Hallo meiden, Ff een vraagje of jullie dit herkennen.... In de loop v d middag voelt mijn buik harder en meer gespannen aan. Dit trekt ook niet meer weg 's avonds. De volgende dag is mijn buik gewoon weer soepel en dan in de loop v d middag begint het weer opnieuw. Is dit normaal? Ik kan het me nl niet meer herinneren van mijn 1e zwangerschap 4 jr geleden. Alvast bedankt! Liefs mamakaatje
Nee is niet normaal. Je doet denk ik iets teveel of te lang achter elkaar. Probeer wat meer rust tussen door te pakken. Je lichaam verteld je zo dat je wat teveel doet. En dat is vast niet voor niets. Nu herstel je weer 's nachts maar dat zal hoe verder je komt minder makkelijk gaan.
K heb t ook hoor. Maar er is een verschil tussen harde buiken en een gespannen aanvoelende buik. Volgens mijn gyn. Die harde buiken zorgen er bij mij voor dat ik gewoon niets meer mag doen en smiddags naar bed moet. Die gespannen buik blijft, maar dat zou komen door vermoeidheid, je buik hangt aan de banden. Als je veel doet raken de banden moe, en dan voelt je hele buik gespannen aan. Wel lastig om het te onderscheiden van harde buiken...als je die niet kent. Zou het sowieso voor de zekerheid even navragen bij de verloskundige.
Ik heb het ook, niet de harde buiken, die heb ik af en toe, maar heb wel continu een gespannen buik. Bij mij zijn het vooral periodes en dan merk ik dat m'n buik weer een groeispurt heeft gemaakt...
Bedankt voor jullie reacties. Vandaag een rustige vrije dag en tot nu toe nog geen harde gespannen buik. Denk dat t toch ook te maken heeft met werken en/of flink druk bezig zijn thuis. Woensdag heb ik weer een controle bij de gyn. Zal t daar ook nog even aankaarten.
Hier had ik het ook. Zat er ook ff doorheen. Kreeg rustadvies volledig. Na halve dag rust werd mijn buik alweer rustig. Tijd om rust te nemen voor je denk ik!
Ik denk het ook ja. Ik heb nu weekend en heb het een stuk rustiger aangedaan en ook geen harde/gespannen buik. Van op werkdagen het rustiger aandoen zal moeilijk zijn. Ik werk nl op een kdv. Laatste tijd wel veel stress gehad, collega is ook zwanger en ging halve dgn werken en is nu met verlof. Ik werk dus al een aantal wkn met inval. De kindjes hangen ook enorm aan me. Werk sinds begin v deze maand gelukkig alleen de di en do nog maar. Heb op mijn 3e dag ouderschapsverlof opgenomen voor een jaar. Ik ben benieuwd wat de gyn woensdag zal zeggen. Heb ook zwangerschapssuiker dus echt relaxed is deze zwangerschap al niet.
@Danielle: ben jij nog wel gewoon aan het werk gebleven, of heb je even een korte periode rustadvies gekregen?
Ik heb een weekje rustadvies gekregen, en dan even kijken hoe het na het weekend ging. Maar ik merkte al dat ik zo'n rust weer kreeg, dat ik besloten heb samen met mijn werk, dat ik volgende week nog halve dagen terugkom. Daarna heb ik verlof. Maar dan kan ik het op het werk ook netjes afronden. Ben veel te lang doorgegaan. En jij moet nog eventjes, dus ik zou echt het advies geven om te luisteren nu hoor.... Je lijf geeft het al zo duidelijk aan nu toch?
Heb nu ook steeds regelmatiger en langer last van een gespannen/harde buik (dat verschil ken ik ook niet)? Ik weet niet of je wat ik heb een harde buik noemt? In ieder geval is het dan net een voetbal die goed opgepompt is, verder geen last van dus ik maak me er geen zorgen over. Onze jongen wiebelt en beweegt lekker door