Hij gaat zelf zn flesjes schuiven, wat nu?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Nalia, 9 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nalia

Nalia Actief lid

29 okt 2010
    275
    0
    0
    Huishoudelijke Hulp
    Noord Brabant
    Hoi,

Mijn zoontje van bijna drie maanden en 6 kilo komt steeds later voor zijn flesjes. Zijn schema is nu:
    07.00 180 + 4 forte en 2 omneo
    11.00 150 + 3 forte en 2 omneo
    15.00 150 + 3 forte en 2 omneo
    19.00 150 + 3 forte en 2 omneo
    22.30 180 + 6 forte

Hij komt nu elke keer een half uur later. Vandaar dat wij het 23.00 uur flesje al eerder zijn gaan geven.
    Moet ik nu op gaan hogen en naar 4 flesjes?

Groetjes

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Om rond de 3 maanden op 4 flesjes over te gaan is misschien wat aan de vroege kant. Beneden de 4 maanden is het belangrijk om niet langer dan 10-12 uur tussen een voeding te laten zitten. Wanneer je zoontje wilt mag hij 5 voedingen per 24 uur van 180 ml water met 6 schepjes voeding per keer. Dit is een gemiddelde hoeveelheid. Sommige kindjes doen het ook goed op wat minder.
    Je kunt even in de gaten houden of je zoontje dan nog wel de Forte nodig heeft.
    Groetjes Angelique

3. Nalia

Nalia Actief lid

29 okt 2010
    275
    0
    0
    Huishoudelijke Hulp
    Noord Brabant
    Hoi Angelique,

Dank voor je antwoord :)
    Als ik de forte weglaat (heb ik nl al een x geprobeerd) komt hij weer veelste snel, en ga ik over de max heen. Hij zit al op dit schema vanaf 1 maand.
    Is het geen probleem dat ik zijn flesje van 22.30 steeds meer ga vervroegen aangezien hij deze ook blijft verschuiven? (Elke dag een paar minuutjes later)

Groetjes

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi Nalia,

Op zich zou je wel eens kunnen proberen om de laatste fles te vervroegen. Je kan ook eens proberen om toch 4 flesjes te geven, maar het is inderdaad belangrijk om maximaal 10 uur tussen de laatste en eerste voeding te laten. Als je 4 flesjes geeft, dan wordt de tijd tussen de voedingen vaak wat langer en geef je later de 4e fles dan dat je nu geeft. Dan redt je het wel en kan je het eens gaan proberen. Sommige kindjes zijn daar wat sneller mee. Je kan dan 4 flessen van 210 ml water met 7 schepjes voeding gaan geven.

Groetjes Linda

Deel Deze Pagina