Verstopping door vaste voeding - lactulose - Forlax

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door hannahdk, 22 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hannahdk

hannahdk Nieuw lid

22 feb 2013
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ons zoontje (nu 9 maanden) kreeg meteen bij het beginnen van de vaste voeding verstopping, zelfs van peren! We hebben eerst lactulose geprobeerd, maar dat leek niet te werken. Nu zijn we met Forlax begonnen. Maar nu denk ik dat de lactulose wellicht wel een beetje werkte, maar dat we misschien niet lang genoeg en/of niet voldoende van de lactulose hebben gegeven.

Zijn er nog andere mensen bij wie de lactulose pas na een tijdje, bijvoorbeeld een week, begon te werken?

We proberen hem wat extra drinken te geven. Dat is moeilijk omdat hij borstvoeding gewend is en hij ander drinken niet lekker vindt. Ik merk dat mijn zoontje nu twee keer zoveel plast - we willen meer vocht in de darmen maar het belandt in de plas. Herkennen jullie dit? Komt het nog een keer goed, dat hij geen medicijnen nodig heeft om te poepen?

En Forlax, werkt dat meteen of moet je het opbouwen?

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Weet niet meer of het helemaal direct werkte, maar wel snel.
    Poepen gaat hier steeds beter, maar we houden de forlax nog wel vol, omdat we over max 1,5 maand natuurlijk wel aan bijvoeding gaan beginnen.
    Maar die darmpjes moeten het even op gaan pakken en hun nieuwe balans gaan vinden, dan kun je op een gegeven moment ook echt wel weer afbouwen! :)
    Heb hier de forlax wel wat opgebouwd, omdat de dosering die we voorgeschreven kregen, wat heftig was in een keer, (half zakje per dag). Eerst om de dag gaan geven, pas na een kleine 2 weken elke dag.

3. hannahdk

hannahdk Nieuw lid

22 feb 2013
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Was je meteen met Forlax begonnen, of heb je ook eerst nog lactulose geprobeerd?
    Wij zijn ook met een half zakje begonnen, maar het drinken gaat ook moeilijk dus daarvan is waarschijnlijk ook maar de helft echt naar binnen gegaan ...

Nu denken we er toch weer over om lactulose nog een keer te proberen, misschien samen met een beetje sinaasappelsap. Wie heeft daar verder nog informatie over?

4. ballie83

ballie83 Actief lid

20 jun 2011
    258
    0
    0
    Verpleegkundige
    Almere
    mijn dochtertje had heel erg last van verstopping. zo erg dat ze er refluxklachten door kreeg.
    wij zijn hier eerst met lactulose begonnen, ruim een week, dat leek helemaal niets te doen. toen op de forlax over, wel meteen 1 heel zakje per dag. maar ze was dan ook heel erg verstopt. ze heeft er een paar dagen aan moeten wennen en heeft toen een week of 3 alles steeds onder gepoept. nu sinds begin deze maand aan het afbouwen. dat ging eerst wat te snel en ze zat meteen weer heel erg te persen. nu krijgt ze dan een half zakje per dag en dat gaat goed. binnenkort kijken hoe we nog verder kunnen afbouwen.
    forlax kan geen kwaad, maakt de darmen niet lui ofzo, dus is een prima spulletje om te gebruiken hoor :)

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wij hebben van de kindercardioloog direct forlax gekregen, omdat ze al erg veel last van winderigheid had en lactulose dat nog extra in de hand schijnt te werken.
    Ik maak hier een heel zakje per keer aan met niet 50 cc water, maar 40. Dan is het qua smaak en substantie nog vrij normaal, maar hoeft ze net even wat minder naar binnen te werken.
    Ze krijgt het dan voor de fles aan en omdat ik op verzoek voed, heeft ze dan ook zeker weten honger en gaat de forlax helemaal naar binnen.

Deel Deze Pagina