Hihi, ergens moet ik er wel om lachen, maar aan de andere kant hoop ik niet dat dit voorboden zijn voor wat nog komen gaat... Eergisteren was een vriend van ons hier op de koffie; die moest thuis nog wat klussen. Manlief bood aan om hem te helpen, no problem. "Maar...." zei ik, "hou er wel rekening mee dat je over een paar maandjes hier boven ook mag gaan klussen op een van die kamertjes!" Toen kwam het gesprek dus zo op de babykamer, dat er een ledikantje moest komen, dat snapte hij wel, de commode ook.... Maar die kast??? Er hoeft toch geen nieuwe kast te komen? Ik heb net 2 maanden geleden die ouwe van de zolder in mekaar gezet daar (ter illustratie; zo'n lekkere verstofte 2deurs retro-kledingkast....yuk!)! Dat was toen.... Gaan we nu naar vandaag; Vrij vroeg in mijn vorige zwangerschap (4 jaar terug) heb ik voor een appel en een ei via eBay een hele leuke MaxiCosi op de kop kunnen tikken, mjaaaa.... dat ding staat dus al 4 jaar in de kast, helemaal verstoft, niet meer hip ->) en of het nog aan de veiligheidsnormen voldoet??? Nou, dat ding voldeed volgens mijn manneke nog prima, er hoeft echt geen nieuwe te komen....... Versta me niet verkeerd, mijn lief is echt geen zeikerd of zuinig van karakter. Hij olijkt het gewoon niet te snappen allemaal, haha... Komt ook zoveel op je af... Lijkt er op dat we gewoon lekker samen verstrooid zwanger zijn!
Ja ik denk toch ook dat wij als (toekomstige) moeder veel voldoening scheppen door alles (op)nieuw te kopen en we zijn idd ook wel wat modebewuster. Denk ook dat dat komt omdat wij het kindje dragen en ons ook direct zwanger voelen. papa's voelen geen kindje in hun buik, hebben "geen" last van hormonen,... Maar in ieder geval, laat u niet doen en shop er maar lekker op los En nog een dikke proficiat gewenst he
haha dat zijn gewoon tipisch mannen. hetzelfde hier gehad in de zwangerschap maar hij kreeg al snel genoeg door dat een discussie aan gaan geen nut heeft want als een "zwangere" vrouw iets wil dan krijg je het niet uit haar hoofd haha. mijn vriend vond een nieuwe kinderwagen ook geen nut hebben terwijl die we hadden de rem het niet meer van dee en hij kon niet meer ingeklapt worden.. maar omdat we toch geen auto hebben hoeft die toch ook niet ingeklapt te worden en de rem gebruik je toch nooit volgens hem.. heb hem op straat waar een klein heuveltje was laten zien dat een rem wel degelijk nodig is en in veel bussen moet je hier de kinderwagen inklappen en de kleine op schoot nemen en anders mag je gewoon niet mee dus hoezo de wagen hoeft niet ingeklapt te kunnen worden en dan ook nog de kleertjes die aangeschaft moesten worden.. we hebben een zoontje en kregen een dochtertje dus alle kleertjes nieuw aanschaffen maar hij snapte niet dat je 3 maatjes in huis moest halen (50,56 en 62) en het minimum dat ik had gesteld voor maatje 50 en 56 was 5 shirtjes per maat nou dat hoefde ook niet want je kan toch elke dag wassen? en zo waren er wel meer kleine dingetjes wat hij niet snapte waarom het in huis moest zijn.. maar nu ze er 3 weekjes is en alles zelf meemaakt heeft hij ze woorden van in de zwangerschap toch maar terug genomen en zijn die 7 shirtjes per maat toch wel handig want elke dag wassen is ook niet leuk haha komt na de bevalling wel goed hoor.. dan ziet hij in dat het toch wel handig is om sommige dingen te hebben en een nieuwe maxi-cosi zou ik indd ook aanschaffen als die al 4 jaar staat te verstoffen gewoon om zeker te weten dat die veilig is.
Hihi, idd typisch mannen! Ik had hier altijd het idee dat als ik niet het shoppen voor de babyuitzet in gang had gezet, Lucas nog steeds geen bed had gehad om in te slapen, laat staan de nieuwe baby! Omdat mannen die kleine niet de hele dag in zich voelen, staat het gewoon niet zo op de agenda! Wil niet zeggen dat het ze niet interesseert, maar ze denken er gewoon niet aan . Heel bijzonder
herkenbaar! Nou ben ik zelf ook niet supermodebewust en hebben we veel dingen tweedehands overgenomen en gekocht.. We hebben wel een discussie gehad over de easyfixbase toen ik zwanger was al, hij vond het niet nodig en ik wilde er wel eentje.. Nouja op een gegeven moment heb ik het maar opgegeven, mijn hoofd stond er niet meer naar dus niet meer over gehad.. Toen ons meisje er eenmaal was, kwam ik er achter dat het erg onhandig is om de MC steeds in de gordel te zetten, lekker voorover gebogen in die auto hangen in de zeikende regen en met een huilend kind.. Heb er toen gewoon eentje gekocht op marktplaats en het alleen maar gemeld dat ik hem zaterdag op ging halen.. Meneer was het er nog niet mee eens maar nu vind hij het toch wel handig...
Lullig gezegd het zou beter zijn als mannen hier zich niet mee zouden bemoeien... Alleen als ze te maken willen hebben met de zwangerschapshormonen hahaha hier veel discussie's gehad maar uiteindelijk is hij met alles blij! (ik koop best veel via marktplaats en dat scheelt toch behoorlijk veel geld!) Alleen om de kinderwagen hebben we behoorlijk wat discussie gehad! Ik wilde perse de easywalker duo maar die is behoorlijk prijzig... Toen waren het ineens de mama-mazzeldagen bij prenatal dus dat scheelde ontzettend veel... Wat heb ik moeten lullen als brugman om mn man te overtuigen dat dat het moment was om die te halen pfffff