hoeveel 'leefgeld' hebben jullie?

Discussion in 'De lounge' started by cvm1985, Sep 19, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

Aug 2, 2010
    3,692
    32
    48
    ja hele grote vaste lasten. Er gaat een hoop naar de hypotheek, we wonen in een dure regio en een huurwoning kun je hier wel op je buik schrijven. Hubby woonde toen ik hem leerde kennen nog bij zijn moeder en ik had een éénkamerflat dus we moesten wat. Hebben overigens een zo goedkoop mogelijk en eigenlijk te klein huis gekocht maar dat kost ons maandelijks alsnog teveel. Daarnaast hoge kosten voor kinderopvang en alimentatie. Omdat we dit laatste dus niet kunnen opbrengen zijn we bezig met een herberekening alimentatie omdat blijkt dat onze daadkracht lager ligt dan wat we betalen maar ook dit verloopt niet soepel. De ex van hubby pikt het niet en stapt naar de rechter wat betekend dat we een advocaat moeten inhuren. Waar ik die dan weer van moet betalen, géén idee, zullen we dus wel moeten lenen van (schoon) ouders maar die hebben al zoveel van ons tegoed. kortom, ik loop vast en kom er even niet meer uit.

2. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Hier een inkomen van 1500,- p/m, na aftrek van alle maandelijkse kosten (vaste lasten, abbo's, contributie e.d.) is er 350,- p/m over voor zowel boodschappen, verjaardagen, spullen voor de kids, kleding en evt. sparen..

3. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hier weinig vaste lasten. Maar als ik 32 uur per week ga werken houden wij exact hetzelfde over als nu dat ik 4 uurtjes werk (in het weekend dus 6 uur uitbetaald).

Lang leve de kinderopvang. Dat maakt het onbetaalbaar voor ons.

Verder echt geen dure vaste lasten. Oh ja allimentatie voor zoontje van mijn vriend.
    155 euro per maand. Eigenlijk belachelijk dat zijn zoon zoveel krijgt en wij met zijn 4en 200-250 euro per maand hebben om van te leven.

4. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

Aug 2, 2010
    3,692
    32
    48
    Ik werk in de kinderopvang maar helaas krijg ik een stuk minder betaald als wat de ouders moeten betalen ;) Bar weinig dus eigenlijk. Hubby heeft een kantoorbaan bij een bouwbedrijf. Redelijk bruto salaris maar dit werkt alleen maar tegen ons. Netto houden we maar de helft over maar alle toeslagen ed worden over het brutosalaris berekend dus hoe meer hij verdient, hoe minder wij ontvangen.

5. luckey

luckey VIP lid

Feb 16, 2010
    5,129
    0
    0
    cvm.... gewoon even een hele dikke knuffel!!!!!!

hier per maand 500 euro op papier over na aftrek van alle kosten.
    eetgeld zit hier in, reken ik elke maand 300 voor.
    200 euro dus voor tanken en leuke dingen..... echt niet haalbaar maar goed......
    op zich redden we het dankzij sponsoring schoonouders redelijk.....

6. Que

Que Niet meer actief

Ik zit in de ziektewet vanwege erge rugklachten en mijn vriend werkt zich 6 slagen in de rondte.

Familie van mij woont 150 km verderop en van mijn vriend leeft alleen zijn stiefvader nog die 50 km verderop woont. Dus helaas. En met geld bijschieten heeft mijn schoonvader gelukkig wel heel veel gedaan, maar ja die man moet ook rond komen van een uitkering

7. emje

emje Niet meer actief

ik heb vanmorgen nog even alles op een rij gezet om te kijken of we nog ergens op kunnen besparen. op dit moment hebben we 300 euro voor: boodschappen, luiers, voeding, benzine, leuke dingen, kado's, kleding enzo.

we komen steeds maar net rond. soms kunnen we een beetje sparen maar dat is zelden er komt steeds wat tussen

8. dwazie1980

dwazie1980 VIP lid

Apr 16, 2007
    8,750
    0
    36
    hoeeeeeeee doen jullie dat toch.... ik heb 500 euro over voor boodschappen en alles maar ik kom gewoon niet rond mijn gezin bestaat uit 2 kinderen en ik met mijn partner.... vertel vertel

9. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Lang leve euroshopper.

