had ik er bij moeten vermelden
ik ben het best met je eens. Maar de term "onverwachte rekeningen" snap ik echt niet. Wij hebben nooit onverwachte rekeningen. Alle rekeningen worden verwacht. In mijn vaste lasten zitten reserveringen voor als mijn wasmachine ofzo kapot gaat. Verder alle dingen die jaarlijks komen heb ik per maand opgedeeld en die gaan naar een aparte rekening. Als bijv. de ozb binnen komt heb ik dus genoeg "gespaard" om dat te betalen zonder het te merken. Dit valt toch ook onder je vaste lasten?
Hier zou ik 90 euro betalen voor 2 ochtenden psz per maand. Ondanks onze lage inkomen. Net zoveel als iemand die ver ver ver boven modaal zit.
nou geloof dat ook niet zo eerlijk gezegd... ik heb een tijdje niet gewerkt na de geboorte van mijn zoontje maar ben echt blij dat ik nu weer werk. Ik word daar echt gelukkiger van! Bovendien zijn mijn kids als ik werk gewoon bij papa (die werkt dan s avonds of in het weekend) dus kan me niet voorstellen dat het ook maar 1 nadelig effect zou hebben. Bovendien snap ik echt niet dat mensen liever financieel in de shit gaan zitten dan dat de moeder gaat werken.
@lautjuhhh: Het is zo moeilijk om situatie's met elkaar te vergelijken. Het klinkt soms heel oneerlijk dat geloof ik graag. Maar jij moet bijv van 250 euro rond komen met drie personen. En een ander weer van 400 maar dan met bijv 5 personen en weer een ander heeft een samengesteld gezin van in totaal 7 personen en moet het doen met 700 euro. Het is wat appels met peren vergelijken soms. En wat betref met krijgen van kinderen: nee dat is niet inkomensafhankelijk. MAAR, en dat is MIJN mening, denk ik wel dat je van te voren goed moet bedenken hoe je het gaat redden als er een kindje komt. En soms is het goed om die wens dan even uit te stellen. @Debby: jij hebt je onvoorziene rekeningen mee genomen in je bergroting. Maar heel veel mensen niet en omdat er dan ook geen spaargeld is kan met het niet meer betalen.
hoi ik heb hier zowat doorgelezen. ik ben van belgie en ik denk dat alles hier duurder is. met bv 250 zou ik het niet halen gisteren naar winkel gewest veel witte prodcuten, wel ook vlees enzo bij en toch 320 euro kwijt. bv wat kosten pampers bij jullie hier 22 euro voor een pak wat kost nutrilon poedermelk omneo hier bijna 20 euro? zou het kunnen dat er veel verschil zit tussen nederland en belgie,?? gr
sorry dat vind ik echt de omgekeerde wereld. Hoe krom kan je denken. Ja ik ga toch maar voor een kindje want als ik het kindje al had dan zou ik het ook moeten doen... sorry maar ik snap echt echt echt niet dat mensen zo denken. Zo kom je dus in de problemen. Ik neem geen lening want ik heb weinig geld. Maar he als ik die lening al had dan had ik het ook ermee moeten doen pfffff