Wanneer jouw dochter oorbellen schieten?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Joky, 6 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joky

Joky Actief lid

9 feb 2014
    451
    0
    0
    Zoals de titel het al zegt, wanneer gaf jij je dochter oorbellen? Ben gewoon nieuwsgierig :D

2. Jacq84

Jacq84 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    1.057
    7
    38
    De eerste toen ze 4 maanden was.
    De tweede bij 6 maanden.

3. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.565
    601
    113
    Mijn dochter wordt volgende week drie en ik vind het nog te vroeg. Ik vind het bij baby's zelf echt lelijk (sorry) en ik vind dat ze het mag pas als ze echt snapt dat het eventjes pijn doet en erom vraagt. Volgens mij was ik zelf 4 of 5 toen ik ze kreeg...

4. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Wanneer ze zelf wilt, ze is nu 2 (bijna 3)

5. Kattenvrouwtje

Kattenvrouwtje Actief lid

22 jan 2014
    462
    0
    0
    Vmbo Docent art&design
    Zuid Holland
    Wanneer zij aangeeft dat ze oorbellen wil en er dan iets bijzonders te vieren is (verjaardag/school/weet ik het wat).
    Ik vind het niet zo maar even iets dat je geeft namelijk.

6. Jurassic

Jurassic Actief lid

13 jan 2014
    475
    68
    28
    Mijn dochter mag het vanaf haar zesde, als ze het zelf graag wil. (Ze is nu 1,5) Ze moet er dan ook echt een redelijke periode om gevraagd hebben.

7. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Met haar 3e verjaardag. Ze wilde het zelf heel graag, wist ook dat het even pijn zou doen. Ze is vreselijk trots op haar oorbellen.

8. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ze mag oorbellen wanneer ze oud genoeg is om zelf duidelijk aan te geven dat ze dit wil, snapt hoe het gebeurd en het er al een langere tijd over heeft. Eerder niet.

9. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    Mijn dochter was 6 jaar toen ze haar oorbellen kreeg. Vond ik een mooie leeftijd.

10. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Mijn dochter had laatst met stift stipjes op haar oorlellen getekend, duidelijk hint denk ik. Ze is nu 7, dus wel ok qua leeftijd vind ik. We hebben afgesproken dat als ze het 'over een tijdje' nog steeds graag wilt, dat ze ze dan krijgt. Rond haar 8e dus waarschijnlijk.

11. AnnevandePol

AnnevandePol Bekend lid

13 jul 2014
    806
    229
    43
    Vrouw
    Haarlem
    Ik denk dat wij het na een paar maanden al doen.

12. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Ze waren hier nog geen 24 uur oud

13. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Hier gewacht tot ze zelf duidelijk (en herhaaldelijk) er om ging vragen. Uiteindelijk heeft ze op valentijnsdag oorbellen gekregen na een aantal weken regelmatig vragen (en terugvragen van ons of ze het echt wilde, want wilde dan ook dat ze het door zou zetten en niet in de winkel met een 'toch maar niet' op het laatste moment van de stoel zou duiken).
    Ze heeft geen kik gegeven tijdens het zetten, twee oren tegelijk, dat wilde ze ook graag. En daarna maar heel eventjes een paar traantjes (toen deed het heel even pijn volgens haar) maar sindsdien alleen maar superblij en supertrots. En wij eigenlijk ook, niet om de oorbellen maar dat ze het gedaan heeft, het is meestal niet zo'n held namelijk.

Ze zijn bij haar niet geschoten trouwens (weet niet of ze dat nog wel doen) maar met een soort doordruksysteem gezet dus geen keiharde 'tsjak' meer naast je oor.

14. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Onze dochter vroeg er vaak om maar durfde niet doordat ze wist dat het zeer deed.
    Afgelopen december wilde ze het ineens (ik hoopte dat ze terug zou krabbelen :D)
    Ze heeft geen kik gegeven.

15. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Hhaha ik moet altijd lachen als ik deze vraag zie staan omdat er meestal een reltopic door ontstaat:D

Mijn dochter was 5 maanden toen ze kleine babyknopjes in haar oren kreeg.
    Toen ze 1 jaar werd kreeg ze kleine zilveren ringetjes met bloemetje eraan in haar oren en die heeft ze nu nog.
    Vind het nog steeds heel lief staan en geen spijt van gehad. Ze zat/zit er nooit aan en zijn ook nooit blijven haken.

16. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    4,5 meen ik - en de ander vlak voor haar 4e verjaardag..

17. kusjes1986

kusjes1986 Bekend lid

24 jan 2015
    830
    0
    16
    NULL
    NULL
    Toen ze 2 was. Dit is echt beter ondanks dat het er heel zielig uit ziet. De kleintjes vergeten namelijk de pijn houden er geen herinnering aan over en zitten er niet steeds aan wat beter is voor genezing. Dit zei de juwelier tegen ons

18. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.566
    113
    Toen ze er zelf om vroegen . De oudste heeft ze voor haar achtste verjaardag gekregen. Nu wil de jongste die in april 6 wordt ze ook.
    Prima , zij krijgt ze dus van opa en oma voor het verjaardag

19. dotje1986

dotje1986 Fanatiek lid

25 apr 2007
    1.759
    194
    63
    Mijn oudste dochter heeft met 4 jaar haar gaatjes gekregen. Het was een kerstcadeau. Ze heeft er maanden om gevraagd.

De jongste krijgt ze pas als ze dat graag wil.

20. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.366
    113
    Zodra ze goed kon aangeven dat ze het echt wilde en ook besefte dat het pijn zou doen. Dat was een paar maanden geleden, met 3,5 jaar. Ze heeft geen kik gegeven, maar helaas kreeg ze na een paar dagen steeds grotere plekken achter haar oren, het werden echte wonden, nadat we de oorbellen uit hebben gedaan was het in no time over. Nu wachten we tot ze zelf aangeeft het weer te willen en dan proberen we titanium oorbellen.

Deel Deze Pagina