Hoeveel leeftijdsverschil tussen eerste 2 kindjes?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mvduijn, 5 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.571
    3.507
    113
    Tussen 1 en 2 zit 16 maanden
    Tussen 2 en 3 zit 17 maanden
    Tussen 3 en 4 zal 22 maanden zitten

Ik vind het helemaal geweldig en zie ook geen nadelen. Overdag sta ik er alleen voor en 's avonds helpt mijn partner altijd. Als dat niet zo zijn, zou ik het stukken zwaarder vinden.

Mvduijn vindt dit leuk.
  2. DMonique30

2 mei 2019
    58
    29
    18
    Vrouw
    Hoi,

ik denk dat deze keus ook puur ligt aan het 1e kind hoe het is hoe het slaapt enz... stel je bent alle nachten op en gebroken zou je toch denk ik even iets langer wachten...
    ik ben zelf van mening digt op elkaar is leuker :D en je zit toch nog in de luiers bij beide ...
    wij hebben een hele makkelijke zoon van 13 maanden sliep al snel door ook bijna nooit wakker snachts, weinig huilen overdag, heel makkelijk kind dus wouden na 6 maanden al voor een 2e:).

nu is het zo dat heftige menstruaties en bloedarmoede en daarom hele lange cyclussen dit toch even wat uitsteld maar elke keer als er een eisprong is proberen we weer:thumup::D

succes met je keuze

Mvduijn vindt dit leuk.
  3. Neilia

Neilia Niet meer actief

1 & 2 schelen 1.5 jaar en ik vond het ideaal:D
    Nog steeds slapen ze samen smiddags, daar door heb ik een uurtje rust.
    Geen gehaast voor school met een kleuter en baby.. Dat krijg ik deze keer wel:rolleyes:
    Wat wel heel fijn was was dat C al heel goed liep toen N geboren werd en zij veel dingen zelf al kon.

Nu zal er tussen 2 & 3 2.5 jaar zitten.
    Mijn vriend wilde in eerste instantie geen 3e en toen die het wel wilde gaf die aan meer leeftijdsverschil te willen.
    Als het aan mij had gelegen was die 3e er al eerder gekomen :p

Mvduijn vindt dit leuk.
  4. joepy

joepy Fanatiek lid

12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Er zijn 2 kampen de een wil een wat groter leeftijd verschil en de ander wil bergen luiers tegelijk , Ik ben voor de bergen luiers tegelijk en sommige mensen begrijpen dat heel goed en andere niet hoe je het ook doet er zijn altijd mensen die het anders zouden doen.

Mvduijn vindt dit leuk.
  5. Iamthegreenfairy

30 jul 2019
    68
    52
    18
    Vrouw
    Onze kinderen schelen 21 maanden. Ik vind het heerlijk. Wat ik wel een ding vond was de zwangerschap. Die vond ik best zwaar en daarbij een kindje dat nét kon lopen en nog veel getild moest worden. Ik heb onze oudste niet de aandacht kunnen geven die ik wilde geven, zeker naar het einde van de zwangerschap toe.

Mvduijn vindt dit leuk.
  6. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Je hebt ook nog het kamp van mensen die het niet voor het kiezen hebben. En daarbij heeft ieder eigen voorkeur. Heeft niets met begrijpen te maken, maar alles met je eigen karakter, karakter van kind(eren) en nog 100 dingen meer. Situaties zijn nu eenmaal nooit meer elkaar te vergelijken.

Maan14, Tan89, jessy77 en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. Marissie82

Marissie82 Bekend lid

24 jul 2016
    960
    362
    63
    Vrouw
    Precies!!

8. PerfectLittleTwin

PerfectLittleTwin Bekend lid

11 jul 2018
    578
    577
    93
    Vrouw
    Tussen 1 en 2 zit 20 maanden verschil
    Tussen 2 en 3/4 zit 2jr+2mnd

Ik vind een baby en jonge kinderen wel aanpoten vooral nr1 en 2. Maar eenmaal je ritme, is het zeker te doen. Hier sowieso bewuste keuze geweest, 1 en 2 zijn jongens en die hebben zooooo veel aan elkaar en dat is erg leuk om te zien. En dat was wat ik graag wilde.

Mvduijn vindt dit leuk.
  9. Noppes

Noppes Actief lid

31 aug 2018
    132
    120
    43
    Vrouw
    Hier bezig voor hopelijk wondertje nummer 2, onze dochter is nu 5 en wordt in december 6.
    Bewust voor gekozen nee absoluut niet, maar goed soms heb je helemaal niks te kiezen helaas.

Mensen zullen altijd een mening hebben, kort op elkaar is niet goed, veel leeftijdsverschil niet, 1 kindje niet, 2 niet enz enz
    Ik denk maar zo zij hoeven niet jou leven te leiden, dus ook niet te maken.
    Doe vooral wat jou gelukkig maakt als het mogelijk is!

