Ik heb een nogal koppige man, die het nogal lastig vind om sorry uit zijn mond te krijgen. Dit gebeurd dan ook zelden tot weinig. Het frustreert me enorm op dit moment en ik kan dan ook niet begrijpen waarom je zo koppig kan doen om het woordje sorry niet te willen zeggen tegen de ander. In dit geval ging het om niet iets groots, maar wel iets wat me toch raakte ook al vatte ik het misschien verkeerd op. Ik zei ook tegen hem dat ik zijn actie begreep nadat hij het had uitgelegd maar des ondanks ik me er rot door bleef voelen en dat ik het dus wel fijn zou vinden als hij kon zeggen ''sorry dat ik je dat gevoel heb gegeven het was niet zo bedoeld'' voor mij zou dus een sorry veel betekenen en het dan klaar zijn geweest omdat hij dit echter niet voor mij kon opbrengen is het nog verder uit de hand gelopen om zoiets simpels. dus hoe zijn jullie mannen?
Nee. Nooit! Mijn man is gruwelijk eigenwijs. Ook al kan ik aantonen dat ik gelijk heb dan praat hij er net zo lang omheen dat hij (in zijn ogen) toch gelijk heeft. Bloedirritant. En sorry zegt hij nooit. In ieder geval niet met die bewoordingen. Als hij er echt niet onderuit kan zegt hij wel dat iets op een andere manier gedaan of gezegd had kunnen worden maar volgens mij heb ik hem in 18 jaar tijd nog maar twee keer sorry horen zeggen. En toen was hij echt te ver gegaan en hij wist het. Mannen... en toch ben ik dol op hem. 😊
Hij kan het wel, maar het duurt altijd even. Meestal komt hij na een kwartiertje sorry zeggen als hij mij gekwetst heeft of verkeerd gereageerd ofzo. Ik ben echter ook zo, dus tja
Niet makkelijk als in non stop (dus niet gemeend) Maar anders wel. Als hij fout zit, iets niet goed heeft gedaan(verkeerde boodschappen meegenomen bijv) wel. Maar met verkeerd rijden /gelijk hebben niet zo snel hahah
Nee niet echt. Ik ben daar 'makkelijker' in. We moeten vaak eerst bekvechten, dan moet ik het even bij hem laten inwerken en vaak komt hij er dan positiever en eventueel met excuus op terug.
Als mijn man achteraf vind dat hij verkeerd zat zegt hij heel makkelijk sorry. Daar ben ik hem dan ook zeer dankbaar voor Alleen hij zit niet zo vaak verkeerd, en dat vind ik dan weer irritant
Hier was het vooral in het begin van onze relatie zo. Ik heb het zo vaak aangegeven dat het mij toch echt raakte. Gelukkig is hij wel goed in luisteren en zegt hij het nu wat vaker
Hier inmiddels wel makkelijker, heeft hij moeten leren. Ik kan goed sorry zeggen. Het moet natuurlijk niet te vaak gezegd worden, dat het z'n kracht/betekenis verliest. Ik studeer Toegepaste Psychologie en een van de mooiste dingen die ik tot nu toe geleerd heb wat communicatie betreft is: "Het maakt niet uit hoe jij het als zender bedoelt/bedoeld hebt, het gaat erom hoe het op de ander overkomt.' Mensen zeggen gauw en vaak: 'Ja maar zo bedoelde ik het niet.' En dat is dus niet waar het om gaat. Op de ander kwam het blijkbaar anders over, en dát is wat telt
Wij zijn beide makkelijk in het toegeven van (kleine) fouten. Sorry zeggen is voor ons geen issue, gelukkig. Ik vraag me af waarom mensen niet gewoon toegeven als ze iets fout hebben gedaan, of als ze een ander persoon hebben gekwetst.
Mijn man is makkelijker daarin, soms zelfs als ik schuldig ben komt hij naar me toe om sorry te zeggen omdat ik ook dan verdrietig ben of heb gehuild. Maar als ik echt echt serieus wat gedaan of gezegd heb dan ga ik natuurlijk sorry zeggen
Mijn man zegt wel eens wat te makkelijk sorry. Als er niets aan de hand is, of gewoon in plaats van iets aan een situatie te doen. Verder is hij heel lief.
Jup dat doet ie wel. Ik ben een enorme stijfkop wat dat betreft en zeg altijd pas daarna sorry.. tenzij ik te ver ben gegaan haha (onredelijk oid).
Zeg je zelf makkelijk sorry? Mijn man is helaas ook altijd van het negeren en ontwijken, ook al ontkent hij dat ook altijd weer. Eerlijk zeg ik ook niet vaak sorry meer omdat ik het ook nooit hoor. Maar eigenlijk zou iemand het goede voorbeeld moeten geven...? Naar andere mensen toe en naar mijn zoontje heb ik er dan weer totaal geen moeite mee om een fout toe te geven. Andersom verwacht ik van ons zoontje nu ook een sorry, daar ben ik best streng in al zal hij de betekenis nog niet geheel begrijpen. Maar jong geleerd....