Allergie kindje (langer verhaal)

Discussion in 'Flesvoeding' started by Mirre, Mar 1, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mirre

Mirre Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    4,173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Hallo,

Ik ben lange tijd niet hier geweest mede door tijdgebrek (veel aanmodderen qua gezondheid van onze kleine man)
    Maar goed het is verder een heerlijk ventje! :D

Kort samengevat: Begin Dec gestopt met BV (na 5 mnd) omdat we beiden steeds grieperig/zwak waren.
    Vanaf "toen"....zijn de problemen opgekomen.
    Dean heeft gehele maand dec constante "dubbele" oorsontstekingen gehad, pijn, hoge koorts, KNO arts doorprikken, antibiotica etc etc
    Nog geen half jaar oud was hij toen ging hij onder narcose voor buisjes.
    Yes, dachten wij.....nu zal het wel iets beter gaan! (druk is er af)
    Een week na de buisjes kwamen we in het zh omdat hij hele erge hoge koorts had (bleek een virus + bacterie + Keelontsteking) en na een weekend verblijf mochten we naar huis.....wederom met een sterke antibiotica kuur.
    Na 1,5 week vond ik hem nog steeds erg bleek/niet lekker en bleek op een ochtend dat hij een loopoor had. Oh dachten wij dat was het dus en gelukkig : Hij heeft buisjes!
    Enfin, hele dag bleef hij enorm bleek ...uiteindelijk meerdere mailen overgeven ...buiten bewustzijn raken ...en kreeg weer hoge koorts.
    We kwamen weer in het ziekenhuis terecht en Dean heeft 48 uur ter observatie aan de monitor gelegen en ze hebben 7 buisjes :confused: bloed afgenomen.
    Bleek ROTA ..en natuurlijk die oorsontsteking.
    Na 2 dagen ...weer naar huis (met een baby die achter elkaar 25 spuitpoep luiers had, kapotte billen> bloeden), maar 't vervolg zou poliklinisch zijn.
    Die week weer meerdere mailen in het zh s avonds...hij was zo ziek!
    Op vrijdag weer afspr huisarts gemaakt omdat er moest iets gebeuren..zo kon het niet langer.
    Wij kwamen bij arts met 't idee: Oorpijn! Arts zei gelijk: Buikpijn!
    > over op Nutrimigen.., want zijn gedachte ging uit naar Koemelk-allergie.
    Dean dronk gelijk deze voeding dus dat ging goed en we zagen ons mannetje de dag erna al flink opknappen.
    Anderhalve week later poliklinische afspr met kinderarts kwam uit bloedonderzoek: Koemelk en Ei(wit) allergie!

Nu 2 weken gebruiken we Nutrimigen.
    Bijvoeding mocht ff helemaal niet van kinderarts tot we bij dietiste zijn geweest. Dean heeft zo'n honger (2,5 uur na z'n fles ga je dat goed merken) ...dat ik contact heb gezocht met dietiste om alvast iets te gaan doen qua bijvoeding.
    Mocht gaan proberen rijstebloem in z'n fles (overdag 1 x) en verse groenten ( 1x)
    Rijstebloem geprob, maar hij lijkt er echt pijn in z'n buik van te krijgen.
    Ook zonder rijstebloem.....heeft ie voornamelijk s nachts buikpijn!
    Kronkelend en huilend en z'n buikje gaat zo tekeer.
    Als hij slaapt leg ik m'n hand erop en voel hoe het tekeergaat en hoe hij verkrampt/huilt zodra hij de pijn voelt.
    Overdag gaat het vrij goed. Hij slaapt dan redelijk en huilt nagenoeg niet.
    Ik vraag me af hoe dit nou komt?
    Hij krijgt alleen Nutrimigen

Wat zouden jullie doen?
    Ik wil vandaag toch proberen een groentehapje te geven, want misschien heeft ie juiste last van z'n buik s nachts door honger of obstipatie!? (1 x per dag s ochtends ontlasting..dik)
    Ik weet het niet meer.

Hij krijgt nu (ongeveer) een fles van 210 water /7 schepjes
    om 6.00, 10.00, 14.00 en 18.30
    Ook al geprob om nu maar van 4 naar 5 flessen te gaan van 180 water...ivm de honger, maar ook dat hielp niet voor z'n buikje.

Wie oh wie heeft tips/adviezen/suggesties etc ..alles is welkom.

Gr, Mirre

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Geen idee, ik zou dit als ik jou was gaan bespreken met je kinderarts en evt met de dietiste.
    Succes in ieder geval!

3. Merijn

Merijn Niet meer actief

Jeetje wat een ellende zeg voor zo'n klein mannetje. Heeft de arts gezegd hoe snel het over moet zijn met de nieuwe voeding? Ik kan me voorstellen dat als hij eerst maanden verkeerde voeding krijgt, zijn maagje helemaal van slag is en dat echt een lang herstel nodig heeft.
    Ik heb verder ook geen idee maar ik hoop dat het snel nog weer stukken beter met hem zal gaan!

4. Makkie

Makkie Niet meer actief

pffff wat heftig zeg! Voor jullie en jullie ventje!

Ons zoontje drinkt ook Nutramigen, maar wij verdikken dit flink met nutriton. Tis anders veels te dun. Met de nutriton ligt de voeding ook zwaarder op de maag en geeft een langer verzadigd gevoel. Mss een idee voor jullie? (mss dat je dat al deed hoor, maar las dit niet in je verhaal)

Heel veel succes!

5. Syl72

Syl72 Bekend lid

Mar 14, 2008
    817
    176
    43
    Ik weet weinig van koemelkallergie maar ik weet wel dat er veel verschillende soorten poedermelk hiervoor zijn. Misschien een ander merk met een iets ander samenstelling? Maar daarvoor moet je wellicht eerst even met een arts gaan overleggen.

Share This Page