Zulema, Tan89, stiertje88 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. joepy

joepy Fanatiek lid

12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Dat ook nog ja was dat belangrijke kamp vergeten ondanks dat ik het ook niet hetzelfde heb gedaan als ik me voorstelde.

11. Mvduijn

Mvduijn Lid

25 mei 2019
    24
    9
    3
    Vrouw
    Hoop voor jullie dat het lukt

Marissie82 vindt dit leuk.
  12. Mvduijn

Mvduijn Lid

25 mei 2019
    24
    9
    3
    Vrouw
    Veel succes!!:) spannend

13. Juun012

Juun012 Bekend lid

30 jun 2017
    797
    275
    63
    Vrouw
    Ja zoals zoveel zeggen; het ligt aan jezelf!

Tussen mijn oudste en nr2 zit 2,5 jaar. Tussen 2&3 zit 14 maand. En als alles goed gaat zit tussen 3&4 18 maand.

Doordat bij ons tussen 2&3 weinig leeftijd zat, was ik wel druk. Oudste ging net naar school en dus moest de hele meute ‘s ochtends klaar. Maar goed binnen een paar weken had ik daar wel ritme in en ging het vanzelf. Nu spelen ze hartstikke leuk samen en ze slapen ‘s middags samen en dat is wel ideaal!
    We gaan in 1 moeite door in de luierfase en zijn er dan vanaf haha.
    Het lijkt mij lastiger als je veel vrijheid (qua slaapjes/voedingen etc) hebt en je begint dan weer opnieuwe met een baby.
    Maar zo denkt niet iedereen:cool:

Mvduijn vindt dit leuk.
  14. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Hier zit er 2 jaar en 10 maanden tussen, achteraf gezien had ik de 2e er korter achteraan misschien praktischer gevonden. De eerste was een slechte slaper dus op dat moment wilden we zo snel nog niet voor een 2e gaan. Onze 2e was meteen een stuk makkelijker met slapen

Mvduijn vindt dit leuk.
  15. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Ben een vd weinigen denk ik maar dicht op elkaar leek mij echt helemaal niks, wilde niet geleefd worden door 2 kids, vermoeidheid, luiers, slecht slapen etc. Er zit nu meer tijd tussen dan ooit t idee was, maar geen probleem. Ik heb alle tijd en aandacht aan mijn zoon kunnen geven en ben nu weer helemaal klaar voor een nieuw kindje, waar hij ook erg op wacht. Hij is al zo groot dat hij er heel bewust mee bezig is, zo lief!

Maar dat is dus voor iedereen anders.

16. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.232
    113
    Gemiddeld 2 jaar is het leukste voor de kinderen. Een groot leeftijdsverschil is handiger voor ouders. Het is even werk als ze jong zijn maar daarna zitten ze in dezelfde fases en jullie groeien daarin mee. Anders blijf je maar hangen in de baby's en luiers terwijl de oudere kinderen al zoveel verder zijn. En er dus veel aandacht gaat naar de baby omdat de oudste al zo lekker zelfstandig is. Gezamenlijke uitstapjes zijn ook lastiger. Net als echt samen spelen.

Mvduijn vindt dit leuk.
  17. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.103
    17.095
    113
    Ik denk dat er voor elk leeftijdsverschil wel iets valt te zeggen...
    Mijn kinderen schelen nog geen 15 maanden. Zal vast pittiger zijn dan een baby krijgen wanneer de oudste wat ouder is, maar ik weet niet beter. Ik heb zeker niet het gevoel (gehad) alleen maar geleefd te worden door het ritme van de kinderen, hun slaapjes en flesjes, etc.
    Ze zijn nu (met 2,5 en bijna 1,5) erg hecht en kunnen - naast dat ze vaak genoeg tuurlijk ook lekker kibbelen - zo lief en fijn samen spelen. Maar wie weet hoe dit in de toekomst zal zijn..
    Ze hebben veel aan elkaar, leren van elkaar en zitten fijn in hetzelfde ritme.

Tussen mijn zusje en ik zit een kleine 14 jaar. Wij zijn altijd al ontzettend hecht geweest, zeker nu ze iets ouder (13) is.

Alle leeftijdsverschillen daartussen heb ik geen ervaring mee :p

Mvduijn vindt dit leuk.
  18. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.282
    28.409
    113
    Geen enkel leeftijdsverschil is beter dan een ander. Alles heeft voor- en nadelen.
    Als je nu al zwanger bent dan heeft nadelen zoeken geen zin want de baby komt hoe dan ook toch wel :p ik zou me dus focussen op de voordelen.

Sado vindt dit leuk.
  19. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Uit welke feiten blijkt dat?

Tan89 en Sado vinden dit leuk.
  20. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016