hoeveel 'leefgeld' hebben jullie?

Discussie in 'De lounge' gestart door cvm1985, 19 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

hoe ik zo goedkoop uit kom? ik moet wel..
    Wat ik vaak doe met verjaardagen van mij of mn man en ze vragn wat we willen hebben nieuwe kleding of gewoon een leuk pakketje met etenswaren.. klinkt heel zielig maar tis wel ideaal zo krijgen we een nieuw setje kleren of bouwen een klein voorraadje op.. Aanbiedingen strak in de gaten houden, en daarop je boodschappen lijst maken.. De euroshopper is vrij goedkoop, of de aldi.. vaak gaan wij naar de aldi.. al zijn die inderdaad met een aantal dingen duur en dus gaan we dan naar de ah voor de euroshopper.. tenzij ergens anders in de aanbieding..

kleding voor de kleine meid,. met de kbs. bij de zeeman of wibra.. Sinterklaascadeautjes moet ik een jaar voor sparen..

2. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Meiden, ik wil even zeggen dat ik respect heb voor hoe jullie het doen. Met zo weinig geld bedoel ik. Ik kan me zo voorstellen dat al die berichten over bezuinigingen op de toeslagen etc. jullie heel veel stress geeft. Als je al zo weinig hebt, kun je echt letterlijk geen dubbeltje extra meer missen.

3. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Respect meid dat je nog overeind blijft gezien jullie beroerde financiële situatie, ik zou echt gillend gek worden en acuut in stress modus schieten als ik een week zou moeten rondkomen van Eur 15,-. Ik denk niet eens dat ik dat zou kunnen. :) Werken jullie allebei trouwens of heb ik iets gemist in een ander topic van je? :( Of hebben jullie geen familie of lieve vrienden die (tijdelijk) wat kunnen bijspringen, waar jullie kunnen gaan eten bvb?

4. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    Ik denk tussen de 1000,- en 1250,- per maand. En schandelig genoeg komen we vaak nog te kort (schaam me diep)

5. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik heb mezelf nu ook even een limiet gegeven omdat ik anders te veel uit geef, 100 per week en dat is dan voor boodschappen luiers enzo.luiers hoef ik niet elke week te halen dus dan blijft er wat over, en dat kan ik dan nu uitgeven aan bijv een cadeutje voor een verjaardag of als ik iets extra nodig heb voor de kleine. vriend heeft ook de pinpas:) anders geef ik echt te veel uit haha, en ik pin begin van de week gewoon 100 euro.

6. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Tja, wellicht dat er nu wat minder opmerkingen komen op de toeslagen topics..

'Of het een dag later komt kan mijn reet roesten'

Nou heeel fijn, er zijn er dus genoeg die het echt die dag nodig hebben en er echt op zitten te wachten. Van binnen vreet ik mij echt op als ik dat soort domme en onzinnige reacties lees.

7. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Als ik sommige verhalen lees dan snap ik niet van mezelf dat wij af en toe moeite hebben om uit te komen met de boodschappen e.d. :)

Wij hebben maandelijks 400,- voor boodschappen en luiers (budget voor mezelf gesteld) en 150,- tankgeld. Kleding, cadeautjes, onderhoud auto e.d. hebben we allemaal aparte potjes voor. Manlief houd nog zo'n 250,- over en ikzelf 200,- wat we vrij te besteden hebben.

8. Tese

Tese Niet meer actief

Wij hebben denk ik tussen de 600-700€ per maand. Ik heb respect vor mensen die het met minder kunnen! M'n man heeft vorige week een andere baan aangenomen mede zodat we meer geld hebben. Ik denk dat we er per maand 500€ op vooruit gaan nu en voor mij is dat een opluchting!

9. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik heb eerlijk gezegd geen idee. als ik iets wil kopen kan dat. maar ik zeg er wel bij dat ik ondanks we niets te klagen hebben ik ook geen dure kleding koop en ook gewoon via marktplaats. maar das ook gewoon voor de leuk. lekker snuffelen. grote aankopen overleg ik altijd wel maar verder kan ik gelukkig kopen waar ik zin in heb. maar ik koop ook gewoon niet veel en duur dus

10. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Wij hebben nu ook geen geld meer en hubby krijgt zijn salaris pas de 27e :( Heb nog 50 euro maar de auto staat nu bij de apk, en dat kost 40 euro tenzij er iets mis is.
    Goedkoop boodschappen doen ben ik een kei in, we hebben zo'n beetje alles van euroshopper van de AH en andere dingen halen we bij de lidl. Koek/snoep ed koop ik niet eens, het gaat puur om eten. Fruit is duur en haal ik alleen voor de baby en wekelijks 2 bananen voor de jongens mee naar school.
    Zelf drink ik water/thee en voor de kids van hubby heb ik de goedkoopste en ongetwijfeld ongezond chemische limo die er is.

Mijn ouders en schoonouders springen elke maand bij maar dat moet uiteraard terugbetaald worden van het vakantie/belastinggeld dat we jaarlijks ontvangen.

