Hoi dames, Ik ben benieuwd hoeveel leven jullie voelen met 26 weken zwangerschap? Ik ben vandaag 26w3d en heb het idee dat mijn zoontje rustiger is de laatste 3 dagen. Ik voel hem af en toe wel, maar de bewegingen zijn minder sterk heb ik het idee. Voorheen voelde ik hem meestal maar 1 keer per dag voor een periode van 10 minuutjes of zo, waarop hij echt hard ging trappen. Mijn placenta ligt ad voorkant dus ik voel alles wat minder makkelijk. De rest van de dag voelde ik hem eigenlijk nauwelijks tot niet. Is dit normaal of voelen jullie de baby echt de hele dag door? En is jullie baby op sommige dagen ook rustiger of voel je iedere dag ongeveer hetzelfde? Ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Ik voelde de baby echt elke dag ontzettend veel, zo veel zelfs dat ik me serieus zorgen heb gemaakt over of een baby ook teveel kan bewegen en of die niet een keer moest slapen maar volgens mij is dat echt bij iedereen totaal verschillend.. zolang je maar 6 schopjes-trapjes-schuifjes per dag voelt is het goed zei mijn verloskundige..
Ze zeggen dat rond 26 a 28 weken je kindje ook meer slaapt,er is meestal ook sprake van een groei spurt bij je kleine. Ik heb ook echt soms dagen gehad rond die tijd met 26 weken dat ik ff rustig moest gaan liggen en consentreren of ons kleine wel bewoog,en soms al bleef ik schudde met mijn buik bleef het rustig. Soms gewoon heel eng. Ben nu bijna 32 weken en ga het ritme van me kleintje zeker merken. Het is als ik op bed ligt en midden in de nacht echt heel actief. SOms zo druk dat ik denk is dit wel goed hihi. Maar..............als het niet vertrouwd moet je zeker ff je vk bellen!!
Bij mijn dochter vanaf week 18 iedere dag hetzelfde en de hele dag door tot ze werd geboren. Nu met deze beeb ook de hele dag door en ben pas (bijna) 16 weken zwanger, placenta voor. Het hangt ook heel erg van je bouw, kind, en de ligging af hoor..
Hier een overactief kind (de gyn maakt het zelden zo mee), maar van de week een dag of 2 iets rustiger. Dat wil zeggen af en toe 2 uurtjes rust ipv een half uur. Vaak worden kindjes actief op het moment dat jij net even rustig zit of wil gaan slapen. Maar wat ze hier al zeggen rond de 27 weken heeft je kindje een groeispurt en gaat de energie dus daarheen ipv te schoppen. Zolang je 10 bewegingen per dag voelt is het goed, maak je jezelf ondanks dat toch zorgen dan moet je de vlk bellen.
Hier ook flink actief kereltje maar merkte ook de afgelopen week dat hij zn rustige dagen heeft nu. Zal wel een groeispurtje zijn ofzo... Tegen mij zeiden ze met 28 weken 10 x per dag voelen, ieder schopje of draaitje telt.
Ik voel deze kleine dame al vanaf 13 weken, (vanaf 15 weken dagelijks), maar mijn oudste voelde ik ook al vanaf 14 weken, (vanaf 16 weken dagelijks). Die van mij zijn nogal drukteschoppers, dus ik voel ze sowieso vaak wel bewegen als ik stilzit, en vaak ook wel als ik bezig ben. Rond een groeispurt is het vaak wel even wat rustiger, dat ik dan een paar dagen maar heel weinig voel.
ik ben ook 26wkn zwanger en bij mij varieert het ook heel erg, de ene dag is ze rustiger dan de andere dag, ook ik heb mijn placenta aan de voorkant zitten. Ik merk wel dat als ze in beweging is de schopjes harder zijn dan een paar weken geleden maar echt ritme heeft ze nog niet.
Ben nu ondertussen bijna 33 weken en geloof me ik word helemaal beurs geschopt.Soms zijn er hele golfbewegingen in mijn buik.Met 26 weken was het idd heel wisselend.Dan was het echt een ritme van 2 hele drukke dagen en dan ineens een minder drukke dag.Ik heb me er eingelijk nooit zorgen over gemaakt.Ik heb weleens dgn gehad dat ze echt stil was en dan ging ik er soms wel even voor liggen en dan kwam ze vanzelf weer spoken haha. Hier ook een placenta deels aan de voorkant maar kan niet zeggen dat ik het daardoor minder voel.
Nou het is mij ook opgevallen hoor deze weken dat ze iets rustiger is. Maar ik voel haar nog vaak zat. Wel een paar keer gedacht van hhhmmm heb ik d'r al gevoeld, maar als ik me dan even concentreer dan voel ik altijd wel een draai of een schopje oid. Terwijl ook dit een erg druk kindje is, dus het zullen idd deze weken zijn waarin ze de groeispurt hebben.
