maxi cosi priori vraagje

Discussie in 'Verzorging' gestart door dame, 17 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dame

dame Bekend lid

19 jun 2007
    587
    0
    0
    hallo allemaal

ik heb een maxi cosi priori angeschaft en hem gister in de auto geplaatst,
    alleen is het de bedoeling dat het stoeltje een beetje losjes blijft?
    dus niet helemaal strak vast met de gordels? of ligt het aan mijn manier
    waarop ik het stoeltje heb vastgemaakt? alvast bedankt :D

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij hebben ze nog niet in gebruik alleen een keer uitgetest. En ons hebben ze 'geleerd'/verteld bij de prenatal dat je de gordel daar achter tussendoor doet, vast klikt in dat gordelklikding ;)! Dan flink trekken zodat ie vast komt te zitten en dan dat rode klepje vast klikken met de gordel ertussen. Dan moet ie vast zitten. Verder weet ik het ook (nog) niet!
    Succes! Liefs, Hanneke!

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Zoals Hanneke het omschrijft moet ie inderdaad goed zitten. Gordel ertussendoor, vastklikken, flink aantrekken en schuine gedeelte van de gordel tussen het metaal en rode klepje doen en dichtklappen.

4. dame

dame Bekend lid

19 jun 2007
    587
    0
    0
    dus de schuine gordel tussen die 2 rode dingen en dan vastklikken en de ander gordel tussen die 2 dingetjes? ik ga morgen toch nog even kijken want vind het raar dat de stoel zo losjes zit

5. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    De stoel mag zeker niet losjes zitten hoor. Wij hebben hem ook en hij zit heeeeel strak vast. Op de manier zoals Hanneke en Snoopy het uitgelegd hebben.

6. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    hier zit de stoel ook goed vast. Heb je misschien je rugleuning schuin staan? Dan krijg je hem namelijk niet lekker vast.

7. dame

dame Bekend lid

19 jun 2007
    587
    0
    0
    welke rugleuning? van de maxi cosi stoel bedoel je?

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    - Stoeltje in de auto zetten.
    - Stoeltje in ligstand zetten.
    - Gordel pakken tussen het frame en de zitting zegmaar doorhalen en vastklikken.
    - Heupgedeelte van de gordel zit dus onderlangs een beetje tegen de achterkant van het frame. En onder die kleine soort van haakjes, links en rechts, door.
    - Borstgedeelte van de gordel, dat deel wat dus schuin loopt doe je aan 1 kant in dat rode met ijzeren klik dingetje, nadat je hem flink aangetrokken hebt.
    - Je moet maar aan of de linkse kant van het stoeltje of aan de rechtse kant van het stoeltje dat kliksysteempje gebruiken. Dus aan de kant waar de gordel hoog zit, meestal de kant van de deur/het raam ;). Staat het stoeltje aan de linkse kant van de auto doe je aan die kant het stoeltje vast met het kliksysteempje, staat het stoeltje aan de rechterkant van de auto doe je aan die kant het kliksysteempje vast.
    - Duidelijker kan ik het niet uitleggen, sorry. Anders misschien toch maar even terug naar de winkel of de gebruiksaanwijzing nogmaals doornemen ;)!

Ik denk de rugleuning van de stoel van de auto, dus niet die van het kinderzitje ;)! Die van het kinderzitje moet namelijk altijd in de ligstand staan als je hem vast maakt, anders kan ik er met mn arm niet door om de gordel aan de andere kant vast te klikken hoor ;)!

Succes!

9. dame

dame Bekend lid

19 jun 2007
    587
    0
    0
    ik begrijp em :) dnek ik
    de schuine gordel moet dus alleen aan 1 kant door dat rode klik ding, en niet door beide..
    vond het al zo raar want dat ging moeilijk :)

10. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Idd, dat moet maar aan 1 kant.

Of links of rechts.

Maar het klikding zit aan beide kanten omdat je de stoel dan op verschillende plaatsen in de auto kan zetten ;).

Zou een beetje lullig zijn als je de stoel bijv alleen aan de linkse kant van de auto kan zetten ;)!

Ga het nu nog maar eens proberen ;)! Hoop dat het beter gaat!

Liefs, Hanneke!

11. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    bedoelde van de autostoel zelf , niet de maxicosi.
    Maar het is al gelukt begrijp ik.

12. dame

dame Bekend lid

19 jun 2007
    587
    0
    0
    bedankt dames voor jullie hulp :)
    de stoel zit nu inderdaad stevig

13. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Mooi zo! Gelukkig! Weer een kindje veilig in de auto ;)!

14. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Mmmm denk dat ik de autostoel bij me moeder nog eens na moet kijken dan.
    Vond/vind hem ook erg losjes zitten, de tobi bij ons in de auto zit veel strakker.

Ze komt morgen weer gelijk even checken,

15. Als je eenmaal weet hoe het moet, is het best een fijne stoel, en best makkelijk te bevestigen..

Ik heb eerst tig keer de handleiding gelezen, en in de auto zetten, heb ik ook wel ff voor nodig gehad hoor..

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik vind het niet zo heel moeilijk, de eerste keer dat ik het heb gedaan was toen ik alleen met Eva bij een vriendin op bezoek was en mijn achteruit opeens gesprongen was :(. Eva moest naar de voorstoel verhuizen omdat anders de scherven bij haar zouden komen. Op de zijkant van de stoel staat omschreven hoe het moet en ik vind het best duidelijk, het lukte me meteen.

Deel Deze Pagina