Met kerst ga ik zorgen voor het voorgerecht voor de familie. Het zijn in totaal 8 volwassenen. Ik wil graag groentensoep maken met gehaktballetjes. Daarbij kunnen ze dan stokbrood pakken en met kruidenboter besmeren. Maar ik weet niet goed hoeveel liter soep ik zal maken... Is 2 liter soep te weinig? Of zouden jullie 3 of 4 liter doen? Het is maar een voorgerecht he.
Ik denk dat je rekening moet houden met ca 250cc bouillon pp, dus voor 8 personen zou dit ca 2 liter zijn, aangezien er dan nog balletjes en groente in gaan, zou dit wel genoeg zijn denk ik.
Het is een voorgerecht mét brood en boter, dan heb je aan 200cc per persoon meer dan genoeg. Dus eh.. als je twee liter maakt heb je zat.
Ik gebruik meestal een dubbelpak soep mix van Knorr. Als je ze allebei gebruikt is het 2 liter en genoeg voor 8 borden.
Ik ga dan idd toch maar voor 3 liter. Een kopje soep wat over is voor de volgende dag is ook wel lekker.
Ik zou toch voor de zekerheid wat extra doen. Wie weet is er wel iemand die het hoofdgerecht niet lust ofzo en wil in plaats van daarvan een extra kopje soep... Als het overblijft kan je het altijd later zelf nog eten als lunch.
Het is een voorgerecht dus als iedereen 1x een kom of bord krijgt heb je aan 2 liter genoeg. Zeker als je nog meer gangen hebt moet de soep niet teveel zijn.
2 lijkt me voldoende maar snap de twijfel misschien dan maar 2,5? heb je de volgende dag ook nog. Als je trouwens meer soep hebt nemen ze ook meer soep en zitten ze sneller vol.
Ik zou ook voor 2.5 à 3 liter gaan. Is er over ... des te beter, heb je de volgende dag nog wat. Of je vriest het in. Is er niks meer over ... dan was het teken dat het lekker was .