hoeveel 'leefgeld' hebben jullie?

Discussie in 'De lounge' gestart door cvm1985, 19 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dropfruit

dropfruit Bekend lid

4 mrt 2009
    591
    0
    0
    Student
    in een huis
    hier houden we 430 eu per maand over, daar komt de kinderbijslag dan nog wel overheen.
    Hier halen we alles van, kleren voor onzelf en voor de kids, boodschappen, luiers, benzine enz
    Ik red het er prima mee maar het is wel krap.

2. Anice

Anice Niet meer actief

1 dikke winterjas voor als het heel koud is
    1 tussenjas
    1 ski jas
    1 nette jas
    1 korte jas
    1 half lang jasje
    1 ravot jasje

Ik kom al op 7 jasjes ;)

3. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    schat ik heb 2 kinderen...
    dus 2 jassen per kind vind ik wel meevallen hoor.

voor mijn dochter:
    1 nette jas.
    1 jas om te spelen/naar de psz aan te doen.

voor mijn zoontje
    1 jasje voor bij vingino broekjes en dergelijke
    1 jasje voor bij nostalgische kleding waar ik helemaal weg van ben (en daar vind ik dat ene jasje echt niet mooi bij mij, maar goed deze was maar een tientje ofzo)

4. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ja een tussenjas vind ik ook wel handig, want dr zomerjasjes vind ik nu al weer te fris maar haar winterjassen zijn nog veel te warm...

5. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    ik heb nog een leuke tip voor moeders die weinig te besteden hebben een site voor minderbedeelden

kun je foto;s aanklikken voor kleding van de kids van je zelf of je man speelgoed etc dan moet je 8 euro verzendkosten betalen en krijg je een bananen doos vol spulletjes

pb me voor de site

6. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Neem aan dat beide kids 2 jassen hebben in haar geval.

7. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    knap! als ik weinig te besteden had zou ik alles van de rommelmark houden Ik ben enorme rommelmarkt fan. Koop er nu al best veel. Zo heerlijk om er schatten vandaan te halen. En vaak verkoop ik het door voor meer.Nu bijv een jas die me 50 cent heeft gekost verkocht voor een tientje.

Weet je wat het voordeel van merkkleding is. Je kan het nog eens doorverkopen. Bijv een jurkje van jottum dat ik in de outlet voor 50 euro koop kan ik best 25 euro op markplaats voor krijgen achteraf.
    Of als ik iets zelf tweedehands koop (doe ik ook hoor, niks mis mee) dan verkoop ik het voor bijna hetzelfde.
    Kijk mijn dochters verjaardagsjurk was 70 euro (ja ik weet het dat is veel) tweedehands. Maar heb hem nu op marktplaats staan en er is weer 70 euro geboden dus eigelijk heeft ie me alleen verzendkosten gekost.

En weet je, ik weet dat het onzinnig is, maar ik vind het gewoon leuk. De ene heeft die dure hobby, ik shop voor mijn kids...

Als ik weinig te besteden had zou ik lekker marktplaats shoppen voor ze. Dat dan liever dan bijvoorbeeld zeeman. Niet dat daar iets mis mee is maar dat is gewoon mijn smaak niet zo.

8. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    #128 debster2009, 19 sep 2011
    Laatst bewerkt: 19 sep 2011
    Wij hebben ongeveer 300 euro voor de boodschappen, 100 euro voor luiers, flesvoeding, luierdoekjes en al het andere van de drogist.
    Gemiddeld koop ik voor 200 euro per maand aan kleding. Tanken kost maar 50 euro. We sparen wisselend, voor onszelf en voor de kids. Daarnaast zo'n 100 euro voor leuke dingen, uitjes met de kinderen of met ons tweetjes.
    We werken hard voor ons geld en ik vind het heerlijk om elke maand nieuwe kleding en schoenen te kopen en leuke dingen te doen.
    Vind het knap hoe sommige mensen het met (veel) minder doen!

9. anne85

anne85 Niet meer actief

durf het bijna niet te zeggen, maar wij 2700 (dat is inclusief vakgeld.) anders 2300 euro per maand over... voor leefgeld..

Super knap dat jullie het redden meiden! Wij houden uiteraard geld over...

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Heb voor nu gewoon een dik vest.

11. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Maar in Canada kost kinderkleding ook maar een schijntje van wat het hier in Europa kost. Vooral de duurdere merken;)
    Wij wonen erg goedkoop. Wij houden ongeveer 2100 euro over, waarvan 1000 wordt gespaard. Kindergarten is hier in de stad tegenwoordig gratis (Kindergarten is al een soort kleuterschool) en verder zijn levensmiddelen hier ook goedkoper dan in Nederland.

12. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja dat klopt wel. Zeeman heeft soms wel leuke dingen. Maar ik koop er eigenlijk alleen de basics. Skinny jeans daar die zitten mijn dochter erg goed enzo. Eerder kwam ik nooit op rommelmarkten maar de laatste tijd veel. Mijn moeder werkt in een kringloop en neemt soms geweldige dingen mee voor de kids. Ook merkdingen. En voor mijn zoontje laatst een spijkerbroekje gekocht op de rommelmarkt van Timberland. Heeft me 3 euro gekost :D en nu gaat hij weer mee naar de rommelmarkt om door te verkopen.

Zeeman en wibra vind ik geweldig voor ondergoed. Voor mijn dochter dag. Rompers zijn niet zo van hun vind ik. Mijn de onderbroekjes/hemdjes voor mijn dochter heb je daar superleuk en erg goedkoop. Ook basic shirts, effen met lange/korte mouwen voor ergens onder ofzo zijn geweldig van hun :p Voor die prijs tenminste.

Maar idd, rommelmarkt begin ik meer fan van te worden dan zeeman.

Maar jij bent shop aholic... Carbone is dat een merk?? Ik heb laatst best veel daarvan gekocht op de rommelmarkt omdat ik het leuk vond, maar ik ken het merk totaal niet. :):):):):)

13. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Nou, inderdaad haha!
    Ik zou denk ik van gekheid niet weten wat ik met zoveel geld zou moeten doen haha!

14. Anice

Anice Niet meer actief

Het is eigenlijk best oneerlijk verdeeld in de wereld als ik me bedenk dat mijn man straks als we verhuisd zijn 17.000 euro netto per maand gaat verdienen. Ik weet het belachelijk veel en ook wij krijgen dit nooit op ;) aangezien we verder geen kosten (behalve boodschappen) van vaste lasten hebben omdat die al door het bedrijf worden betaald.

15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Of spijkerjasje met bodywarmer

16. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Sodeju! Dan ben ik stiekem wel heel erg benieuwd wat voor werk jouw man doet, haha!

17. Anice

Anice Niet meer actief

Klopt, vooral de Amerikaanse labels zijn goedkoop :) maar merken zoals Gucci, Burberry, Prada en dat soort dingen zijn gewoon hetzelfde als in Europa en die merken vind ik over het algemeen mooi en leuk. Voor de kleine meid slaag ik trouwens veel bij de TH dus heb ik hele bergen kleding voor een prikkie :)

18. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hier dit dus.

19. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Denk denk...wat is TH?

20. Vica86