hoeveel maanden/jaren tussen jullie kindjes?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Dorianne, 12 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

27 okt 2009
    1.608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    Wanneer gingen jullie voor een volgend kindje?
    Ik heb op het einde een zware zwangerschap gehad; ziek, bekken en het hartje van onze dochter sloeg over!
    Op 20 juli is ze geboren en nadat ze geboren is is niet alles op rolletjes gelopen. De eerste 8 weken liepen niet op rolletjes en heeft toen ook 1,5 week in het ziekenhuis gelegen.

Ondanks alle zorgen, denk ik al aan een 2de kindje...
    Wij willen zowiezo weinig leeftijd verschil tussen de kids maar is het niet te snel?
    Als ze een half jaar is zouden wij best al voor een tweede willen gaan, hebben meerdere dit? Ik hou ontzettend veel van haar en wil ook echt van haar genieten maar vroeg me af of meerdere dames dit hadden vandaar mijn topic.
    Wanneer wilden jullie een tweede kindje of derde of nog meer natuurlijk?:D ;)

2. C78

C78 Niet meer actief

Wij wilden ook niet te veel leeftijdsverschil.
    Helaas zaten we in een wat vervelende situatie waardoor we pas na 1,5 jaar voor een 2e konden gaan. Nublijft de zwangerschap ook al weer erg lang uit... Hier komt er dus wel zeker 4 jaar tussen de kindjes te zitten!

Helaas is er niets zo onvoorspelbaar als een zwangerschap. Je kunt best iets willen, maar of het lukt... dat is de vraag! Je kunt er weer aan beginnen als jullie er beide klaar voor zijn. Hopelijk lukt het dan ook om binnen een afzienbare tijd zwanger te worden.

Succes!

3. Euhmzz

Euhmzz Actief lid

14 jun 2007
    465
    0
    0
    Wij wilden er net niet te weinig tijd tussen, liefst een jaar of 3. Denk dat ik het veel te zwaar zou vinden zo 2 heel kleine kinderen kort op mekaar,-. Nu is ons zoontje 2,5 jaar (bij geboorte zal hij net 3 zijn) en kan hij al veel dingen zelf, wat het alleen maar makkelijker maakt met een baby erbij denk ik. Plus, hij gaat achter paar weekjes naar school, waardoor er ook gewoon meer tijd vrijkomt voor een baby.

4. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

wij wouden graag 1,5 jaar er tussen hebben, voor zover je er wat over te kiezen hebt,
    toen onze zoon 8 maand was zijn we er weer voor gegaan werd meteen zwanger, maar dit werd een mk, dus die 1,5 jaar werd al niet meer wat dachten we.... maar ik werd weer meteen zwanger en onze dochter een een kleine maand tevroeg geboren en er zit nu tot op de dag 1,5 jaar tussen ...(08-02-09/08-08-10)

ik vind het tot nu toe totaal niet zwaar, maar had dan ook een hele moeilijke zwangerschap en om meerdere factoren kans om ons meisje te verliezen ( mijn chronische ziekte,daarbij bleek ik SSA-antistof positief,toen nog zwangerschapscholestase en veel medicijn gebruik)

dus ik denk dat het misschien ook wel daarmee te maken heeft... ik voel me nu ze geboren is weer helemaal mezelf, heb weer energie,kan weer leuke dingen doen met ons zoontje,
    ja het is even wat drukker, en je hebt wat meer geduld nodig omdat zoonlief overal bij wil helpen, en dat gaat hem wat langzamer af:p maar het is echt super leuk zo kort op elkaar, zou het zo over doen,

het liefst willen wij 3 kindjes, en weer zo'n 1,5 jaar tussen de 2e,en 3e, maar het risico is te groot dat mij... of ons eventuele 3e kindje wat overkomt... dus het word of geen zwangerschap meer... of wanneer beide kindjes naar school gaan zodat ik volledige bedrust kan nemen.

5. firstone

firstone Bekend lid

27 apr 2009
    664
    0
    0
    Drenthe
    Dat je na 2 maand alweer zin hebt om zwanger te worden zeg... Ik vond zwanger zijn fantastisch, maar moest erg wennen aan het moeder zijn. Voor ons dus ietsje meer tijd ertussen. Ook omdat de oudste dan (als het goed is) kan lopen, lijkt me toch best wel handig... Maar als het eerder komt, wel ontzettend welkom hoor!!

6. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Wij wilden er ongeveer 2 jaar tussen hebben (voor zover je dat kan plannen ;)). Een jaar na de bevalling durfde ik weer over een tweede kindje te denken (zware bevalling met complicaties). Ik was meteen zwanger, helaas een MA. Nu snel hopen op een nieuwe (volledige) zwangerschap.

Deel Deze Pagina