Voorheen dacht ik: gelijk op zijn eigen kamertje. De kraamhulp zei: beter is 2 weken bij ons op de kamer Geprobeerd, maar na 3 of 4 dagen naar zijn eigen kamer gedaan. Ik deed geen oog dicht, terwijl ik bij moest komen. Ik sliep geen minuut meer, omdat ik alles hoorde van hem. Zijn ademhaling, elk beweginkje. En daarna werd hij wakker omdat ik lag te woelen. Dus voor ons beide was het beel beter om op de eigen kamer te slapen.
Ze heeft 8 maand naats ons gelegen, eerst in haar wiegje en darana in haar ledikant. We hebben haar echt rationeel naar haar eigen kamer gedaan om de verlatingsangst fase wat voor te zijn maar na een week kreeg ze problemen met het in slaap vallen 's avonds (huilen, krijsen etc) en dat is pas 3 weken over. weet niet of het wat met elkaar te maken heeft. Voor de volgende wil ik een co-sleeper
Onze zoon heeft tot hij een jaar was bij ons geslapen. Geen problemen gehad toen wij naar de andere slaapkamer verhuisden. Hij merkte geeneens dat we weg waren. Nu slaapt onze dochter nog steeds bij ons, nu bijna zes maanden. Zij gaat straks bij haar grote broer slapen dus ze moet eerst redelijk doorslapen voor ze verhuist. Het gaf en geeft mij veel rust om ze dichtbij te hebben snachts. Moet wel zeggen dat ik altijd al met oordoppen in sliep en dat nog steeds doe. Dus ik word niet direct van een zuchtje wakker. Slaap wel erg licht dus ben snel wakker.
Mijn zoontje slaapt nog steeds bij mij op de kamer. (noodgedwongen wel) Gaat prima hoor! Heerlijk! In het weekend als hij wakker wordt ; mama? mamaaaaaa!! Overigens is het geen probleem als hij weleens alleen op een eigen kamer slaapt.
ons derde wondertje slaapt in principe een maand of 5-6 bij ons op de kamer... (zolang ze in het wiegje past natuurlijk) onze oudste heeft tot 6 maanden in het wiegje bij ons op de kamer geslapen, maar de laatste maand wat onrustig, dit was over toen hij in zn ledikantje lag, dus achteraf denk ik dat ie iets te lang in een wiegje heeft gelegen.. de tweede heeft maar 1 week geloof ik bij ons geslapen, want hij maakte zoveel geluidjes... hij begon ongeveer 3 kwartier voor een voeding al te knorren, dan ging ik m voeden en verschonen enzo en dan na het voeden knorde hij gerust een uur door, en hij kwam elke 3 uur, dus wij kwamen niet zo goed aan slapen toe op dat moment dat we besloten om hem op zn eigen kamertje te leggen... hij heeft overigens ook maar 3 maandjes in zijn wiegje gelegen omdat hij heel veel draaide en dat paste niet echt
Levi heeft 11 dagen in onze kamer geslapen.Toen werd ik gek van hem Hij maakte veel geluidjes in zijn slaap en ik lag daar steeds wakker van. Elin heeft 3 weken bij ons op de kamer gelegen.
De vorige keer is ons zoontje met 12 weken naar zijn eigen kamertje gegaan. Overdag sliep hij hier vanaf een week of 6 al wel. Maar savonds altijd bij ons. Hij is toen naar zijn eigen kamertje gegaan, omdat hij steeds minder goed in de wieg paste. Ik vond het eerst niets aan, maar het was al snel gewend. Deze keer kijken we ook gewoon aan wat we gaan doen, maar ik denk ook zeker 3 maand. We hebben een grotere wieg, dus het zou langer kunnen! We zien wel waar wij en zij behoefte aan hebben. Ik vind het trouwens heerlijk bij ons op de kamer en soms zelfs in bed. ik moet er zelfs niet aan denken om haar al op een andere kamer te hebben...!
Onze zoon heeft bijna drie maanden bij ons geslapen. Langer dan mijn man wilde en korter dan ik wilde. Beetje een compromis dus. Ik was er nog niet echt aan toe, toen hij naar zijn eigen kamer ging. Maar... ik merkte al heel snel dat we allemaal beter sliepen daardoor. Dus het heeft voor ons wel goed uitgepakt!
Onze dochter heeft bijna 3 wkn op onze kamer geslapen maar ik werd er echt gek van! Kon echt niet slapen door haar kreuntjes en andere geluidjes. Na een voeding lag ze dan in de slaap nog allemaal geluidjes te maken en ik kwam niet in slaap. Toen naar haar eigen kamertje en dat ging prima! Wel hebben we beide deuren nog op een kiertje staan.
