Hallo dames, Even een vraag; is het mogelijk om toch een eisprong te hebben terwijl ik nog niet ongesteld ben geweest??? Of is dit onmogelijk? Ik hoop dat iemand me antwoord kan geven. Ik heb 6 weken geleden namelijk mijn Koperspiraal eruit laten halen. Sindsdien geen menstruatie meer gehad. Niet zwanger nog hoor helaas. Ik test sinds zaterdag met ovu testen van Sensitest. Ik had al die dagen een licht dun streepje. Vandaag was ie ineens bijna weg. Op de achterkant stonden 2 voorbeelden van lichte en donkere tests. Het kan dus zijn dat ik mijn ei gister gehad heb, (hoop ik)
Met de koperspiraal weet ik niet precies hoe het zit, maar normaal gesproken krijg je eerst een onttrekkingsbloeding als je stopt met anticonceptie en daarna krijg je dan pas je eerste eisprong. Een ovulatietest waarop alleen een licht 2e lijntje te zien is kun je niet als positief beschouwen, dan moet het 2e lijntje even donker of donkerder zijn dan de controlestreep. IK denk dus dat je nog geen ovulatie hebt gehad. Hopelijk komt je cyclus snel op gang en kunnen jullie er echt voor gaan, Succes!
Hoi, Ik heb toevallig ook die ovutesten van sensitest. Maar je hebt een eisprong als het streepje even donker of donkerder is als de controle streep. Staat ook dat als het streepje licht is, je dan geen eisprong hebt. Lastig he, die eerste keer dat je ongesteld moet worden, je weet niet wanneer het komt en hoe lang het duurt. Het gebeurd vaak dat het niet meteen op gang komt. groetjes Linda
Nee het is inderdaad vervelend. Als ik nou aan de pil was geweest, was het te verklaren. Maar zelfs de dokter begrijpt er niks van. Een koperspiraal bevat geen hormonen en je cyclus blijft daar door behouden. Alleen nu hij eruit is, is de cyclus wel foetsie.. Heb vandaag nog 2 keer een ovu test gedaan en die zijn wel redelijk wat lichter als die van zondag. We hebben voor de zekerheid wel geklust die 2 dagen.