Hoeveel leeftijdsverschil tussen jou en je partner?

Discussie in 'De lounge' gestart door Phloxx, 22 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Mijn man is 47 en ik ben 28. Wij merken niet echt heel veel leeftijdsverschil in de dagelijkse omgang. In de diepgaandere dingen merk je wel dat hij wat minder naïef is als ik, omdat hij gewoonweg een stuk meer levenservaring heeft.

Nee, onze omgeving stond er niet om te springen. Maar nu we 5 jaar samen zijn, waarvan 3 jaar getrouwd heeft iedereen het geaccepteerd en zijn ze vooral blij dat wij gelukkig zijn samen.

@Betsy ik krijg het soms best benauwd als ik me bedenk dat mijn man misschien wel 30 jaar eerder dood gaat dan ik. Maar helaas heb ik in mijn omgeving ook meerdere te jonge mensen verloren. Dus aan het begin van onze relatie was het een bewuste keus van mij om de angst hiervoor niet de dooddoener te laten zijn. Je weet toch niet hoe het leven loopt, en ik ben dan maar vooral heel dierbaar dat ik mijn grote liefde tegen het lijf ben gelopen. Pensioen denken we soms aan, maar we komen vooral uit op : geen idee hoe dat er dan uit gaat zien :p

Belle22 en Betsy vinden dit leuk.
  2. Betsy

Betsy Niet meer actief

@ButterflyPassion klinkt goed!
    En ik zie dat jullie net een kindje hebben gekregen, gefeliciteerd!
    Voel jij ook wel eens die 'haast' voor een eventueel 2e of 3e kindje? Dat je daar niet te lang over kan doen?

3. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Wij schelen weliswaar 'maar' 11 jaar maar daar ben ik ook echt wel mee bezig. Nu net de tweede, ik heb ons 2.5 jaar de tijd gegeven vanaf nu om te beslissen of we nog een derde willen. Ik ben dan 34.5. Ik wil zelf eigenlijk niet meer zwanger worden na m'n 36 en voor mijn man vind ik 47 echt wel oud om weer opnieuw te beginnen.

Over dat pensioen, wij sparen zodat we een lijfrente aan kunnen kopen wanneer mijn man met pensioen gaat zodat ik ook kan stoppen of iig meer vrije dagen aan kan kopen zodat we vaker op reis kunnen.

Betsy vindt dit leuk.
  4. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Ik ben 25, vriend 26. Wij schelen 5 maanden en zijn bijna 10 jaar samen

5. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik ben 35, mijn vriend is 31.
    We zijn 7 jaar samen waarvan we 5 jaar samenwonen.

6. Betsy

Betsy Niet meer actief

Fijn om te horen dat er meer mensen mee bezig zijn. En ook wel eens twijfelen over dat soort dingen. Ik heb dat niet echt in mijn omgeving.
    Wij willen ook graag een 2e kindje maar of een derde voor ons nog haalbaar is weet ik ook niet.
    Gek genoeg heb ik daar bij het begin van de relatie totaal niet bij stil gestaan.

7. Calimerootje

Calimerootje Niet meer actief

@Betsy, in het begin toen bleek dat we gevoelens voor elkaar hadden vond ik het erg lastig dat hij zoveel ouder was. Als ik aan de toekomst dacht kreeg ik het Spaans benauwd. Toen heb ik me bewust afgevraagd wat ik liever had. Gaan voor de liefde en genieten van de tijd (hoe lang of kort die ook zou zijn) die we samen hadden of uit angst niet toegeven aan de liefde. Daarbij hielp mij de gedachte dat je in het leven en de liefde geen zekerheid krijgt.

Mijn man gaat over ongeveer 6 jaar met pensioen. Wij hebben nu geen financiële dat ik dan minder kan gaan werken. Maar ik zie er het voordeel van in dat thuis alles doorgaat als ik ben werken. Niets meer hoeven regelen en wel genieten van de tijd die ik wel thuis ben.

