Oke dit gaat eigenlijk wel over mijn dochter, maar ik plaats het hier omdat ik eigenlijk op zoek ben naar mensen die dit beroepsmatig doen. Kun je zoiets trainen op een hondenschool oid of bestaan hier speciale trainingsplekken voor? Het gaat wel om professionele hulp...of moet je juist eerder naar een psycholoog oid...dat lijkt zo extreem..maar deze angst is ook heel erg extreem. Het is niet voorgevloeid uit een trauma of voorval, het is echt plotseling ontstaan. Het is geen gewone angst zoals meer kinderen hebben....het is heel heftig ik blijf ook thuis met haar van verjaardagen waar honden loslopen...ga alleen als ik zeker weet dat de hond blijft liggen. Goedbedoeld adviezen als: dan voed je de angst daar heb ik niks aan...want dan heb je niet een goed beeld van hoe extreem dit is. Ze wordt zo hysterisch van een lopende hond dat ze in haar broek plast en bijna flauwvalt. We willen hier iets mee maar dan op professioneel gebied...dus niet: ga er maar heen dan went ze er vanzelf aan?
Ik zou gewoon contact opnemen met de huisarts. Die weet misschien een goed adres. Het kan echt heel heftig zijn bij kinderen. . Zo zielig!
Angst voor Honden Wat lastig als je kind zo bang is, en sneu voor haar. Dit kwam ik tegen bij google, wie weet heb je zoiets al gevonden maar ik dacht laat het toch zien.
Er zijn hondenscholen waar hier wel op ingegaan wordt, maar denk dat je een specifieke psycholoog oid moet hebben icm hiermee. Levert Google niets op?
Doorverwijzing vragen bij de ha voor een psychotherapeut die dan in een later stadium in de praktijk kan begeleiden bij/rondom honden. Sterkte, echt sneu voor je dochter. 😔
Tnx...toch eerst langs de ha dus. Heb gegoogled idd maar kwam hier in de buurt niks tegen van trainingen of hondenscholen die daar iets mee doen. Alleen puppytraining haha maar daar heb ik niks aan
Geen tips, alleen heel erg herkenbaar. Ćberhaupt als er een hond in de buurt is.. gaat dus ook niet spelen bij vriendinnetjes die een hond hebben. Heb zelf al een beetje gegoogled, maar zie daar soms cursussen staan die zo 100 euro per les kosten geloof ik. Geen flauw idee hoeveel ze er nodig zou hebben..En als ik dan niet 100% zeker weet dat ze erover heen komt vind ik het erg veel geld.
Klinkt als een hondenfobie. Hoe reageert ze op foto's van honden? Fobieƫn kunnen heel extreem zijn ja. Ik heb een spinnenfobie. Bij het woord alleen al stijgt mijn hartslag.
Je hebt deze in Limburg: Hondsvertrouwen - De hondenschool waarop U kunt bouwen Niet met psychotherapeut, maar wellicht wel een haalbare kaart?
Deze zittten in Den Bosch Angst voor honden, hondenfobie, behandeling, therapie. Angstbehandelcentrum IPZO
Ala het om een trauma gaat (oot gebeten/middenin een gevecht gezeten) zou je EMDR kunnen doen. Waar komt de angst vandaan? Is die specifiek of is ze ook bang voor onweer, vuurwerk, sirenes oid?
Nee geen trauma...ze heeft nog nooit een vervelende ervaring met honden gehad buiten tegen haar op springen. Het is sowieso een kind wat snel angstig is...ze is heel gevoelig voor geluid, optrekkende motor, sirenes, autoalarm..idd bang voor vuurwerk. Maar al die andere dingen gaan sinds een jaar ofzo al een stuk beter...daar lijkt ze overheen te groeien...terwijl de fobie voor honden alleen maar erger lijkt te worden
Je hebt ook deze, maar is mss erg commerciƫel Angst voor honden :: Instituut Angstoverwinning Misschien wel eenn interessant artikel? http://vriendenprogramma.nl/extra/Monsters.pdf
ach wat vervelend voor haar! misschien vond ze het tegen haar opspringen wel heel erg eng toen het de eerste keer gebeurde en is zo de angst juist begonnen. hoop dat je wat vind om haar er mee te kunnen helpen. misschien eens bij de bieb kijken of ze er een boekje over hebben?