hoeveel luiers op voorraad?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door winniethepoeh, 4 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

ik heb nu:

7x kruidvat newborn 1 pak 18 stuks.
    4x huggies newborn 2 pak 35 stuks
    3x huggies superdry 3 pak 36 stuks

ik haal nog wel een paar pakken van nummer 3 op denk ik. Maar zal ik genoeg hebben aan de nummer 2 of zal ik er nog een paar pakken bij halen? Als ik overhou kunnen ze naar schoonzus, dus dat is geen probleem. is nu een leuke aanbieding bij de AH.

en hoeveel luierdoekjes gebruiken jullie gemiddeld? een pakje per week? zou dat een goed gemiddelde zijn?

2. Sabrina1986

Sabrina1986 Actief lid

8 dec 2010
    123
    0
    0
    idd AH heeft 2de pak Gratis...

ik zal er ook even wat nieuw born luiers ophalen :D

3. Fransa

Fransa Niet meer actief

Euh... ik vind dat je al best veel in huis hebt....

Ik heb 2 pakken Huggies Newborn in huis en 2 grotere pakken in maatje 2 (1 van Huggies en 1 van Pampers)
    Lijkt mij voor het begin meer dan genoeg. Ik neem aan dat je man/vriend wel naar de winkel kan gaan als jij daar (nog) niet toe in staat bent?
    En de Newborn luiers zijn best klein hoor. Bij zoonlief (woog 3770gr bij geboorte) heb ik die volgens mij echt maar een weekje ofzo gebruikt...

En maatje 3 heb je echt nog niet nodig, dus daar zou ik niet nog meer van in huis halen. Aanbiedingen komen en gaan dus als je daar ongeveer aan toe bent kun je vast wel weer wat pakken voordeling inslaan.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou echt niet meer halen.. ;)
    Straks is de pasvorm niet goed, of kan je kindje niet tegen een bepaalde luier..

Mijn jochie is begonnen met pampers, die waren qua pasvorm na een poosje niet goed maar. Daarna naar de bumblies, totdat ze hun luiers vernieuwden en mijn zoontje uitslag kreeg, en daarna de LIDL luiers met succes. Alleen met maat 4+ even naar c1000 huismerk ivm pasvorm.
    En de pampers van het KDV geven nu ook een mini-beetje uitslag...

Daarnaast heb ik maar 1,5 pak nr1 gebruikt.

Dus echt, ik zou het even zo laten. Die aanbiedingen komen regelmatig terug..

Luierdoekjes weet ik zo snel niet meer. Hangt ook af van het aantal poepbroeken. Een rekenen: 6-8 verschoningen per dag, zeg 6 doekjes voor plasluiers en 6 voor 2 poepluiers? Dat is 12 doekjes per dag. Dus met een pak van 80 kun je zo'n week vooruit..

5. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Zou idd niet meer in huis halen, je weet niet of huggies wel zo prettig is, hier lekte dat telkens door, dus was blij dat ik niet tig pakken in huis heb gehaald.
    En mt 3 duurt nog wel even voor je die gebruikt.

6. winniethepoeh

hihi en ik maar denken dat ik niet genoeg heb.

7. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik had drie pakken new born maat 1 van huggies en een pak newborn van kruidvat (gratis) en een pak pampers new born 1 (uit de blije doos) en ik heb een luiertaart gekregen met kruidvat new born..
    Nadat deze op waren, moesten we al over op maat 2..

8. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Volgens mij heb je genoeg om te overleven voor als je compleet ingesneeuwd raakt ;)

9. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Zo dat zijn een hoop luiers ;) Ik moet zeggen dat zelfs wij niet zoveel pakken maat 1 hebben gebruikt en wij hadden een prematuur ventje.

10. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    hier heeft onze kleine 3 wk in het ziekenhuis gelegen, toen ze eindelijk thuis kwam, kon ze gelijk in mt 2.

11. winniethepoeh

(die van de kruidvat waren gratis en wat over is gaat dus door naar de kleine van broer en schoonzus....)

@ bammetjebam: als bij ons de leidingen bevriezen en we niet meer naar de wc kunnen, kan ik een luier pakken haha

12. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Ik wil alleen maar even zeggen dat de wereld niet vergaat na de geboorte van je kindje. Ook de supermarkten en drogisten behouden gewoon hun openingstijden. Dus mocht je te weinig hebben.....:D.

13. Lelle23

Lelle23 Niet meer actief

Even off-topic:
    Hahaha, dat zegt mijn man ook altijd tegen mij:
    Als we ingesneeuwd raken, kan de hele buurt hier nog drie maanden komen eten! :D
    Ik ben een hamster...

Even on-topic:
    Klinkt als een goed aantal wat je nu hebt, zeker met die newborn nr1! Je zit al snel in 2 hoor...dus daar kan je dan wel wat meer van inslaan, maar goed, zoals bovenstaand al zegt: mss moet je niet naar mij luisteren :)

Gr. Marielle

14. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0
    Hier een snelle groeier. Heb van nr.2 maar 3 pakken pampers gebruikt. Nr. 3 hier al lange tijd in gebruik en meneer is pas 12 oud nu ;).
    In nr. 3 zitten ze vaak wel langere tijd dus kun je op voorraad kopen. Maar zou ik pas doen als je kindje ze draagt en je dus weet of ze goed bevallen.

15. winniethepoeh

@ all, ik zal geen luiers meer kopen haha.

Ik word alleen wild als ik de ah reclame: HAMSTERENNNNNNNN voorbij zie komen.

16. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Je weet maar nooit.. :$;)

Ik, met mijn 11 weekjes, kwam door de ah ook in de verleiding om luiertjes te kopen.. Maar het drong toch wel goed tot me door dat het wel extreem vroeg is om al mee te beginnen ;)

17. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Heb vorige week 4 pakken pampers nr. 2 gehaald bij de etos en een doos zwitsal doekjes (12 pakjes..of 10) in de aanbieding. Misschien dat ik nog een pakje luiers nr. 1 haal. Maar mn zoontje heeft die nooit gebruikt en het mannetje dat nu in me zit schijnt ook een flinke te worden :)

18. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Hahaha geweldig. Ik vond het al een beetje knullig dat ik met 20 weken 4 pakken luiers ging halen bij de Etos maar blijkbaar val ik best mee :D

Heb nu (en vond dat ook voldoende als begin-voorraad)
    1 pak maat 1 pampers
    1 pak maat 2 pampers
    2 pakken maat 3 pampers
    1 pak kruidvat newborn
    Nog wat losse proefverpakkingen

Eerst eens kijken of pampers wel zo goed bevallen, hoe groot uk is bij de geboorte en hoeveel maat 1 en 2 nodig is. Dan zijn er vast ook weer aanbiedingen ;)

19. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Ik zou stoppen met kopen als ik jou was, want ieder kindje groeit anders dus je kunt volgens mij helemaal niet weten hoeveel luiers je van welk maatje gaat gebruiken! 7 pakken van maatje 1 vind ik persoonlijk erg veel, Imee heeft er maar 3 gebruikt ofzo...Als ze te klein worden dan gaat alle poep en plas er langs!

20. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik had 1 pak nr 1 en 2 pakken nr 2.. toen ik meer nodig had kon ik zelf al goed de deur uit om ze te gaan kopen dus je zit voorlopig echt wel goed.

Ik had 1 grote doos babydoekjes met 12 pakken.

Deel Deze Pagina