Mijn omgeving heeft heel positief gereageerd. Meeste vonden het wel bij mij passen. En mijn ouders, ondanks dat mijn moeder maar 3 jaar ouder is dan hem en mijn vader 8 jaar, hebben er nooit een probleem mee gehad. Ook niemand die hem opa noemt in samen zijn met een van de kinderen.

Voor nu zijn we gelukkig samen. Merken we weinig van het leeftijdsverschil en past het goed zo.

Betsy vindt dit leuk.
  8. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

26 en 28(bijna 29) en bijna 10 jaar samen

Ingtwiede vindt dit leuk.
  9. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Ik 27, man 41.
    We zijn nu 7 jaar samen

10. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Wij zijn beide 42 en schelen 12 dagen.
    We zijn 12 jaar bij elkaar waarvan nu 3 jaar getrouwd.

11. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.823
    2.249
    113
    @Betsy tuurlijk, vragen mag altijd.
    In t begin was ik ook heen onzeker. Waar was ik mee bezig?!?! Inderdaad, hij gaat veel eerder dood dan ik,.. Moeten we maar hopen anders is t voor mij geen goed nieuws. ;) maar ik was toen al zo close met hem dat ik dacht, anders raak ik je nu kwijt. We hebben al zoveel moois samen meegemaakt!
    Hij twijfelde wel een poos over kinderen en geen kinderen was geen optie voor mij. Gelukkig is hij helemaal om haha. Nu net weer zwanger, een 3e zit er denk ik niet in maar das denk ook prima voor mij.

Mijn omgeving was geschokt.
    Het ligt ook wat ingewikkeld met gezamelijke aangetrouwde familie ook, dus dat was flink drama. Ik woonde toen der tijd al op mijzelf dus dat scheelde wel. Ik was 19 toen we wat kregen maar 14 toen ik hem leerde kennen, in de familie. Toen was er absoluut niets natuurlijk!!! Maar ineens sloeg de vonk over. Nu gaat het gelukkig prima!

Soms grijpt het me wel aan. Ook mijn kinderen hebben een oudere vader, zullen relatief vrij vroeg zonder hem moeten. Maarja wie geeeft garanties in het leven... Iedereen gaat dood.

En ik ben getrouwd op de voorwaarde dat hij 105 wordt dus nu maar hopen dat hij t nakomt ;)

Roos32, Betsy, Zonnestralen en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Man is 40 (woendag dan ;)) en ik word in november 39. We zijn in november 11 jaar getrouwd en 12 jaar samen.
    Drie kids.

13. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Ik ben 38 en m'n man is 41, 21 jaar bij elkaar waarvan bijna 9 jaar getrouwd.

14. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

9 mei 2012
    2.715
    907
    113
    Ik bijna 27, vriend net 28. 5 jaar samen en een zoontje van 2.5 week

15. Marihi

Marihi Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.268
    671
    113
    41 en ik 38. Ruim 19 jaarsamen waarvan bijna 17 getrouwd.

16. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Ik ben 33 en mn man is 38.
    We zijn 12 jaar samen en 9 jaar getrouwd.
    Dochter van 9, zoon van 7 en een zoon van 2.

17. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    #157 PenF, 24 sep 2017
    Laatst bewerkt: 24 sep 2017
    Ik 30 , hij 51 nu ruim 10 jaar samen.

Leeftijdsverschil merken we eigenlijk nauwelijks. Ja als ik zijn volwassen kinderen zie ;) En hij is wat eerder moe dan ik, maar dat komt ook door zijn fysiek zware werk.
    Ik zou niet anders willen en als ik onze families vergelijk is de kans groot dat hij mij overleefd of nog wel lang bij mij blijft, dus daar hoop ik dan maar op ;)

Ukkie1 vindt dit leuk.
  18. Betsy

Betsy Niet meer actief

Wat een positieve instelling! :)

Ukkie1 vindt dit leuk.
  19. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Wij schelen 2 jaar en 4 maanden. Mijn man is 30 en ik ben 27. We zijn 10 jaar samen en 4 jaar getrouwd.

20. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Ik ben 36 en hij is 37. We zijn 21 jaar samen.

Deel Deze Pagina