Onze dochter spuugt vrij veel. Althans, ik vind dat, maar ik heb geen vergelijk. Nu wil ik binnenkort gaan bijhouden hoeveel ze exact spuugt, maar het is toch wel 1 tot 4 x per dag. Soms alleen maar een mondje terug geven. Maar zeker 1x per dag toch ook wel echt veel. Denk aan een halve tot hele maaltijd.... Ze krijgt zo veel mogelijk bv, maar omdat die nu tijdelijk terug loopt krijgt ze daarnaast ook Friso h.a. ernaast. Verder krijgt ze vitamine K en D, en 's avonds infacol tegen krampjes. We laten haar altijd boeren (als het lukt) en houden haar nog even rechtop na de maaltijd. Wat is normaal? En is hier iets tegen te doen? We draaien in ieder geval genoeg wasjes met vieze kleding, lakens, hydrofiel etc.
Hoi hoi, Op zich is het niet erg dat ze spuugt, mits ze tevreden is, en goed groeit. Ze krijgt friso ernaast hè? Is dat op advies van de verloskundige of het CB? Hoe komt het dat de voeding terug loopt? En hoe ziet het voedschema er nu uit dan? Zijn ze al geweest van het CB? Als ze meer dan de helft kunstvoeding krijgt, mag je stoppen met de vitamine K en D, want het zit in de kunstvoeding. Groetjes Adrienne
Ik heb de lactatiekundige gesproken, omdat mijn bv in een keer stopte tot weinig werd. Het is 2 weken goed gegaan. Maar ik bood beide borsten aan en de l.k zei dat ik echt 1 borst leeg moet laten drinken, omdat de borst anders niet gestimuleerd wordt opnieuw te maken, vanwege de achtermelk. Beide borsten was advies van de kraam, namelijk, dus zo deed ik het. Nu moet ik veel aanleggen en kolven. Lynn krijgt dus zo veel mogelijk bv, maar als ze nog honger heeft ook KV. Het is niet meer als de helft, dus blijf nog even vitamines geven. Ik voed nu iedere 3 uur of als ze eerder komt. Ik leg eerst aan en kolf daarna nog evt. En soms een keer tussendoor nog kolven. Maar het spugen is nu zo veel geworden, toenstraks lag ze in bed, en het leeg net alsof ze stikte in haar spuug! Heb haar snel op de zij gerold, zodat ze vrij kon spugen. Alles onder natuurlijk: flanellen luier, laken, molton, matras. Dus echt flink gespuugd. Ze is al bij CB geweest en wel aangekomen (nu weer op geboortegewicht na 2 weken). Maar toch maak ik me zorgen, ze huilt ook na het spugen, van de honger?? Of zou ze dan nog misselijk zijn? Kan het zijn van te gulzig drinken?
Hoi hoi, Wat de borstvoeding betreft. Je moet zeker twee borsten aanleggen hoor, zeker in deze fase, maar ze moet de eerste borst leeg drinken, en de tweede mag ze dan zoveel ze wil. De voeding erna begin je met de borst waar je mee gestopt bent, en doe weer hetzelfde. 1e borst leeg, en de tweede zolang ze wil. Over het spugen, op zich is het niet erg als een kind spuugt. Het kan zijn dat ze teveel eten krijgt, en dan spuugt ze wat teveel is er gewoon weer uit. Je kunt eigenlijk aan haar gedrag wel zien of ze dan nog meer eten wil. Ze blijft dan zoeken. Als je een pink zou geven, en ze wordt rustig en valt in slaap, dan is het geen honger, maar dan was ze gewoon overstuur door het spugen. Als ze nog meer eten wil, dan is ze met die pink na een paar minuten niet tevreden. Z Houdt het goed in de gaten, een baby mag niet iedere keer er alles uit spugen. Als dat bij iedere voeding zo gebeurt, dan is het raadzaam om een arts in te schakelen. Zowiezo is dat altijd raadzaam als je het niet vertrouwt. Nog even over het gulzig drinken, bedoel je uit de borst of uit de fles? Succes Adrienne
Vandaag is de lactatiekundige geweest, maar waarschijnlijk is het nu wel weer op gang gekomen. Ik kan eerst een klein beetje de druk er af kolven, zodat de toeschietreflex wat minder is, en ze minder gulzig drinkt. Aan de fles doet ze het ook, maar aan de borst meer. We zijn vandaag ook wezen wegen en ze is sinds dinsdag 150 gram aangekomen!!! Kennelijk drinkt ze dus wel genoeg, terwijl ze echt wel heel veel kan spugen. Niet maar een mondje, maar echt heel veel. Ook ver!
Hoi hoi, Als ze ondanks dat ze spuugt, nog zo groeit, krijgt ze waarschijnlijk zelfs te veel binnen. Het kan dat ze daardoor juist spuugt. Ik zou er geen halszaak van maken. Ze gaat vanzelf leren om voldoende te drinken, en niet teveel te pakken. Voeden op verzoek is het beste. Geef je nu nog flesvoeding erbij? groetjes Adrienne
Liefst zo weinig mogelijk. Maar als ze na de borst nog honger heeft (blijven huilen, zoeken naar de borst, zuigen en niet tevreden met pink), dan krijgt ze evt nog fles (of fles met bv uit koelkast, of kv).
Hoi hoi, Oke, houdt het spugen in de gaten! Als je denkt, nu loopt het de spuigaten uit, dan is het goed om aan de bel te trekken bij een arts. Groetjes en succes Adrienne