Advies/tips Ledikantdeken

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Lycos, 10 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lycos

Lycos Fanatiek lid

23 jan 2015
    1.302
    26
    48
    Volgende week gaan vriendlief en ik de babyuitzet shoppen :D

Nu ben ik me eens langzaam aan het verdiepen in ledikantdekentjes.. Er zijn zoveel soorten, diktes..

Ons kindje zal worden geboren in de herfst (rond eerste week van oktober).
    Koeka heeft mooie dekentjes..
    Welke moet ik dan nemen? Er is een teddy, flanel, dubbeldeken variant.. Zoveel keus!
    Graag tips/advies gevraagd :)

2. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik vind zelf de teddy variant heel prettig!
    Als je budget er naar is zou ik ze beide nemen, een ledikantje kan je doorgaans 2/2,5 jaar gebruiken en de dekentjes ook.

3. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Ik zou voor een duodeken gaan. Wij hebben de dikke variant van Koeka, maar in de zomer veel te warm! Dus dan ligt er een 'simpel' prenatal deken op. Niets mis mee! Maar erg jammer van onze dure Koeka deken.

4. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ik heb de koeka teddy en daar ligt mn zoontje nog steeds onder. Hij is begin januari geboren. Deken is nog niet te warm voor hem. Ik doe hem gewoon minder kleertjes aan, romper met lange mouwen en een dun broekje.
    Overdag slaapt hij alleen in een slaapzak, dan sla ik het deken terug. Overdag is hij actiever voor het slapen gaan en trappelt de dekens meteen weg;)

Ik heb nooit spijt van het dure deken :) staat erg mooi in het bedje en is super kwaliteit.
    Als mn zoontje hem niet meer gebruikt, pik ik hem in voor dekentje op de bank;)

Ik heb ook nog een simpel deken van de prenatal. Die is wat dunner en kan evenuteel in de zomer gebruikt worden. Ook handig voor als de koeka in de was zit. Er gebeuren nogal eens spuug-ongelukjes;)

5. Lycos

Lycos Fanatiek lid

23 jan 2015
    1.302
    26
    48
    Thanks voor de tips!
    Ik denk dat ik maar voor de teddy variant ga.. Twee dunnere dekens voor de zomer en spuugongelukjes en een winter slaapzakje..

6. BVS

BVS Bekend lid

28 nov 2014
    797
    0
    0
    V
    Ik heb de duo deken van koeka..als het zomer is kan ik er 1 deken vanaf halen en in de winter beide erop en evt. een goedkope fleece deken ertussen. Vind die teddy erg warm voor van de zomer.

7. Spathiphyllum

Spathiphyllum Bekend lid

3 mei 2014
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Als je ook een wieg hebt zou ik niet veel geld uitgeven aan dekens voor het ledikantje. Mijn dochtertje heeft in de wieg lekker onder dekentjes gelegen, maar eenmaal in het ledikantje bleef ze daar echt niet meer onder liggen en dus kreeg ze toen een slaapzakje aan. De ledikantdekens liggen hier dus nog vrijwel ongebruikt in de kast.

8. Twistertje

15 mrt 2015
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat advies heb ik ook gekregen van vriendinnen. In de wieg gebruik je ze wel maar zodra ze kunnen draaien in bed, draaien ze zich onder de lakens en dekens uit en dragen ze dus alleen een slaapzak, verder niets in bed.

9. 2liefjes

2liefjes Actief lid

7 jun 2012
    498
    0
    16
    Ik vind het idee van alleen een slaapzak aan helemaal niet prettig en heb juist altijd een slaapzak met laken/deken gecombineerd. Vooral in de winter lekker warm. Alleen in de zomer alleen een slaapzakken gebruikt. Ik moet zelf ook altijd lekker onder een deken liggen, vooral met de kou. Wij willen ook graag een koeka ledikant deken. Ik ben in augustus uitgerekend maar aangezien hij eerst bij ons op de kamer komt in een wieg willen we denk ik ook voor de teddy gaan. Deze vind ik er het mooiste uitzien.

Deel Deze Pagina