Welke moederfiets past bij me?

Discussion in 'De lounge' started by Soit, Dec 12, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Soit

Soit Niet meer actief

Ik ben hard toe aan een nieuwe moederfiets. Ik wil hem we 2e hands aanschaffen via MP, maar dan wel een goede.

Dit zijn voor mij de voornaamste dingetjes en eisen:

- ik doe bijna alles op de fiets, ook in de winter dus.
    - vaak 2 kinderen erop
    - fietstassen voor boodschappen
    - niet wiebelen, zwabberen, moet echt stabiel zijn.
    - moet dus genoeg gewicht kunnen dragen
    - moet stevig en stabiel op de standaard staan, ook als de fietstassen bijvoorbeeld vol zijn.

Ben al op internet aan het zoeken maar ben erg benieuwd naar jullie goede beste tips en ideeën!

2. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    ik heb de sparta amazone for life en Batavus mambo geprobeerd maar mijn voorkeur ging uit naar de sparta

3. EdN

EdN VIP lid

May 27, 2011
    8,830
    3,627
    113
    Ik heb een Gazelle Bloom en dat vind een heerlijke, stabiele fiets. Batavus mambo vond ik ook lekker fietsen en stevig aandoen, maar de gazelle vond ik daarbij net iets mooier.

4. Soit

Soit Niet meer actief

ik lees wel vaker dat de sparta amazone zwaar fietst, heb je daar geen last van?

Gazelle bloom lees je idd veel goede verhalen over, komt ook steeds het best uit de testen zie ik...
    Die batavus mambo ken ik eigenlijk helemaal niet...

Het mooie vd fiets maakt me eerlijk gezegd niet zo heel veel uit, als hij maar stevig en stabiel is....

Ik heb voor bijv. een gazelle bloom al even op MP gekeken vandaag, maar vanaf welke prijs mag ik op MP een echt goede bloom verwachten? Ik dacht rond 400 euro??

5. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

Jan 19, 2008
    6,317
    216
    63
  6. Soit

Soit Niet meer actief

waar woon je? En welke maat is het? Ik heb maar een kleine
    nodig...

7. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

Jan 19, 2008
    6,317
    216
    63
    Ik kom uit Noord-Brabant. Frame hoogte is 57cm. Ik ben zelf 1.70 m

8. nense

nense Fanatiek lid

Apr 14, 2008
    1,358
    0
    36
    Female
    Gelderland
    Ik heb de Batavus Mambo Deluxe en vind het een fijne fiets.
    Ik doe bijna alles met de fiets en beladen met 2 kinderen en 2 volle boodschappentassen zwabbert hij niet.

9. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

Nov 20, 2013
    4,614
    1,155
    113
    hier ook een mambo deluxe, vind em heel fijn, maar ik heb maar 1 kindje voorop dus met 2 weet ik het niet.
    ik vind em ook niet zwaar fietsen, er zitten 7 versnellingen op....

10. Soit

Soit Niet meer actief

dank jullie, ga ik ook over die batavus mambo eens beter uitzoeken.

@ madeliefke; ik heb een 49 0f 51 nodig. Toch bedankt voor je berichtje.

11. Soit

Soit Niet meer actief

Oh ja en de montego liberty, heeft iemand daar ervaring mee?

Die zijn zelfs nieuw helemaal niet zo duur.

Dubio; een goedkopere moederfiets, nieuw, of een goede 2e hands gazelle oid van MP.... Ik heb nog een hoop uit te zoeken, weet echt nog niet wat wijsheid is :D

12. Nen87

Nen87 VIP lid

Sep 17, 2008
    6,469
    10
    38
    Ik heb een montego liberty. Met 7 versnellingen, dat vind ik fijner dan 3. Mijn ervaring is heel goed! Heb er ook 2 kids op en fietstassen (heel gevaarte haha). Ik heb wel mijn bagagedrager verlengd vanwege het achterzitje en de fietstassen.
    Hij heeft een stevige standaard en ook zo'n handige veer waardoor het voorwiel niet om kan slaan. En hij ziet er ook nog eens mooi uit :)

13. Cin85

Cin85 VIP lid

Jan 12, 2010
    12,493
    13,954
    113
    Female
    Hier ook een montego liberty, met voor- en achterzitje en 2 fietstassen. Overigens geen verlengde bagagedrager. Hij fietst niet zwaarder dan mijn normale fiets.
    Omdat ik zelf maar 1.60m ben heb ik de kleinste frame maat en dat gaat prima.

14. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Heb een montego gehad en ben nu over naar een gazelle miss grace! Vind deze veel fijner fietsen en is ook veel steviger. Ik fiets erg veel aangezien ik in het centrum van een stad woon en de fiets dan sneller en makkelijker is dan een auto.
    Een miss grace is overigens geen moederfiets maar vind hem meer dan prima voldoen.

15. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

Feb 14, 2012
    3,494
    2
    38
    Heeft er hier ook iemand ervaring met de Gazelle Orange?
    Die ga ik zondag bekijken.

TS, ik zou denk ik eerder voor een 2e hands goeie fiets gaan, dan voor een nieuwe mindere fiets. Als je 2e hands gaat, neem dan wel iemand mee die echt verstand heeft van fietsen en hem kan nakijken. Of spreek af dat je hem eerst laat keuren door een fietsenmaker voor je akkoord gaat met de koop. Tis toch een heel bedrag..

16. Luvv

Luvv Fanatiek lid

Oct 27, 2010
    2,803
    3
    38
    Ik heb de Batavus mambo deluxe in t wit. Nog steeds heel blij mee. Twijfelde tussen de bloom en mambo en vond de laatste gewoon mooier. Oogt wat sportiever.

17. Soit

Soit Niet meer actief

Toch wel goede ervaringen met de montego dus. Denk dat ik die iig eens ga bekijken in de winkel.

2e hands merk is mss idd slim, ik blijf er alleen toch altijd een beetje huiverig om zulke dure dingen via mp te kopen.... Zit vast tussen mn oren ;).

Ik wil trouwens wel echt een moederfiets, geen gewone. Ik heb meestal 2 kids op de fiets, spullen in de boodschappentassen, en natuurlijk ook nog een dikke buik..... :p

Share This Page