paar vraagjes

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Fairytale, 19 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Mijn zoontje is 8 week te vroeg geboren, nu denk ik tussen 3,5 en 4 kilo.
    Hij krijgt nu 6x120 Nutrilon standaard.
    Alleen ik vind het zo lastig met de tijden en hoeveelheden. het blijft ingewikkeld..
    Hij meld zich soms snel, en soms weer wat later, en ik was eerst van plan om te voeden op verzoek, maar dan kom ik gewoon niet goed uit met de voeding in de 24u.
    Ik vind het lastig met de hoeveelheid schepjes.. ik doe nu 120+4 schepjes en dan gooi ik er weer wat uit tot 120. Is dat goed?
    en het cb zegt elke week 10 erbij, maar is dat niet erg veel?
    Hoeveel mag hij nou echt hebben in 24 uur? want soms heeft hij echt nog behoeft aan wat extra voeding, en geef hem tussendoor ook nog wel eens 30 extra...

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Qua leeftijd en gewicht is voor uw kindje ongeveer 800 ml per 24 uur prima. Dit is ook de hoeveelheid die uw kindje krijgt. Uiteindelijk is er een maximale hoeveelheid die uw kindje aan flesvoeding mag hebben. Dit is 1 liter klaargemaakte flesvoeding, totaal 30 schepjes. Dit geldt voor kindjes met een gewicht van boven de 5 kg.
    Voor het gevoel van verzadiging is het ook goed om het drinktempo in de gaten te houden. Een goed drinktempo is 15-20 minuten. Wanneer het sneller gaat kan je kindje ook eerder komen voor een volgende voeding/ontevreden blijven.
    Voor tijdelijk wat voller gevoel zou je een kleine hoeveelheid (handwarm) water tussen de voedingen door kunnen geven, 10-20 ml per keer.

Groetjes Angélique

Deel Deze Pagina