hoeveel 'leefgeld' hebben jullie?

Discussie in 'De lounge' gestart door cvm1985, 19 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Voor de posten die jij opgeeft hebben wij ongeveer tussen en €700 en €800 te besteden.
    Ik ben net zelf ook begonnen met te budgetteren omdat het ander op is voordat ik het weet!

Lijkt me wel moeilijk om rond te komen van het bedrag dat jij opgeeft. Dan zou ik echt heel goed moeten opletten.

2. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Wij hebben 800 a 900 euro te besteden per maand om van te leven! Maar het lukt ons gewoon niet :( baal altijd als een stekker qua boodschappen doe ik het meestal netjes 100 euro in de week maar die stiekeme dingen die er dan nog uitgaan die tikken heel gemeen weg!

Bezine is misschien nog wel iets aangezien die van ons ruim 110 euro per maand weg zuipt! Maar dan nog dan kom ik met boodschappen en bezine op 500 euro per maand uit dus nog 400 extra!

3. Vica86

Vica86 Niet meer actief

200-250 euro.

Hier moeten de boodschappen van gehaald worden, luiers, babyvoeding, kleding voor de kids (voor ons zelf halen we niks want kunnen we gewoon niet betalen), kadotjes voor verjaardagen en extra dingen.

Dus je kan het al raden. We balen van verjaardagen en extra dingen worden niet gedaan.

4. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    500 euro leefgeld. Voor boodschappen, benzine, extra's, kleding.

5. WLE

WLE Niet meer actief

Hier houden we 'niks' over.
    Hier gaan de vaste lasten (hypotheek, wegenbelasting, verzekeringen,telefoon, tv, internet & energie enz) eerst van onze inkomsten af. Daarna doen we boodschappen geld (300,-) & diesel geld (200,-) eraf & de rest gaat naar de spaarrekening..

Als we iets nodig hebben dan kopen we dat van spaar rekening en ook verjaardagen enz gaan daar vanaf & de ene keer is dit meer dan de anderen keer.

6. Que

Que Niet meer actief

Hier 200 euro leefgeld :(. Daarvoor moeten we tanken, luiers, billendoekjes en weekelijkse boodschappen.

Kleding of kadotjes of wat dan ook qwa extra's is er NIET!!

Vind het wel schandalig eigenlijk als er mensen niet rond kunnen komen met leefgeld van 700 euro of meer. Maar ja je leeft naar wat je hebt zeggen ze he!!

Wij zouden ook graag meer te besteden hebben zodat we zelf ook eens een nieuw kleding stuk in de winkel kunnen kiopen, maar zijn blij dat er soms mensen zijn die ons hun oude kleding geven.

De kleine man wat dat betreft komt niks te kort. Die heeft nog meer kleding van mijn vriend en ik bij elkaar. Gelukkig heeft mijn zus een zoontje en komt daar dus altijd goede merk kleding vandaan voor hem.

7. Fruitmoes

Fruitmoes Bekend lid

22 jun 2009
    847
    1
    18
    #27 Fruitmoes, 19 sep 2011
    Laatst bewerkt: 19 sep 2011
    Ik zit in hetzelfde schuitje als ts. Vanochtend wou ik even twee rekeningen betalen. Ik schrok me rot. Gelijk gaan rekenen en we hebben ongeveer hetzelfde bedrag over als ts voor dezelfde categorieen. Ik hoop dat we de maand rondkomen en dat mijn man's baas aankomende vrijdag betaald. Ik heb gelijk wat dingen opgezegd: ECI, autoverzekering van auto die net geschorst is, Digitenne, donatie aan Cordaid Memisa en deelname Vriendenloterij. Voor die laatste twee moet je nogal wat moeite doen, hebben ze slim gedaan. Verder nu maar shoppen bij de Lidl. Eerst altijd bij de AH. Mannetje heeft een dure smaak en die heb ik ook een beetje ontwikkeld.Gelukkig vanaf eind 2011 200 euro besparen, dan zijn twee schulden afbetaald. Vroeger had ik een heel goed Excel-programma gekregen van iemand om de boel bij te houden, maar die is niet meer helaas. Zoek er nog altijd eentje.
    Vanmiddag ga ik kijken hoeveel er is uitgegeven en binnengekomen vanaf de laatste salarisbetaling van mijn man. Ik denk dat ik heel erg ga schrikken van boodschappen en onnodige kosten (kan het niet meer scheiden, maar het gaat zeker overdreven zijn.)

8. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    Hier ongeveer 1000 euro.
    400 voor boodschappen, 300 voor mij en 300 voor m'n vriend.
    Ik koop er meestal kleding voor de kinderen van. En hij spullen voor het huis.

