Tips slapen/voeding baby bijna 7 mnd.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Brocantje, 24 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brocantje

Brocantje Actief lid

9 mrt 2014
    161
    93
    28
    Vrouw
    Hallo allemaal,
    Ik zit nu al een tijdje een beetje met mn handen in het haar.

Hebben een super lieve baby, vrolijk en een echte druktemaker van bijna 7 maanden alweer.

Maar nu zit ze al een tijdje op pepti2. Maar krijgt nog steeds 4 flessen. Dit zouden er inmiddels nog maar 3 moeten zijn.
    Haar schema is nu zo;

8.00 180cc fles
    8.30 spelen
    11.00 180cc fles
    11.15 slapen
    12.00 spelen
    14.00 fruithap
    15.30 180cc fles
    15.35 slapen
    18.00 groente (+patatje)
    20.00 210cc fles

Hoezo ik de fles al om 11.00 geef, is mn volgende probleem.
    Ze wil ineens niet meer zonder flesje naar bed toe. Eerst ging ze smorgens direct naar haar ochtenfles van 8.00 weer naar bed en dan 45min. slapen. Nu weet ik dat dat echt nog een luxe was. Maar ben nu dus verplicht om haar om 11.00 (ipv 12.00) de fles te geven. Ook tot de 11.00 uur moet ik echt rekken met een super moe kind. Moet alles uit de kast halen om haar zolang te entertainen. Gevolg, een uitgetelde baby naar bed brengen, in diepe slaap al.
    Dus geef haar nu maar de fles zodat ze kan gaan slapen. Wat toch niet de bedoeling is.

Iemand die tips heeft over hoe nu aan te pakken. En ook langzaam over te stappen vd 4 flessen?

2. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    als ze het goed doet met wat ze nu krijgt behalve het moe zijn dan zou ik het zelf niet veranderen.
    je zou eventueel wel de fles van 11 uur kunnen laten gaan en kijken hoe ze het zonder doet.
    of vervangen door een koekje oid

3. Brocantje

Brocantje Actief lid

9 mrt 2014
    161
    93
    28
    Vrouw
    Bedankt voor je advies.
    Maar ze wil echt alleen nog maar slapen als ze vantevoren een flesje krijgt en zo moe is dat ze onder de fles al in slaap valt.

4. Deedee1

Deedee1 Bekend lid

2 mrt 2015
    877
    1
    0
    Ik heb nooit de fles gegeven dus misschien stel ik wel een hele domme vraag:
    Waarom MOET je naar 3 flessen?

Als jou kleine het goed doet op 4 flessen, dan is het toch goed?
    Een baby wakker houden terwijl het eigenlijk wil slapen lijkt me ook niet fijn.

Ik zou gewoon die fles van 11:00 wat eerder geven en voorlopig 4 flessen blijven geven. Ik zie het probleem niet.

5. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.497
    2.948
    113
    Ik zou wel gewoon 4 flessen blijven geven als ze het er goed op doet. Misschien wat kleiner maken?

6. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Dit hebben wij ook gedaan, de flesjes wat kleiner maken.
    Toen ze nog maar 3x de fles wou, weer iets omhoog. Zodat ze wel genoeg binnen kreeg.

7. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Maar waarom moet je dan zo rekken? Waarom mag ze niet gewoon eerder naar bed? Dikke kans dat het dan wél lukt zonder fles omdat ze minder moe én minder leeg is. Sowieso hebben ze bij mij 's ochtends altijd de meeste honger. Misschien kun je voor het ochtendslaapje ook een klein fruithapje geven, of bij het ontbijt een broodje?

Die van mij is bijna 8 mnd en wij doen het zo:

Wakker worden: 200cc melk + wat hapjes brood (we oefenen nog...)
    Na ca. 2 uur: fruit en daarna naar bed
    Wakker worden: lunch (groente met een aardappeltje) en een klein flesje melk. Na ca. 2 uur weer naar bed.
    Wakker worden: fruit of groente met een flesje thee met melk. Na ca. 2 uur weer naar bed.
    Wakker worden: 200cc melk. Na ca. 2 uur weer naar bed.
    En dan gaat hij slapen voor de nacht.

De tijden wisselen een beetje. Nu is hij meestal 's ochtends rond zessen wakker en 's avonds gaat hij tussen half zeven en half acht naar bed, net hoe het uitkomt. Soms is hij wat langer wakker omdat hij mee moet zijn zussen brengen of halen en soms wat korter omdat hij moe is. Maar de basis is 3 slaapjes en dan steeds een grote fles of hapje met kleine fles zodra hij wakker wordt. Nooit rekken, ik vind het ideaal. Maar wij geven al vanaf de geboorte voeding op verzoek, dus voor ons is dit ook heel natuurlijk.

