wat geven jullie je kindje van 2 jaar op zn broodje? soms weet ik het even niet meer, hij is al niet echt fan van een lekkere boterham en als ik dan elke dag hetzelfde beleg erop smeer wilt hij het al helemaal niet. hij krijgt: chocopasta pindakaas worst kaas jam smeerkaas. maar de plakjes worst en kaas haalt hij van zn broodje af, eet die op en laat zn brood staan elke keer weer.
Ik liet hem zelf kiezen. De ene helft met hartig, de andere helft met zoet. Of tijdens groeibuien, de 1e hartig en de 2e zoet. Dus eerst worst/(smeer)kaas, en daarna iets van gestampte muisjes, jam, pindakaas, chocopasta. En eerst de worst, kaas en boterham eten, voordat het zoete komt
Alles behalve rauw vlees (smeerbare) brie (smeerbare) camembert salami boterhammenworst gekookte worst runderrookvlees cervelaatworst gegrild gehakt ham (verschillende soorten) oude kaas jonge kaas leverworst geprakt fruit avocado hüttenkase alleen boter ei (gebakken, roerei) allerlei soorten jam pindakaas nutella chocoladepasta vruchtenhagel gestampte muisjes muisjes vlokken hagelslag honing
mijn zoontje van twee eet de volgende dingen op zijn brood: smeerworst smeerkaas gekookt en gebakken ei plakjes worst, ham, boterhamworst, kipfilet hagelslag jam pindakaas chocopasta Mijn zoontje eet altijd goed, dus het maakt mij niet uit of hij eerst een zoete of hartige boterham krijgt. Als hij s ochtends zoet heeft gehad, begin ik met lunch met hartig en andersom.
Dochter van bijna 17 mnd eet bijna alles op brood: - kaas (koeienkaas, geitenkaas (met honing!), franse kaas, smeerkaas, alles dus eigenlijk - favoriet zijn Creme de Brie, en Puck - soort yoghurtsmeerkaas uit de turkse supermarkt) - vleesbeleg (zo'n beetje alle soorten, behalve rauw, en leverproducten alleen met mate) - sellerie salade, farmersalade, kipkerriesalade, eiersalade, tonijnsalade - gebakken ei (roerei, omelet) - sandwich spread - appelstroop en andere vruchtenstroop - jam (of liever: vruchtenspread die zo weinig toegevoegde suiker bevat dat het geen jam genoemd mag worden) - chocoladepasta Ze eet dus eigenlijk alles, en vindt meer soorten beleg lekker dan haar broer van 3. Ze eet het liefste wat ik op dat moment eet