Precies hetzelfde als wat ze thuis eet! Smorgens thuis eet ze 1 boterham met een beker melk en voor de ochtendpauze een banaan of appel en voor tussen de middag 1 boterham met drinken bijv. Ranja!
- 3 boterhammen - bakje geschild fruit of een banaan - reep ontbijtkoek - beker water Op school tussen de middag wordt er ook nog soep geserveerd.
Om 10 uur eten ze hier groenten of fruit. Tijdens de lunch eet ze 1,5 boterham ofzo, geef dus 2 boterhammen mee.
Zoon (6 in augustus) 3 boterhammen, fruit en een beker diksap (+ schoolmelk) Dochter (net 4), 1 boterham, fruit en een beker water (wat ze niet opdrinkt) + schoolmelk
Hier maar 1 bh..dochter is niet zo'n broodeter, maar wel een hoop rauwkost of fruit erbij, een gekookt eitje...ontbijtkoek oid en ipv brood vaak ook een pastasalade ofzo
Wat eet ze op het kdc? Daar gaat ze toch ook hele dagen naar toe? Of alleen een halve dag? Ik geef mijn zoon nu twee boterhammen mee. Een beker melk krijgen ze daar. Soms 1 boterham met een ontbijtkoekje en wat rauwkost erbij.
Voor een eerste dag zou ik ze niet teveel meegeven. In sommige scholen moeten de bakjes immers helemaal leeg. Als ze dan net morgenmiddag niet veel honger heeft ... Ik zou haar maximaal 2 boterhammen meegeven en drinken en het fruit houden voor 's ochtends tijdens de pauze. Als ze echt met een reuzehonger moest thuiskomen weet je dat voor de volgende dag / keer. Succes morgen! Zowel voor haar als voor jou!
Gewoon hetzelfde als wat ze thuis ook eet/krijgt. 3 boterhammen en voor 's ochtends wat fruit (of groenten). Bij knoeifruit 1/2 servetten erbij. Meestal komen er wel nog wat halve boterhammen of korsten mee terug
Hier voor het 10 uurtje fruit en groente Voor de lunch 3 sneden brood en wat soepgroenten komkommer wortel tomaat paprika
Mijn zoon is 6 krijgt 2 boterhammen mee en iets van een koekje of een crackertje erbij. En een stuk fruit en een beker drinken.
Dank voor alle reacties. Ik heb haar uiteindelijk 2 boterhammen en nog een klein bakje druifjes meegegeven en een bekertje melk. Ik heb aangegeven dat ze niet alles op hoeft te eten (is ook het beleid op school vertelde de juf). Het afscheid ging bovenverwachting. Ik kreeg een kus en een zwaai en toen kon ik gaan. Zo fijn, want ik had me er heel erg druk om gemaakt .
Ze had wat korstjes laten liggen, verder lekker gegeten. Ze had een moeilijk momentje gehad toen ze schrok van een hard geluid, waarna ze ca. een kwartier constant om mij vroeg en moest huilen. Maar dat was het, verder is het super gegaan. Ze was heel happy toen ik haar kwam ophalen.
Bij mijn dochter op school is het beleid dat ze hun eten op moeten eten (in het kader van we gooien niks weg Er wordt dan ook nadrukkelijk gevraagd om niet meer mee te geven dan ze thuis eten. Mijn dochter krijgt daarom voor 's ochtends een bakje fruit met een beker ranja en voor tussen de middag 1 boterham en een beker melk. Ze doet het er prima op, maar heeft bij thuiskomst (14.30 uur)wel erge trek.