hoeveel m3 water verbruiken jullie per jaar?

Discussie in 'De lounge' gestart door diaan1982, 19 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Ik heb nog geen idee wat wij gaan verbruiken. Hiervoor woonde wij in een maissionette. Het water zat toen in de servicekosten. Wij hebben vorige week de brief ontvangen van de watermaatschappij. €33,00 per maand, is dat veel? Ik kan ook niet zien voor hoeveel m3 dat is?

2. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    had geen flauw idee, let er nooit op maar heb t even opgezocht en staat bij 'Drinkwater verbruik totaal 67m3'. Dit was van vorig jaar. voor dit jaar nog gene meterstanden doorgegeven. die zullen vandaag of morgen wel komen.

van nuon al wel meterstanden moeten doorgeven(vandaag toevallig) en krijg daar eind volgende maand de rekening van

3. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Voor 2 volwassenen en 2 kinderen betaal ik 29 per maand aan Brabant water. Heb verbruikt afgelopen jaar 131 m3. Moest 70 bijbetalen

Mijn zus betaald 30 per maand voor haar en 2 kinderen. Heeft verbruikt 156 m3 en krijgt 110 terug. Zelfde maatschappij

Heb gebeld en nu blijkt dat alleenstaande met kinderen in een lagere schaal zitten kwa belasting dan koppel met kinderen. Hierdoor kunnen zij een veel groter verbruik hebben en minder betalen. Vind dat echt belangrijk al is het voor mijn zus meegenomen

4. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Huh? Dat is vreemd. Mooi meegenomen voor haar, maar toch.

5. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Hier 92m3 voor twee volwassenen een kind en twee poezen.
    Ben niet extreem zuinig met water maar laat niet zomaar de kraan lopen met tandenpoetsen ofzo.

6. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    wat is normaal met een gezin van 4 dan? zie hier uiteenlopende cijfers

7. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Nee helaas geen zwembad. Vind t ook veel. We douchen allemaal elke dag. Elke dag vaatwasser en elke dag een wasmachine. De tuin weleens sproeien en weleens een zwembadje vullen.

8. senso

senso VIP lid

31 okt 2010
    5.341
    0
    36
    Wij spannen de kroon :) 206 m3 dit jaar

Jongens gaan elke dag in het biba bad en wij douchen elke dag. Ml doucht zo 20 minuten helaas, krijg dat er niet uit helaas.

Verder in de zomer veel badjes gevuld en ook vaatwasser en wasmachine. Dit jaar wel minder verbruikt dan vorig jaar

9. dikkemams

dikkemams Lid

27 jul 2012
    63
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ehhh...:) 2 persoons huishouden. 173 m3.

10. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

pas de jaarrekening gehad en we hebben 90 verbruikt het afgelopen jaar. Nou doen wij niet bewust zuinig met water, l vind ik onodig verspillen ook weer niet nodig dus geen kranen laten lopen etc. maar de wasmachine draait veel, en manlief doucht 2x per dag als hij de kans krijgt. Maar vaak douch ik 1 van de keren mee, onze kinderen gaan niet dagelijks in bad en als ze gaan dan met z'n drieen tegelijk en gaat het bad niet vol. We hebben een kaboutertuin die we zelden sproeien (1a 2x per jaar hoge drukspuit erdoor om de tegels schoon te spuiten en als het heet is krijgen de planten het water van het zwembadje. En we hebben een vaatwasser, daarmee schijn je juist minder water te verbruiken dan als je met de hand afwast.

11. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Succes met de 2ling dan straks erbij ;)

12. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    63 kuub verbruikt afgelopen jaar.
    2 volwassenen een baby en een peuter

13. Eylem

Eylem Niet meer actief

78 m3 , 2 volwassenen 2 kinderen. Kinderen douchen niet elke dag en we douchen allemaal kort, waterbesparende douche. Wasmachine en afwasmachine zijn nieuw en dus zuinig met water. Tuin is klein en sproei ik alleen als het nodig is (laatste weken niet zoveel dus ;) ) en verder verbruiken we gewoon niet zoveel water denk ik.

14. Love2Live

Love2Live Fanatiek lid

18 okt 2013
    1.786
    722
    113
    62 m3 twee pers. huishouden :D We douchen elke dag, soms wel 2x per dag! Ongeveer 5 min. per x. Douche is mij heilig; behalve schoon ook heerlijk ontspannen! Geen vaatwasser en draaien 2 wasjes per week.

Deel Deze Pagina