Hoeveel leeftijdsverschil tussen eerste en tweede?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door indy22, 12 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joolzz

Joolzz Bekend lid

14 nov 2010
    716
    20
    18
    Volg je gevoel, nbet als wat de meeste hierboven zeggen. Je kunt vaak veel meer aan dan je denkt, zeker als het om je kinderen gaat: ze zijn er namelijk gewoon, dus kun je het.

Wij zijn begonnen toen dochter zeven maanden was, helaas wil het nog niet erg lukken, ze is inmiddels twee. Dat vind ik wel jammer, ik had het erg leuk gevonden, twee kort op elkaar. Maar het valt nou eenmaal niet te plannen. Ik heb wel al geroepen tegen mijn man; als we er nog een mogen krijgen ga ik daarna niet meer aan de pil en zien we het wel :) (hoop op een groot gezin)

Ik wens je veel sterkte met je beslissing, maar dat komt vast wel goed.

2. Rodaina

Rodaina Bekend lid

9 mrt 2013
    609
    48
    28
    Persoonlijk vind ik het leuk om optimaal te genieten van mijn eerste kleine. Alles is leuk en van elk klein ding genieten we. Wij denken aan een tweede wanneer ze rond de 3 jaar zal zijn, dan heb ik meer tijd voor een baby.

3. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Ik wilde graag een jaar of 3 verschil, maar mijn vriend was echt nog niet aan een tweede toe. pas toen ze bijna 4 was gaf mijn vriend aan dat hij ook graag een tweede wilde. en terwijl de eerste ongepland maar zeer gewenst kwam, duurt de 2e nog eventjes. Ik heb van de week een positieve test gehad, dus als ze straks net 5 is, krijgt ze hopelijk een broertje of zusje. het is zoals het is en ik denk dat elk verschil zijn voor een nadelen heeft. ons voordeel is dat alle dagen echt voor de baby zijn tot 14.30 want dan komt mijn dochter uit school. het belangrijkste is dat ik ook tijd voor haar ga maken en dingetjes met haar alleen ga doen. ik denk maar zo, ze heeft straks een levende pop tot dat de kleine gaat lopen... komt vast goed. ik hoorde ook dat deze week een nichtje weer zwanger is, haar eerste is net een jaar oud. het kan allebei, het mag allebei, waar jij je goed bij voelt! veel geluk!

Deel Deze Pagina