Januari baby - wat voor soort zomerjas en in welke maat?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Fransa, 14 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fransa

Fransa Niet meer actief

Zoonlief is geboren in januari. Nu ben ik eens aan het rondkijken voor een jas of iets anders wat warmer voor het voor- en najaar.

Maar ik zit me af te vragen wat ik qua jas het beste kan doen. Tot ergens in mei ofzo zal hij nog niet in de wandelwagen zitten dus niet echt op de tocht zeg maar. Nu heb ik ook gewoon warme vestjes en een mutsje. Dus een vestje lijkt me voor het voorjaar wel prima.
    In de zomer zal een vestje ook wel voldoen maar dan krijgen we het najaar. Dan zit hij inmiddels natuurlijk al lang in de wandelwagen en hebben we wel een jas nodig. Nu weet ik ook dat jassen vaak al vroeg in het voorjaar zijn uitverkocht dus wil ik eigenlijk binnenkort al een jas kopen die hij in het najaar aan zal kunnen.

Zit dus alleen te twijfelen over de maat. Zoonlief was 48cm bij de geboorte maar dat zegt natuurlijk niets over het verloop van z'n groei. Zijn broer zat met 9 maanden al zo'n beetje in maat 80. Dat lijkt me wel wat te groot, maar stel dat ik maat 74 koop dan heb ik er voor eerder in het jaar ook nog niets aan. Maar bij maat 68 loop ik het risico dat de jas te klein is op het moment dat hij 'em nodig heeft.

Wat zouden jullie doen??

2. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Kan je er helaas niet mee helpen want ben over hetzelfde aan het piekeren haha.

3. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.803
    9.314
    113
    Gelderland
    Mijn zoontje is van feb. en ik had een zomerjasje in maat 68 gekocht. Van de H&M dus valt ruimer. daarnaast had ik ook nog 2 vestjes in de maten. 68 en 74

4. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    mijn zoontje is van juni 50cm toen hij geboren werd en hij zit al een paar maanden in een winterjasje van de zeeman in maat 80. Ik rek het nog tot het voorjaar maar dan wordt hij echt tekort aan de onderkant. Voor de rest is hij nog goed, de mouwen zijn zelfs nog iets te lang.
    Voor de rest zitten we nu in maatje 74 en 80...

Je kunt altijd ene maatje 80 jasje kopen, de mouwen kun je immers opstropen. Het is ook niet lekker als de jas net iets te klein is zodat je kindje erin gepropt moet worden!

xxx

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Mijn dochter is van januari en haar zomerjas was maat 68, maar zij was en is een ukkie. Voor zoonlief heb ik een zomerjas in 74, hij is ook maar een ukje.

Als ik jouw zoontje qua lengte vergelijk met mijn dochter zou ik voor mt74 gaan. Klopt ook wel met het gem. volgens mij.

6. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Zit hier met hetzelfde en durf dus eigenlijk geen zomerjasje te kopen :)

7. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik koop wel een jasje als ik het nodig heb ;) Met kleertjes vind ik het niet zo'n probleem, dat gok ik wel. Maar jasjes zijn lastig.. dus dat stel ik gewoon uit tot het moment dat het echt nodig is :D

8. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik zou lekker wachten tot de uitverkoop, dan weet je veel beter wat je zoekt en tot die tijd is een vestje prima.

9. Fransa

Fransa Niet meer actief

Mmmm.... maar de ervaring leert hier dat er in de uitverkoop altijd nog zo weinig (leuks) te krijgen is.

Onze oudste was vorig jaar aan het begin van de zomer uit zn eerste zomerjas gegroeid. Het was heel moeilijk om nog weer een andere (leuke) in een maatje groter te vinden. Daarom durf ik het eigenlijk niet aan heel lang te wachten...

Heb al een hele leuke gezien, ga vanmiddag maar eens kijken hoe de maat valt...

Bedankt voor de tips iig!

10. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn zoontje is een half jaar ouder, en ik heb een zomerjasje in maat 80 hangen. lijkt er op dat hij dat prima gaat passen! met een week of 2 gaat hij pas over naar maat 74....

dus ik zou een maat 68 adviseren :D

11. MamaPetra

MamaPetra Lid

11 mrt 2011
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter is ook van januari en was 47 cm en 3100 gram. Nu al 5000 gram en 59 cm, ik ga voor zomer/najaar dus voor maat 74. Ze zit nu met sommige kleertjes in 62, denk dat 68 dan gemiddeld nog 2 maanden past. Voor najaar dan wel 74. Ben met je eens dat vaak de leuke jasjes (voor leuke prijzen) snel uitverkocht zijn...

Deel Deze Pagina