Ik dacht ook altijd dat ik mijn kind meteen in zijn eigen kamertje zou laten slapen als het geboren was. Ik ben daar heel nuchter in. Maar toen hij er eenmaal was moest ik er niet aan denken! Het is een soort oergevoel, dat je hem geen moment uit het oog wilt laten! Heel vreemd, maar het voelde heel natuurlijk dat hij bij ons sliep. Ik ben helemaal geen geitenwollensokken type, maar ik ben er van overtuigd dat het voor baby én moeder het fijnst is om samen te slapen. Na zes weken is Twan trouwens s nachts naar zijn eigen kamertje verhuisd (naast onze kamer) hij paste niet meer in zijn wiegje, en bij ons in bed was geen succes met 1 dekbed. Voeden doe ik nu nog steeds op zijn eigen kamertje in de stoel.
Ik had niks in gedachte eigenlijk zou ze helemaal niet op de kamer slapen maar toen een collega mij er naar vroeg en mij haar wiegje aan bood ben ik eens na gaan denken. Stom eigenlijk! Had niet anders gewild vond het heerlijk. Met 12 weken is ze naar haar eigen kamertje gegaan; ze sliep al door met 6 weken en mijn vriend had een braken- en diarree virus en we hadden haar dan liever niet in 1 slaapkamer..
Hier lag ons zoontje 3 a 4 weken bij ons op de kamer, we hielden elkaar wakker met geluidjes.. Toen hij op zijn eigen kamertje lag, sliepen we beide stukken beter Geen idee hoe het bij een volgende kindje gaat..
Fijn om al jullie ideeën te lezen ! Ik vroeg mij ook af hoe lang op 1 kamer ´normaal´ of ´goed´ was. Omdat ik een héél klein huisje heb, moet ik de baby wel bij mij op de kamer laten slapen (ledikantje past gelukkig naast mijn bed). Ik heb wel 1 kamertje over, maar die kamer is direct aan de drukke straatkant en in de zomer wordt het daar een broeikas doordat de zon er direct opstaat de hele dag. Dus dat is echt geen optie om de baby daar (overdag) te laten tukken. ´savonds misschien wel. Maar als het zover is dan maak ik er wel een kinderkamertje van als het echt nodig is...maar dat kan dan ook in 2013. Verder is het plan er om in 2013 naar Engeland te gaan verhuizen (bij mijn vriend), dus ik moet mij er maar denk ik niet te druk over maken dat het kleintje een tijdje bij mij gaat slapen, als ik het zo lees....
Wij wilden aamvankelijk onze zoon minimaal.3 maamdem in zn wiefje op onze kamer laten slapen. Maar na 6 weken voorzagen we dat het wiegje wat krap werd. Daarbij kreinde hij tegen de ochtend zoveel, dat ik naastbde nachtvoedingen rond 5 wakker lag. Toen gaan wenne in zijn eigen ker en met 8 weken lag hij in het grote ledikant op zijn eigen kamer. Zo.zie je dat je het niet helemaal.van tevoren kan inschatten, maar doe wat.voor jou en.jullie goed voelt op het moment zelf!
Onze oudste heeft een maand of 8 bij ons gelegen en is toen naar zijn kamer gegaan. De jongste heeft 15 maanden bij ons gelegen. Ivm ruimte gebrek. We hebben toen de stap genomen om de jongens op 1 kamer te laten slapen en dat ging gelijk goed. Merkte het wel de jongste en wij sliepen gelijk een heel stuk beter
Ik was van plan de eerste 3 maanden de kleine bij ons op de kamer te houden, maar heb nu sinds 2 weken zijn bedje toch maar op zijn eigen kamer gezet, omdat paps bij elke geluidje wakker werd. Alleen, als ik hem 's avonds half slaperig borstvoeding geef (liggend in mijn eigen bed) dan val ik vaak daarna in slaap met die kleine in mijn armen, met als gevolg dat hij bij ons in bed slaapt En nu wilde ik hem gisteravond gewoon in zijn eigen bed leggen, maar hij is het er niet mee eens. Nam hem maar weer mee bij ons op bed en binnen 1 minuut viel hij in slaap. .... dus ik heb de kleine man van net 7 weken nu al verpest/verwend
Zolang als ik borstvoeding geef in elk geval. En zolang als we het willen. je moet doen wat je zelf wil.
De oudste twee hebben elk een paar weken bij ons geslapen. Jongste later ook nog maandenlang, omdat hij niet in zijn eigen bed kon of wilde slapen (van 7-13 maanden ongeveer). Nu is er weer eentje onderweg en die zal waarschijnlijk wel een langere tijd bij ons slapen, wegens kamergebrek. Mogelijk gaan de oudste twee uiteindelijk samen op 1 kamer en dan baby apart. Oudste mag ook naar zolder, maar dat vindt hij nu nog te eng, dus is nog geen optie.