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Hier 900-1000 euro leefgeld en dat redden we vaak al niet, dan sparen we die maand wat minder. Ik denk zeker dat het met minder ook te redden is hoor, wij geven veel geld uit aan nutteloze dingen en wij gaan dan ook eens kijken waar we op kunnen gaan bezuinigen.

10. RianneF

RianneF Bekend lid

31 okt 2008
    712
    0
    0
    Elke maand nieuwe kleren voor kind(eren) en 2 volwassenen? Is dat echt nodig, vraag ik me wel eens af, maar goed.
    Ik heb geen idee hoeveel er hier overblijft, maar als ik iets nieuws wil kopen bijv, kijk ik even met internetbankieren hoeveel er nog op de rekening staat en wanneer salaris weer komt. Kan 't niet, koop ik niks.

11. hardloper

hardloper Niet meer actief

eerlijk, het is niet heel ruim, maar het is wel haalbaar. wij zitten gok ik meer als que.

Wat lastig is is de omschakeling naar goedkoper leven. Zolang je bij veel dingen denkt dat je ze nodig hebt blijf je veel uitgeven. Tis waar dat brood van 1.50 lekkerder is dan dat van 65 cent, maar t scheelt wel verrekte veel. Net als frisdrank. is overbodige luxe. kan je beter thee of limonade drinken (en dan geen carvan cevitan)
    Zo moet je eigenlijk bij alles bekijken of het goedkoper kan (Geen dure vleeswaren op brood maar boterhammenworst en liever smeerleverworst, geen aardbeien maar appels, geen zeer oude kaas maar gewoon jonge)
    En wat ook echt loont is leren waar wat hoe duur is. Zo kan je ook met behulp van de reclame veel zuiniger inkopen doen. Als je een tijdje de bonnen bewaard kan je ook kijken wat je veel koopt en wat je overbodig koopt...
    En ze zeggen wel aldi of lidl is goedkoop maar dat is allang niet meer zo. Ik koop er nog maar heel weinig omdat de meeste dingen elders goedkoper zijn. kwestie van zoeken.

Maar goed, je hebt de ruimte om te schuiven met dingen. Ik zou kijken of je met 50 euro (cash in portefeuille ) uitkomt in de week. van te voren bekijken wat je wilt eten en zoveel mogelijk boodschappen op een dag doen. geld overhouden voor laatste dingetjes... Dan leer je ook schiften omdat je met een beperkt budget aan de gang gaat. Mocht het niet lukken kan je ook 7 euro per dag doen.
    Tis even zoeken, maar als je de slag te pakken hebt is het makkelijker om weer gewoon uit te geven en toch over te houden.

12. Mayon

Mayon Niet meer actief

Ik zou het niet weten eigenlijk.. Het is volgens mij ook amper na te rekenen, ok je loon komt binnen per maand, je betaald dinger per maand, maar je hebt ook dingen per kwartaal en ons krantabbonnement en diverse anderen gaan per jaar. Rekenen jullie dat allemaal om dan??

Er gaat iig 500 naar de spaarrekening automatisch, normaal komen we dan gewoon rond, soms zitten we krap als er grotere uitgaven waren, dan boeken we iets terug.

13. Mayon

Mayon Niet meer actief

Ik bedenk me ineena dat ik in het begin van ons huwelijk alle boodschappen o[schreef, het was per maand zon 170 tot 200 euro uiterlijk dacht ik. Alleen voor eten dan. Nu hebben we pampers, en ook de kleding zit daar niet bij.

14. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    wij hebben ongeveer 400 euro te besteden soms iets meer
    daarvan moet ook alles
    ja ik vind het krap maar gelukkig hebben wij het in januari weer een stukje breder als de toeslagen niet te veel kelderen natuurlijk

15. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.554
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Hier ook tussen de 300-500 euro.het meest gaat op aan een veels te dure kamer en hoge zorgkosten.

16. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

hier 600-700 per maand voor boodschappen enzo. abonnementen hebben we niet, en mobiele tel is 6 euro per maand, dat valt bij ons trouwens onder de vaste lasten evenals contributie tennisver.
    hypotheekrente teruggaaf sparen we maandelijks.

hier is het echt makkelijk te doen. we lopen beide in goede kleren, en dochterlief komt niks tekort.

ik maak in januari altijd een 12 maanden overzicht. ik weet van alle vaste lasten wanneer ze afgeschreven worden en noteer dat dan. jaarlijkse dingen als anwb, reisverzekering, uitvaartverzekering komen daar dan ook in. dan benodigd geld voor verjaardagen. ik weet dan precies wat ik nodig heb maandelijks, en kan daar op anticiperen. (juni en augustus zijn bij ons qua verjaardagen megadruk).

boodschappengeld heb ik 75 pw (15,00 voeding, 10euro luiers en 50 boodschappen), dus zeg maar 300 per maand. ik probeer dan zoveel mogelijk dingen in de aanbieding te scoren. zoals huggies 1+1 gratis, drogisterijartikelen 2+2 gratis. en eigenlijk eten wat altijd wat er in aanbieding is bij de supermarkten (hebben hier 6 verschillende, dus keuze genoeg)

voor verjaardagen maak ik ook wel eens een pakketje met bijv. dove producten. die heb ik dan gekocht 2+2 gratis en heb dan een leuk verwenpakketje, voor maar de helft. Vooral bij de tantes enz. ipv een boeket bloemen. sinterklaaskadootjes koop ik nu al, als er iets leuks in de aanbieding is.

hm nu ik erover nadenk ben ik echt wel koopjesverslaafd....

17. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik geef 250 euro per maand uit aan boodschappen incl pampers.
    kleding en cadeautjes 50 euro pm, koop namelijk maar weinig kleding (sowieso voor mezelf en mn man bijna nooit). Verder denk ik nog 200 euro voor te tanken, onvoorziene uitgaven etc.

18. Que

Que Niet meer actief

Sorry hoor maar ben zo vresselijk jalours op jullie!!

Er zijn mensen hier in dit topic die klagen dat ze niet met 700 tot 1000 euro pm uitkomen. Man geef mij dat 1 maand dan kunnen we eten en drinken wat we willen dan kunnen we eens een dagje weg met mijn zoon en de 2 zoons van mijn vriend.

Wij hebben voor deze hele week tot maandag de 26e nog 15 euro.... Daar moeten we dus nog een hele week van eten!!! Vraag me niet hoe we het moeten doen, maar het gebeurt wel. Er is geen andere mogelijkheid.

Ik zou ook wel willen dat we iedere maand nieuwe kleren kunnen kopen, maar is het nodig???? Hier wel, maar ja het is er gewoon weg NIET.

Sparen geweldig!! Zou willen dat we dat konden, maar helaas.

En idd wat al eerder gezegd is, wij moeten hier het ook doen met een brood van 65 cent wat eigenlijk niet te vreten is. Appels de goedkoopste wat er is, beleg precies hetzelfde en ga zo maar door. Zou willen dat ik pampers om mijn zoontje zijn kont kon doen, maar die van de jumbo zijn net zo goed en zijn nog goedkoper en zitten er meer in!!

Een fles cola sinas of sprit.... wat is dat? Hier wordt thee koffie en kraanwater gedronken en heel soms als er iets overblijft dan kopen we een biertje en voor mij een drankje.

De kinderen sap..... geen idee wij hebben de goedkoopste ranja die er bestaat.

Maar goed je hebt altijd baas boven baas ;)

19. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Ik ben thuis, en heb per maand 300 euro voor de boodschappen, toiletspullen en luiers. Als ik niet teveel 'lekkere dingen' haal, red ik dat makkelijk. Inderdaad altijd op zoek naar aanbiedingen, en groente en fruit van het seizoen halen. Vanochtend bij AH voor de hele week boodschappen voor 41 euro gehaald. Moet misschien alleen nog even terug voor melk en brood. Toen een tijdje geleden bleek, dat we voldoende geld overhielden, werden de boodschappen 'automatisch' duurder. Nu we weer even zuiniger aan moeten doen, ben ik weer lekker aan het besparen. Ik beleef daar echt lol aan.

Wel lijkt het budget van ts me inderdaad best lastig, om daar alles van te doen. Wij hebben gelukkig een behoorlijke spaarrekening achter de hand voor onverwachte uitgaven e.d...

iig een tip om te besparen op de boodschappen: grote zak aardappelen, vlees uit de aanbieding in porties invriezen, en voordeelzakken diepvriesgroenten in de vriezer. Dan eet je met 4 personen voor max. 3-4 euro per dag. Dat de stamppottentijd er weer aankomt, is ook gunstig!

20. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Oja, nieuwe kleding voor mezelf haal ik dus nooit (gelukkig nog een doos positiekleding op zolder nu....), en voor mijn zoontje eigenlijk alleen bij wibra of zeeman (of in een hele goede aanbieding). Ik ben blij dat ie nu al een poosje in dezelfde maat zit!

Deel Deze Pagina