Bij verandering van het aantal bewegingen op een dag zou ik altijd even de vk bellen. Iedereen roept altijd wel dat je baby zovaak op een dag voelen moet maar je moet ook kijken naar het ritme van de baby. Als je ineens van 40 x voelen op een dag naar 5 gaat dan is dat net zo goed reden om te laten kijken. Dat de kleine beweegt wil zeggen dat ze leeft maar niet dat alles ook goed is.
ik had rond die tijd ook wel eens een paar dagen minder gevoeld. volgens de vk normaal rond dat termijn. waarschijnlijk wat meer aan t slapen of idd een groeispurt. het viel me altijd op dat na die rustige dagen, ik het kindje altijd krachtiger voelde!!
Sluit me aan bij Tresje. Ik had en heb een baby die dagen super actief kan zijn om dan rustig een paar dagen amper te bewegen. En das slecht voor de zenuwen van de mamas. Je hoeft pas vanaf 28 weken elke dag leven te voelen. Nu is het nog zo klein dat het zo kan liggen dat je het gewoon niet voelt terwijl het wel actief is. Meis, ik ging gewoon telkens hartje luisteren. Deden ze nooit moeilijk over. (heb wel een voorgeschiedenis). Gewoon bellen als je ongerust bent, je mag dan zo even komen luisteren en ben je weer wat gerustgesteld.
Ik ben nu 24 weken en ik heb ook dat ik afentoe de baby heel veel voel bewegen en sommige dagen is hij echt rustig. Dan maak ik me ook wel zorgen, maar vaak is het dan dat ik zelf heel druk ben geweest
Dankjewel voor jullie reacties dames!! Ben er gistermiddag opnieuw een tijdje rustig voor gaan zitten en toen ging hij wel weer lekker trappelen. Heb 'm vannacht en vanmorgen ook alweer af en toe gevoeld, dus ben alweer een stuk geruster. Wel erg fijn dat er meer kindjes blijken te zijn die soms wat rustiger zijn, had nog nooit gehoord van minder beweging bij zo'n groeispurt, maar dat zou het wel goed kunnen zijn dan... De hoeveelheid beweging was niet echt veel minder dan voorheen, gewoon wat zachter. Vind het moeilijk te benoemen want een ritme zit er absoluut nog niet in. Weet gewoon niet goed wat ik nou wel en niet hoor te voelen, en voel over het algemeen nog niet zoveel als ik het vergelijk met sommige anderen! Ben erg slank, dus daar ligt het niet aan, waarschijnlijk dan toch aan die placenta ad voorkant. Het kindje zelf is namelijk op alle echo's (en heb er heel wat gehad haha ) ontzettend beweeglijk. Vorige week hadden we een pretecho van 3 kwartier waarop hij nauwelijks heeft stilgelegen en ook toen voelde ik heel af en toe maar wat. Hoop dat het snel meer wordt!
Ik lig heel vaak aan de ctg, hartfilmpjes, en dan registreren ze ook de bewegingen van je kindje, plus je weeen/harde buiken.. en ik kan je vertellen, veel bewegingen voel k niet eens. en ik ben bijna uitgerekend!! Dus weinig plek, kindje werd telkens 4 weken te groot geschat...zou je denken dat je dan alles wel moet voelen...nee hoor... Zeker op jouw termijn kan het lkr zo liggen dat het met zijn ruggetje tegen jou buikwand ligt en trappelt tegen je rug, dat voel je niet of minder goed. En hier nog altijd, als hij een paar dagen druk is geweest, istie ook een paar dagen rustiger als oftie bij aan het tanken is.. Maar als je je zorgen maakt, moet je gewoon altijd bellen meis.. Doe ik ook, nog altijd...en dan ga ik naar het ziekenhuis voor opnieuw een ctg. Ik maakte en maak mezelf gewoon helemaal gek als ik niets voel. Neem er wel de tijd voor. Ga dan bv eerst douchen, dan ervoor liggen, meestal reageert ie op koud of warm drinken, maak ik m wakker met traplopen... als het dan na een halve dag nog niets bewogen heeft ga ik gewoon bellen. Maar na 28 weken moet je dat ook echt wel doen. Dus nu mag je het zelfs een dag nog niet voelen, pas vanaf die 28 weken moet je elke dag beweging voelen.
Vanaf 20 weken danste ze onafgebroken de Sirtaki daarbinnen . Vorige week was ze ineens rustig. Voelde ik haar twee dagen niet. Bezorgd natuurlijk. Ik zh gebeld, mocht ik 's middags komen. Ik even op bed gaan liggen en alsof ze het gehoord heeft begon ze ineens weer flink te trappelen. Afspraak maar weer afgezegd . Nu voel ik haar niet continue maar een paar keer per dag. Is goed zo, weet ik in ieder geval dat alles ok is.