Kleding elke maand? Nee absoluut niet!!! Voor de kleine heb ik dozenvol kleertjes gekregen van mijn zus d'r dochtertje en voor onszelf kopen we als het er in zit af en toe een goedkoop shirt oid. Omdat ik vorig jaar zwanger was in de winter en het jaar daarvoor al krap zat qua kleding en toen 3 maten kleiner was (30 kilo aangekomen in de zwangerschap en mag nog niet lijnen ivm borstvoeding, helaas gaat het er bij mij zo niet af) heb ik nu gewoon geen winterkleding. Heb een oude jas van mijn moeder gekregen en een paar goedkope laarzen alvast voor mijn verjaardag maar verder zal ik mijn korte mouw voedingsshirt moeten blijven dragen. Dus nee, ik denk niet dat wij onverantwoorde aankopen doen. Het is gewoon elke maand zo dat er een rekening komt die we niet verwachtte waardoor we wéér niet uitkomen met ons leefgeld. Zoals een extra zorgrekening, dierenartskosten, afrekening water/nuon enz. Het houd maar niet op :(

11. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Wij hebben eigenlijk (belachelijk) veel over per maand om te besteden, al doen we dit niet!
    We hebben voor onszelf besloten dat we 400 euro per maand op kunnen/mogen maken aan boodschappen,benzine en extra's (zoals cadeautjes)
    De rest doen we allemaal op de spaarrekening! Op deze manier hebben we duidelijk een overzicht voor onszelf hoeveel we uitgeven aan boodschappen,benzine etc en hebben we genoeg geld over voor overige dingen...
    Als er bijvoorbeeld iets groots gekocht moet worden (zoals onlangs een wasmachine,babykamer, de tuin aanpassen etc) kan dat gewoon zonder na te denken of het wel kan of niet...
    Zo hebben we een te besteden bedrag per maand en voor grote uitgaven ook gewoon het geld om het te kunnen doen!
    Met 400 euro redden we het trouwens makkelijk en houden we vaak zelfs nog geld over!

Ik doe trouwens alle boodschappen op de fiets, heerlijk alle winkels bij langs en de aanbiedingen inslaan!
    We doen 1x per maand drinken inslaan, dit doen we overigs wel met de auto... Als het op is, is het op en dus 'pech' .

12. Flamingo

Flamingo Bekend lid

9 dec 2009
    900
    0
    0
    Shopmanager / parttime
    leefgeld is bij ons:
    500 Euro per maand voor boodschappen, kattenvoer en verjaardagen iedere maand (grote vriendengroep, met veel kids, dus maandelijks een paar verjaardagen).
    Daarnaast:
    Ik heb zo'n 120Euro voor mezelf iedere maand, en mijn vriend heeft zo'n 200Euro voor zichzelf te besteden.

13. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi

Zussie!!! je weet ik hoef niks te hebben he voor mijn verjaardag!!!
    Ik heb het ff nagekeken, wij hebben ong 700 euro leefgeld, maar je weet hoe het bij ons gaat af en toe....

14. Rianne 85

Rianne 85 Bekend lid

8 feb 2011
    501
    0
    0
    Mijn vriend krijgt 1 x per 4 weken loon, ik maak elke maand een lijstje wat er betaald moet worden die maand aan vaste lasten. Daar reken ik 400 boodschappengeld bovenop en dat schrijf ik over naar lopende rekening. Daar moeten we het mee doen.
    Andere extra dingen kunnen we dan nog van onze andere rekening halen. Zo weten we in ieder geval dat al onze vaste lasten betaald kunnen worden en hebben we overzicht op die andere rekening of er nog extra dingen gekocht kunnen worden of niet.
    Echt respect voor alle dames die echt elke maand alles bijelkaar MOETEN puzzelen om boodschappen te halen!!

15. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    wij hebben z'n 400 euro voor alle extras. hier moeten we van doen. boodschappen, kleding, verjaardagen, uitjes, luiers etc. eigenlijk alles. Alle extra rekeningen zoals boetes, afrekeningen energie/water, belastingdienst, of als er wat kapot gaat zoals wasmachine moet hier ook allemaal van af. we hebben niks extras om te sparen. voor de kids kunnen we met moeite van de kbs ieder 50 euro sparen en de rest is echt voor kleding en de rest gaat op de grote hoop.

16. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    pff ik dacht dat 400 weinig was maar dit is wel heel weinig idd

ik zeg altijd maar zo als ik 600-700 euro per maand overhoud ben ik tevreden

17. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Na aftrek van alle vaste lasten hebben wij zo'n 1000-1100 leef geld. Dit is zonder toeslagen.. We sparen hiervan tussen de 400-500 euro.

Houden dus zo'n 500-600 euro per maand om te besteden aan boodschappen, kleding, uitjes etc.

18. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Maar als je man fulltime werkt, en jij 32 uur, en je houdt zo weinig over, dan hebben jullie best wel grote vaste lasten, of verkijk ik me daar nu op?

19. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    En ja hoor, de auto is afgekeurd :( Omdat ik zonder auto niet kan werken moet hj meteen gemaakt worden, kosten 250 euro. Gelukkig krijgen we een rekening mee maar die zal toch betaald moeten worden. Betekend dat we volgende maand maar 210 euro overhouden voor álles :( * Zie het even niet meer zitten*

20. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Dat bedacht ik me ook al..

Hier 2 auto's, koopwoning, 2 honden, allebei een nieuwe tel en abonnement. En dan de dingen als water/electra/internet..

En het is nou ook weer niet zo dat we " wereld'' banen hebben.

Ik werk in de zorg en vriendlief is timmerman..:D

Deel Deze Pagina