8. Melanie2014

Melanie2014 Actief lid

16 sep 2014
    131
    0
    16
    die van mij is ook 7 maanden en zit op 5 flessen dus zou je vooral niet druk maken zolang ze geen overgewicht heeft ...

9. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.853
    1.061
    113
    Je omschrijft precies de reden waarom ik niet zo van schema's ben waarin je een volgorde aanhoudt. Schept nogal veel verbazing in dit forum waar toch wel veel mensen zweren bij rrr. (Je moet eens lezen wat ik teweeg bracht toen ik vertelde dat ik een luier verschoon als ie vies is en niet als het van de volgorde 'moest')

Wat ik deed met voedingen en slaapjes?
    Mijn zoon sliep het liefst en makkelijkst na een voeding. Als hij moe was maar de vorige fles was nog niet lang geleden, maakt ik gewoon een klein flesje. Of deed ik er wat minder schepjes in.
    Mijn ervaring is dat als je wat meer naar je kindje kijkt het veel minder frustratie kan opleveren. Voor jezelf, maar ook voor babylief.

10. Kenzaaa

Kenzaaa Niet meer actief

Geef je je baby van 7 mnden een patatje als in gefrituurde patatje of wat anders?

Ik zou wel meegaan in ritme van je kind ipv zo strak vast te houden aan een schema.Dus de fles gewoon geven, desnoods een kleinere..

Ik zou fruithapje smorgens geven met evt kleine flesje, smiddags boterham met evt verlengde thee of beetje water en avond groentenhapje.

En water of verlengde thee gedurende dag paar keer aanbieden.
    Uiteindelijk vervalt er wel een fles.

11. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.824
    5.958
    113
    Vrouw
    Patatjes is het vlaamse "woord" voor aardappelen volgens mij :D

12. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Schema's.........ik ben er niet van.
    Een beetje houvast, ok. Maar een strak schema heb ik nooit begrepen.
    Je kindje heeft waarschijnlijk behoefte aan die 4e fles.

13. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Wij hebben wel een soort van schema. Tijden variëren dan weleens, maar wel het schema van wakker worden, eten, spelen etc etc.
    Dochterlief is een druk bezig kindje, en heeft er wel baat bij als ze weet of leert wat er gaat komen. Sinds wij toch een soort van schema/ritme hebben ingevoerd slaapt ze veel beter en langer.

Onze dochter is 6 maanden:

S'ochtends wakker worden, varieert meestal tussen 07:00 en 08:00 uur, fles 180 cc+ 6 schepjes en 2 schepjes fijne granen van Bambix,
    Vrijwel meteen na deze fles valt ze in slaap tot ze wakker wordt haha.
    Deze tijden kunnen ook variëren tussen 10:00 en 11:00 uur.
    Als ze wakker wordt krijgt ze schone luier, en fruithapje zoveel als ze wil, spelen en s'middags als ze moe wordt flesje van 90 cc en 3 schepjes. Ze slaapt dan meestal een uur of 2. Als ze wakker wordt weer een klein flesje en s'avonds als wij gaan eten rond 18:00 uur groentehapje en toetje zoveel ze op kan. Meestal wordt ze na haar avondeten ook nog moe, ze slaapt dan meestal drie kwartier. Omdat ze vrijwel meteen na het avond eten moe wordt en dan pas op 2 grote flessen zit bij elkaar opgeteld gaat ze daarom nog ff naar bed. Ze krijgt daarom pas later op de avond tussen 21:00/22:00 uur haar laatste fles.

14. Brocantje

Brocantje Actief lid

9 mrt 2014
    161
    93
    28
    Vrouw
    Super bedankt al voor jullie reacties.
    Die luiers gaan echt niet in schema verschoond worden, als die vol zit zit die vol;).
    Maar mn zorgen gaan meer ernaar uit, ondat ik de 1ste en 2de fles zo dicht op elkaar vindt zitten. En ze naar mijn mening echt veel moe is overdag. En ik haar anders wel flessen kan blijven geven zodat ze gaat slapen.
    Misschien idd dan maar eens kleinere flesjes ga proberen.

Maar ze wijkt dus niet af qua (nu nog) 4 grote flessen, en alleen fruit en groentehapje?

Ze is nu dus bijna 7 maanden, en weegt al ruim 9 kilo:)

15. Brocantje

Brocantje Actief lid

9 mrt 2014
    161
    93
    28
    Vrouw
    Ik geef een klein aardappeltje gepureerd met bijv wortel/broccoli/bloemkool.;)

16. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Maar dat is toch ook logisch, dat de eerste en tweede fles zo dicht op elkaar zitten? Dat hebben mijn kids alle drie altijd gedaan. Ze hebben immers de hele nacht niets gegeten en melk is ook nogal licht verteerbaar...logisch dat als je dat op een lege maag drinkt, je ook snel weer trek hebt!

Deel Deze Pagina