hoeveel leeftijd verschil tussen jou kinderen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sunlight, 10 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lara11

Lara11 Niet meer actief

ja, alles weer helemaal okee, hij is nu supervrolijk en is helemaal over de reflux heen. Dank je.
    Ik denk wel dat je gelijk hebt, het zijn keuzes die je maakt en op een ander moment had het weer iets anders kunnen zijn. Ik zou eigenlijk niets anders hebben willen doen als ik het over kon doen, want dan had ik mijn superlieve grappige mooie mannetje niet gehad!

2. Xociquetzal

Xociquetzal Actief lid

15 jul 2007
    438
    0
    0
    Huisvrouw
    uithoorn
    tussen mijn dochter en mijn zoon zit 10 jaar...en ik vind het echt heerlijk.....wil wel nog graag een 3de, maar dan niet met 10 jaar verschil...;)

3. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Hier zal er (zoals het er nu uitziet) minstens 4,5 jaar tussen zitten.

In eerste instantie hadden mijn man en ik het idee om er ong. 3 jaar tussen te laten (omdat we dat allebei met onze oudere zus ook hebben)

Maar na veel gezeik met mn werk tijdens mn zwangerschap en na Finn zijn geboorte ga ik nu starten met een HBO opleiding. Die zal 3 of 4 jaar duren (afhankelijk van hoe goed mn cijfers zijn ;))

En daarna als alles weer een beetje op de rit is en ik (hopelijk) een baan heb gaan we verder kijken.

Dus het kan zomaar zijn dat er 6 jaar tussen gaat zitten!

Ik had graag 3 jaar gehad...maar helaas...
    Ik wil dit keer gewoon zekerheid en niet zoals we nu hebben de eindjes aan elkaar knopen.
    (al merkt Finn er niets van dat we zo goed als blut zijn)

4. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    nee idd dan had je die niet gehad.
    wij gaan deze maand beginnen en zien wel. de kans dat ik zwanger word is gewoon heel heel heel klein. dus we zien wel

5. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    nee als je blut bent is niks aan. wij hebben 2 jaar 2 huizen gehad. ik was toen zwanger en om het moment dat onze zoon geboren werd was ons huis eindelijk verkocht. we waren zo blij. anders waren wij ook blut geweest. ik werk nu nog maar 2 middagen in de week en kunnen het redelijk redden. ik zou dan in jou poisitie hetzelfde hebben gedaan denk ik.

6. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

bij mijn kindjes zit er precies 1,5 jaar tussen

hebben hier ook bewust voor gekozen

7. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

uuhmm 20 maanden verschil. klein leeftijdsverschil en we zullen het erg druk krijgen maar het lijkt me wel heel leuk 2 van die ukkie pukkies

8. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    dan ben ik wel heel niuewsgierig hoe dat nu gaat nu je baby nog zo jong is? heeft de ander een beetje geduld? hoe gaat het allemaal met 2 die nu in bad moeten en eten enz

9. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    Hier 2,5 jaar verschil. We wilden graag tussen 2,5 en 3 jaar verschil hebben en das precies gelukt! Had geluk meteen zwanger te zijn van de tweede. Bevalt heel goed. Mijn oudste is zindelijk en begrijpt een heleboel, waardoor alles goed uit te leggen is. En straks als mijn dochter wat groter is dan kunnen ze ook nog heerlijk samen spelen, omdat het ook weer niet een te groot leeftijdverschil is

10. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    dat is super dat je gelijk zwanger bent geraakt. geniet van je zwangerschap!

11. Hier zit er 15 maanden tussen.

12. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Mijn man en ik hebben altijd geroepen dat we 2 kinderen snel op elkaar willen. Maar zoiets is natuurlijk niet te plannen, en toen ons zoontje er eenmaal was, is die wens om heel snel een tweede te willen toch wel wat minder geworden...

Nu hebben wij ook veel discussies over het leeftijdsverschil.
    Nou speelt ook nog eens mee dat mijn zusje en haar vriend volgend jaar mei gaan trouwen, dus deze maand kunnen we (in mijn ogen), sowieso niet voor een tweede gaan. Mijn man denkt er echter heel anders over. ;)
    Hij is bang dat het zwanger worden nu net zo lang duurt als bij de eerste, en wil daarom niet langer wachten.
    De afgelopen 2 maanden hebben we wel geklust, en de komende 2 maanden dus weer niet. :p

Maar voor mij is 2 tot 2,5 jaar ertussen toch wel het ideale plaatje denk ik.

13. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Anderhalf jaar! :D

Het is niet te plannen, maar mijn wens was wel om er niet te lang tussen te zitten (ook omdat ik halverwege de 30 ben) en mijn idee daarbij was dan anderhalf jaar, net zoals bij mij en mijn zusje. En het is nog gelukt ook....

14. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Nog geen 16 maandjes, best weinig dus!
    Kan nog niet vertellen hoe dat is, maar wel dat we er bewust voor gekozen hebben. We wisten alleen niet dat het al zo snel raak zou zijn, we waren nog niet vreselijk actief aan het klussen :D.

15. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    3 jaar en 5 dagen:D

16. krumpie

krumpie Actief lid

4 dec 2008
    221
    0
    0
    noord holland
    onze bedoeling was dat er ongeveer 18 maanden tussen zou zitten.
    het is zo afgekomen dat er maximaal 13 maanden tussen zit.
    maar dit 2e wondertje is ook na deze 13 maanden meer dan welkom hoor, hoop dat ze zich snel laat zien ;)

17. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik heb er 1 en ik hoop de 2e te krijgen als deze rond de 3 jaar is :)

Maar goed, plannen kun je proberen maar of het lukt is maar de vraag natuurlijk.

18. Zilvervisje

Zilvervisje Nieuw lid

18 aug 2010
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier 13 maanden verschil :) Lekker druk en vooral ook gezellig. De oudste vindt het allemaal prima, misschien ook mede doordat ze nog heel jong is en het sneller accepteert. Gelukkig kan ze zich ook goed vermaken als ik de jongste aan het voeden of verschonen ben!

19. Cinnamon

Cinnamon Fanatiek lid

24 jun 2009
    2.478
    0
    36
    Wij willen niet te veel leeftijdsverschil tussen de kids. Het heeft bijna een jaar geduurd voor ik zwanger was van de eerste. Nu gaan we niet gericht klussen maar we gaan ook niet voorkomen dat ik zwanger word.

20. Elmo

Elmo Niet meer actief

2 jaar en 2 maanden.
    We zijn op Ruben zijn eerste verjaardag met nieuwe behandelingen begonnen.
    De 3e terugplaatsing werd Stijn!

Dit bevalt ons heel goed. Ruben is net groot genoeg. Het is nu steeds net niet onhandig ;)
    Hij loopt alles zelf, kan zelf de trap op, eet zelf goed, kan dingen pakken / wegzetten etc. etc.

Als er ooit een derde bij zou komen (denk het niet) zou ik er 3 jaar tussen laten (dat wil zeggen, na 2 jaar weer de molen in). Ik verwacht dat het dan echt druk wordt en het dan ideaal is als je beide kinderen wat ouder zijn.

Deel Deze Pagina