Hier heeft onze knul maar 2 dagen in zn wiegje bij ons op de slaapkamer gelegen. Deed geen oog dicht, werd wakker van elk geluidje. Hij slaapt nu prima in zijn eigen kamertje. Ligt alleen tussen ons in als hij krampjes heeft of als we na de eerste voeding nog even lekker willen kroelen 's ochtends.
Onze jongste ligt nu heerlijk tegen me aangeschurkt inbed <3. Mijn man dondert er bijna uit want om de zoveel tijd begint kleintje te woelen en draaien en krijgt hij me zo ver dat ik nog een stukje opschuif . Maar ik vind het super. Hij ligt al steeds vaker in zijn wieg. Alleen als hij rond vijven/zessen nog een voeding wil blijft hij bij me liggen. Voor je het weet ligt hij van zeven tot zeven in zijn ledikant dus ik geniet hier nog eens even goed van.
Onze dochter is na 2 dagen op haar eigen kamertje gaan slapen, ging gelijk prima en slaapt vanaf 6 weken de nachten heerlijk door!
Onze kleine ligt vanaf het begin al bij ons op de kamer. Heb er geen last van dat ik van elk geluidje wakker wordt. Wel wordt ik wakker als ze smakgeluidjes begint te maken. Dus ben er op tijd bij voor voeden. 's Nachts geef ik ook lekker liggend voeding. Ze valt dan snel in slaap en leg haar meteen weer terug in bedje. Na eerste prikje hebben we haar tussen ons in laten slapen. Dat was eigenlijk zo gezellig dat we dat de nacht erna ook hebben gedaan. En toen is het erin geslopen. Na twee weekjes gingen we het 'afleren'. We hadden van alles bedacht om haar in haar eigen bedje te laten slapen. De eerste nacht ging gelijk goed. Ze sliep gewoon heerlijk in haar eigen bedje! Haha En ze slaapt lekker door weer nu ze in haar eigen bedje slaapt. Voorlopig laten we haar lekker bij ons op de kamer. In ieder geval zolang ik borstvoeding geef (streven is half jaar)
Onze dochter (4 maanden) slaapt nog altijd bij ons, in haar wiegje. Ik denk dat ze wel tot een jaar of anderhalf bij ons zal slapen. Ten eerste slaapt ze heel rustig bij ons en ten tweede vind ik het makkelijker wegens bv. Haar kamer is ook nog niet ingericht, dus hebben er echt geen haast mee.
onze oudste was een week of 7 onze tweede na 2 weken en nu de jongste mag van mij gerust nog een aantal weken inde wieg naast ons staan!!
@ratatosk, haha herkenbaar! Al ligt de oudste hier ook regelmatig naast mij. Papa haalt haar op als ze huilt, legt haar naast me neer en duikt zelf een andere kamer in. Zo krijgen we allemaal de meeste rust.
Onze kleine ligt sinds ze geboren is bij ons op de kamer. Ze wordt 1x s nachts wakker - meestal rond half 4 - en dat is de enige tijd dat ik ook wakker wordt. Verder slaap ik goed. Mijn vriend kan echter niet zo goed slapen met de kleine op de kamer en slaapt veel lichter. Hij gaat volgende week weer werken en ik denk dat hij liever heeft dat ze naar haar eigen kamer gaat maar ik vind het moeilijk om alle adviezen ivm wiegendood te negeren. Maar ik wil ook niet dat mijn vriend oververmoeid raakt. Lastig hoor!
Papa heeft geen verhoogde kans op wiegendood als hij apart ligt, dus als hij er echt last van zou hebben, dan gaat hij toch gewoon ergens anders liggen? Maar normaal gesproken wennen ouders er aan. Mannen en vrouwen slapen vaak ook niet bepaald geluidloos, waarom moet een baby dan wel verbannen worden naar een kamer apart, terwijl mensen wel aan de slaapgeluiden van hun partner wennen?
Het is ook de bedoeling dat je die eerste dagen wakker wordt van elk geluidje, als verse ouders hoor geen 8 uur blokken te slapen. Die geluiden hebben een functie...jij leert je kind beter kennen en kunt anticiperen op hongersignalen, zodat je meteen kunt aanleggen.
Naast je bed is gezonder en veiliger, het is het beste om op een afstand van minder van een meter van elkaar tevlapen.
Lekker is dat hè . Mijn oudste durf ik niet tegelijk met de jongste in bed te nemen maar gelukkig is het maar een keer gebeurd dat hij wakker werd en getroost moest worden. Nu de jongste wat vaker in zijn wieg ligt durf ik het weer aan en mag hij de volgende keer weer naast mama komen liggen. Stiekem hoop ik dat hij het nog eens wil want ik mis dat lieve kind soms een beetje. Aan de andere kant is er wel altijd iets aan de hand als hij bij me wil liggen dus gaat het nu goed zoals het gaat. Dubbel.
Hahaha! Ik kom niet meer bij zie papa al in een wieg gepropt liggen met van die kruisjes in plaats van ogen .
Dat is echt zo! Ik sta er verbaasd van dat ik nu, na een paar zware eerste weken, alleen nog wakker wordt van zoek geluidjes. Niet van niezen, snuiven, murmelen, wat dan ook, maar alleen wanneer zoonlief met zijn gezicht over zijn matras begint te zoeken. Hij huilt snachts nooit en dat is zo fijn. Zeker met nog een jochie in de kamer naast ons. Die jongen is welgeteld één keer wakker geworden van zijn broertje en dat was in de eerste week. Manlief slaapt nu ook gewoon volledige nachten en vraagt me sochtends of de kleine wakker geweest is.
Elise heeft 8 maand bij ons gelegen, 3 maand in de wieg naast het bed en 5 maand in het ledikant 50 cm van me af. Ik geloof dat we hier alle drie van genoten hebben, aan de geluidjes wen je snel. Mijn bv was niet echt een succes dus daar was het niet om. Elise had reflux en sliep vaak onrustig en als ik mijn hand op haar legde kalmeerde ze en kon ze de diepe slaap weer vatten...kreeg alleen zo'n lamme arm omdat mijn arm zo raar in de wieg hing Nu maar een ruime co-sleeper gekocht zodat ik er makkelijker bij kan, we dichter bij elkaar zijn en ik ga er vanuit dat mijn bv dit keer een davered succes wordt en dan is het ook wel erg handig dat je feitenlijk hetzelfde bed deelt
Mn oudste heeft tot een maand of 14 bij ons gelegen. De eerste maanden in een wiegje naast ons bed en toen ze in het ledikantje ging hebben we haar wat verder geschoven. De jongste is tien maanden en slaapt aan ons voeteneinde in haar ledikant. Ze krijgt volgende maand een eigen kamertje, maar jeetje wat zal dat wennen zijn!!!
milan ligt ook nog bij ons op de kamer wel in campingbedje.. en zal de komende tijd ook nog wel zo blijven.. is ideaal met de bv.. laatste voeding en naar zijn bedje en dan vanaf de voeding daarna lekker naast ons..
Ik zorg dat ik tussen in lig. Door de co-sleeper kan R. mooi aan de zijkant liggen zonder er uit te kunnen vallen.
Mijn schatje slaapt nog steeds bij mij op m'n kamer.. Wilde haar minimaal het eerste half jaar bij me houden. Rond de 6 maanden gaat ze denk ik weer naar d'r eigen kamer.. Wil ik niet maar ik merk dat ze af en toe wakker word van me, dus 't is wel het beste.