10. Only me

Only me Niet meer actief

Inderdaad... zo slecht is het niet. Het ligt ook aan je uitgave patroon. Je moet voor de grap eens goed noteren wat je uitgeeft aan boodschappen. Wat heb je écht nodig en wat koop je te inpulsief...
    Hier waren het teveel impulsaakopen. Ging telkens maar om 2 euro, maar goed.. 10x 2 euro is weer 20,00... enz.

Wij redden het nu MAKKELIJK voor 80 euro per week. Wat we overhouden doen we leuke dingen van.

11. Only me

Only me Niet meer actief

Yep! Euroshopper, heeeel voordelig!!!

12. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

Feb 7, 2011
    2,484
    0
    0
    *Geen frisdrank
    *Geen alcohol
    *Geen sigaretten
    *Geen 'hapjes' voor de vrijdag- of zaterdagavond.
    *'kiloknallers' vlees kopen, en in porties invriezen
    *5- of 10-kilozakken aardappelen (kun je heel veel verschillende dingen mee koken).
    *Voordeelzakken diepvriesgroente kopen (tenzij de groente vanwege het seizoen heel goedkoop is, dan zelf veel kopen, schoonmaken en invriezen)
    *Zelf tomatensaus maken, van een pakje gezeefde tomaten, knoflookpoeder en italiaanse kruiden (en wat je er aan groenten e.d. door wilt), ipv een pot saus.
    *Niet te vaak kipfilet eten: gehakt is goedkoper
    *Zelf gehaktballen maken, kost nog geen 2 euro voor 4 ballen.
    *Geen drinkyoghurt, luxe vla e.d., maar gewoon 2-literkannen halfvolle melk, en pakken magere yoghurt met een schep suiker.
    *Vleeswaren voor op brood, goedkoop kopen, of als het in de aanbieding is. Vaak zijn de verpakkingen uit de koeling lang houdbaar (dus niet vers gesneden, bedoel ik dan).
    *Grote bak champignons/paprika's/broccoli oid uit de aanbieding in plakjes/stukjes snijden en in een bakje in de vriezer. Kun je steeds pakken wat je nodig hebt.
    *Roerbakgroente in de aanbieding kopen, en in tweeën verdeeld in de vriezer doen.
    *Hondenvoer in verpakkingen van minimaal 15 kilo kopen.
    *Luiers in voordeelverpakkingen kopen (bijvoorbeeld kruidvat)
    *Toiletspullen en schoonmaakspullen zijn vaak bij action heel goedkoop.
    *Veel euroshopper (en soortgelijk) kopen. Heel veel producten zijn hier prima van! Zelf gebruik ik zelfs nergens a-merken van.
    *Vergelijk prijs per inhoud, en niet per verpakking.

Zo, dat waren mijn bespaartips zo'n beetje...

13. Que

Que Niet meer actief

Lidl aldi jumbo. Geen koek geen chips geen snoep alleen eten. Geen frisdrank of andere dranken maar gewoon aanmaaklimonda en water en ja dat dan wel koffie.

Geen pampers maar jumbo luiers.

Altijd de prijzen bekijken in de winkel. Bij de lidl kost bijvoorbeeld een zak macaroni 33 cent ipv honig macaroni van 1,09

14. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    Hier hetzelfde... Misschien nog wel minder.

15. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

Feb 7, 2011
    2,484
    0
    0
    Inderdaad: aanvulling op mijn vorige bericht: ook geen koek en snoep.
    (gebeurt hier heel vaak, dat er onverwacht visite komt, en dat ik ze niks kan aanbieden bij de koffie... Voor die gevallen: pak 'homemade' brownies oid. Kost nog geen 2 euro, en kun je 1 tot 1,5 uur van tevoren heel makkelijk en snel klaarmaken. Is teveel voor onszelf, dus ook geen gevaar voor stiekem eerder opmaken, haha!)

16. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

Dec 14, 2010
    1,795
    0
    0
    Weet je ook wáárom het niet lukt? Maak voor jezelf eens een lijstje met wat je uitgeeft en waaraan je dat geld uitgeeft...
    Kijk waar je op kunt besparen, zijn sommige dingen écht noodzakelijk of is het pure luxe wat eigenlijk niet perse hoeft?

17. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hier gaat het vooral naar het bier van hubby. Hij koopt ook shag (rookt gelukkig niet veel).
    Van mij moet hij stoppen met shag en biertjes enkel nog in het weekend.

Oh en als mijn zusje langskomt wordt het altijd een duur avondje. Voor ons doen dan he. Dan komt er chips enzo.

Frisdranken halen wij wel. Maar dan de cola light van het C1000 voordelig merk. Net zo goedkoop als euroshopper maar lekkerder.

Maar ik ga van de KBS een theekan kopen. Ik heb namelijk een gruwelijk hekel aan elke keer water koken voor 1 kopje thee.
    Dat zal al weer de frisdrank schelen.

Verder kunnen wij op de auto bezuinigen als ik een baantje heb dichterbij. Nu al op de kinderopvang bezuinigd door een weekendbaantje te zoeken maar helaas is dit niet op fietsafstand. Maar goed, we gaan er wel ietsje op voorruit. Maar liever een baantje in de buurt.

18. Ashley Rose

Ashley Rose Bekend lid

Jun 30, 2010
    502
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben ongeveer +/- €2000 per maand te besteden, hier moeten de boodschappen nog wel af, maar vaste lasten zoals huur, telefoon, zorgverzekering, g/w/l is er al af.

19. lizab

lizab Fanatiek lid

May 7, 2007
    3,467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Hmm. moeilijk te zeggen eigenlijk.

Ik reken 160 per week voro boodschappen + tanken en daar zitten ook kado's en extra's in.

We hielden dan maandelijks nog zo'n 1000 euro over voor de spaar. Dus zeg maar 1700 euro leefgeld.

Maar ondertussen studeer ik weer naast mijn werk, dus we houden nu wel wat minder over.

20. Shantii

Shantii Bekend lid

Jan 30, 2010
    893
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij zijn in de maand aan boodschappen +- 200 euro kwijt. We hebben wel veel autos en zijn daar 400-500 euro per maand aan kwijt voor benzine en dan werken we allebei thuis dus eigenlijk is het alleen voor luxe.

Aan leefgeld houden wij asociaal veel over als de lasten er al af zijn.. Ik ga dat bedrag hier dus ook niet noemen want wil er niemand mee voor het hoofd stoten.

Nu moet ik zeggen dat ik hele andere tijden gekend heb een paar maandjes terug. Vriendlief in zware schulden, en ik had ook maar een beetje oppaswerk wat niet bakken vol geld opleverde. We zijn een paar maand geleden een eigen bedrijfje begonnen en dit loopt tot nu toe heel erg goed! Hiervoor was het wel elk dubbeltje omdraaien of dingen niet kunnen betalen etc. Ook de icsi kosten die daar nog bij op kwamen was heel erg zwaar om te moeten betalen. Maar gelukkig hebben we het wel gered en het samen overwonnen met mijn kant van de fam die we daar nog altijd super dankbaar voor zijn!

Wat wij destijds deden was alle boodschappen inderdaad te voren opschrijven, eigen merk als het veel scheelde, weinig tot geen dagjes weg, weinig nieuwe kleding shoppen en alles wat er ook maar gespaard kon worden sparen! Had ook allemaal aparte potjes. Voor de apk van de auto (destijds 2 autos) spaarde ik 10-20 euro per maand en deed dat in het potje, dan heb je na een jaar toch al tussen de 120-240 euro voor de apk, en komt je auto de apk goed door heb je voor het jaar erop alvast gespaard of heb je een extraatje. Ook deden en doen wij altijd elke maand checken of ons voorschot goed is voor het gas/electra zo voorkom je hoge afrekeningen in 1 keer! Het zijn maar wat tips, en wij hebben er heel veel aan gehad!

Share This Page