Waarom geen kruiken bij gebruik aerosleep?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door AnElisa, 27 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnElisa

AnElisa Actief lid

5 nov 2013
    198
    0
    16
    Vrouw
    Verkoopmedewerker
    Utrecht
    Hi,

Misschien een hele domme vraag.. Maar waarom mag je geen kruiken gebruiken als je aerosleep in het bedje hebt?

Ik lees namelijk overal dat het niet mag maar dat je wel weer verplicht bent om 2 kruiken te hebben.

Hoe dit op te lossen?

Bedankt alvast voor info en tips!

2. Kathl1

Kathl1 Actief lid

10 jan 2014
    224
    0
    0
    Ik heb net de intake gehad en ze vertelden mij dat de warmte van de kruiken in de aerosleep gaat in plaats van naar de baby. Vandaar dat ze dan tijdelijk de aerosleep eraf kunnen halen. Maar dat is alleen in het begin hoor.

3. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Ik kreeg de volgende uitleg: als de kruik zou lekken op een aerosleep, word het hete water zeer'snel verspreid door de gaatjes in de aerosleep.
    Als t mis gaat met een kruik is de verbranding groter.....

Oplossing heb ik niet echt, mijn zoon lag de eerste tijd in de wieg en daar zaten 'normale' lakens in

4. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Aerosleep of niet, hoop dat een kruik nooit lekt! Moet er niet aan denken zeg! Dat wordt ook gecontroleerd en nee dat lekken, niet aan denken.

T gaat ook vooral om de warmte, er gaat veel warmte verloren door de aerosleep. Je kan ervoor kiezen om de eerste dagen geen aerosleep te gebruiken. Dan bewegen ze toch nog niet en is de kruik gewoon te gebruiken.

5. manuela82

manuela82 Actief lid

26 nov 2013
    208
    1
    0
    NULL
    NULL
  6. Verox

Verox Niet meer actief

De earosleep is zo ademend dat er veel warmte verloren gaat.
    Wat betreft lekkende kruiken is de earosleep juist veiliger als een gewoon matrasje. De earosleep voorkomt dat je kindje in contact komt met het water, verspreid het onder in het matrasje waardoor het water snel afkoelt. In een gewoon matrasje.

Wij hadden een elektrische kruik van kooozie en kraamzorg was er erg enthousiast over.

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Als je een kindje hebt dat erg veel moeite heeft om zichzelf op temperatuur te houden, is het wellicht handig om de aerosleep de eerste week / weken eruit te laten. Wij hebben hem wel gewoon gebruikt, niks aan de hand hoor. Er is trouwens geen wet die zegt dat het niet mag hoor ;) Kraamzorg kan bepaalde adviezen geven, maar jij beslist uiteindelijk hoor!

8. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben wel kruiken gebruikt met de aerosleep; meestal om voor te verwarmen, dus dan lag mijn dochter niet met een kruik in bed. Toen het erg koud was, lag er even een kruik bij het voeteneind (met nog een deken tussen de kruik en mijn dochter). Ging prima!

9. AnElisa

AnElisa Actief lid

5 nov 2013
    198
    0
    16
    Vrouw
    Verkoopmedewerker
    Utrecht
    Meiden super bedankt voor de info! Hoop meer duidelijk nu!

Ik denk dat ik de eerste 2 weken de aerosleep eruit laat. Dan bewegen ze inderdaad nog niet :)

10. Meiske80

Meiske80 Fanatiek lid

13 okt 2013
    3.319
    7
    38
    Kinderopvang
    Brabant
    Ja mij lijkt de eerste weken een aerosleep ook weinig zinvol en warmte belangrijker idd... mijn dochter ging er pas op slapen toen bleek dat ze een buikslaper was.

11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Het ligt er ook maar aan waar je de aerosleep voor wil gebruiken. Het gaat er mij vooral om dat het matras goed beschermd wordt. Onze zoons zijn allebei echt spugertjes. Ik ben blij met de aerosleep, omdat ik anders binnen een week al met een zuur ruikend matras had gezeten.

12. Nina89

Nina89 Actief lid

4 dec 2013
    171
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb gewone hoeslakens gekocht, maar las dat je echt de aerosleep hoeslakens nodig hebt?

13. Meiske80

Meiske80 Fanatiek lid

13 okt 2013
    3.319
    7
    38
    Kinderopvang
    Brabant
    Ja dat zijn speciale hoeslakens met gaatjes erin, anders is het veel minder effectief

Deel Deze Pagina