Hoeveel makeup draag jij op een normale dag?

Discussie in 'De lounge' gestart door Rebelleflower, 23 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

wat draag jij op een dagelijkse dag aan make-up?

1. Alleen beetje vlekjes wegwerken.. foundation/poeder en verder niets

2. Beetje de basis.. foundation/poeder en mascara (wenkbrauw potlood)

3. Eigenlijk (bijna) alles.. foundation/poeder, mascara, oogschaduw en eyeliner

4. Draag nooit make-up

5. Anders namelijk; (zie reactie)

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Dat kan wel zijn, maar het is wel nep schoonheid. Daar moet je ook van houden.
    Iemand hier merkte op, dat ze wel altijd make-up op deed, want anders dachten mensen dat ze ziek was. Dat kan natuurlijk ook gewoon komen, omdat mensen je altijd zien met make-up en die ene keer zonder ziet er anders uit, dus vragen ze of het wel goed met je gaat.,;) Vroeger droeg ik ook standaard make-up. Maar ergens ben ik er vanaf gestapt. Ik was alleen maar teleurgesteld in wat ik zag, wanneer ik het er weer af waste en waarschijnlijk dus ook mijn omgeving wanneer ze me zonder zagen (even overdreven gezegd). Dus besloten, dit ben ik. (Ook de vullingen bh's zijn al lang geleden de deur uit.:)) En soms voor de leuk maak ik me op, maar niet structureel. Zowel mijn vorige relatie, als mijn huidige man zag/zien me liever zonder (standaard).

Ook het tweede punt vind ik jammer dat men zo denkt. Ik vind vrouwen zonder make-up, die uitstralen goed in hun vel te zitten, heel mooi. Niet perfect nee, maar mooi. Ik zie ook veel vrouwen die door hun make-up er veel ouder uit zien en dus in mijn ogen er minder mooi door worden. Dus tja, wat is de "juiste" make-up...

2. Jadele

Jadele Actief lid

4 feb 2016
    136
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ben ik in grote lijnen met je eens.
    Ik heb vaak bij bepaalde mensen (zoals beautybloggers) de opmerking gemaakt: jeetje die is een stuk minder knap zonder make-up. Omdat je alleen de "neppe" schoonheid gewent bent. Je vindt dan iemand knap op basis van de make-up die ze draagt.

Ben ik onzeker zonder make-up? Als ik op plekken kom waar veel mensen zijn en ik zie al die knappe kopjes rond lopen dan wel ja want mijn huid is verschrikkelijk en dan voel ik mij lelijk. Ik wil er graag mooi en verzorgd uit zien. En dat het dan "nep" is tjah.. dat is je haren verven ook. Sieraden, kleding, schoenen geven je ook een bepaalde uitstraling en is dus is eigenlijk ook nep. (Al doet make-up dit veel meer natuurlijk).
    Zoals ik al aan gaf, mijn man maakt het helemaal niet uit als ik geen make-up draag. Hij vind het prima zonder en vindt het vaak ook allemaal veel te lang duren voor ik klaar ben :p Maar met make-up ziet het er wel nog beter en verzorgder uit.
    En ik vind het ook gewoon leuk om te tutten.

Ik vind vrouwen zonder make-up ook mooi en stralen. Ik wil niet de indruk wekken dat iemand lelijk is als hij geen make-up draagt mocht dit zo over komen dan mijn excuses.

3. Jadele

Jadele Actief lid

4 feb 2016
    136
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dan ben ik wel heel benieuwd hoe je het aanbrengt :D
    Ik vermoed met de beautyblender (ei-spons) o.i.d.?

4. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Ja dat was zijn punt dus ook, als hij het niet weet, dan vindt hij het wel mooi. Op de bruiloft had hij dus ook geen idee wat ik op had en of dat anders was dan anders. Die eyeliner was zo subtiel, dat hadtie niet door ;) Ik vind het bij mezelf dus ook mooier, omdat je met lichte wimpers zo weinig nadruk bij je ogen hebt inderdaad. Maar had ik donkere wimpers gehad van mezelf, dan had ik waarschijnlijk zelden zoiets opgedaan, omdat mensen met donkere wimpers wat mij betreft al die sprekende blik hebben.
    Tegelijkertijd vind ik het dus jammer dat ik het mooier vind bij mezelf om wél mijn wimpers te faken :\ Ik zou bijv. ook mijn haar niet verven.

(Maar goed, ik ben alsnog niet jaloers, want ik heb dus ook nergens ánders donkere haren op mijn lijf. :p)

5. SDonya

SDonya Niet meer actief

Wat maakt het nou uit of het neppe of echte schoonheid is?

Corrigerend ondergoed om je vet rollen te verbergen is ook nep maar er zijn echt heeeeeeel veel vrouwen hier op het ZP die het dragen. In die topics lees ik nooit dat het neppe schoonheid is

6. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Ik vind dat dat in een bepaalde mate wel uitmaakt. Wanneer je 's avonds al je make-up afwast, je push-up/gevulde bh en corrigerende ondergoed uittrekt en dan amper meer in de spiegel durft te kijken, of jezelf aan je man laten zien, dan maakt het zeker uit!

7. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik heb hier nergens gelezen dat vrouwen hunzelf of hun man zonder make up niet meer aan durven te kijken. Je overdrijft zwaar 😒

8. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Dat moet iedereen zelf weten natuurlijk, maar ík vind het niets. Inderdaad omdat ik niet het gevoel wil hebben dat ik, als ik al die dingen doe, echt significant veel lelijker ben dan zonder. Corrigerend ondergoed of pushup-bh's zou ik dus ook nooit dragen.

Het is toch niet leuk als mijn man mij mooi vindt om alles wat niet écht mij is? Net zoiets als dat iemand vind dat ik supergoed kan tekenen bijvoorbeeld, terwijl ik de tekening in kwestie helemaal niet zelf heb gemaakt, maar alleen maar ingekleurd. Voor mij voelt dat niet goed.

9. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Maar als jij jezelf prima vindt zoals je bent en je man ook; voor wie doe je het dan (en dan bedoel ik dus structureel een hoop "verbeteringen" aanbrengen)? Dat is mijn punt.
    En dat probeer ik inderdaad duidelijk te maken, door iets te overdrijven, zoals ik eerder al letterlijk in een post aangaf. ;)

10. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.310
    23.458
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik heb als ik elke dag mascara gebruik dat ik geen wimpers meer overhou. Daarom doe ik het eigenlijk niet. En alleen oogschaduw zonder mascara vind ikzelf dan weer niks, haha. Daarbij lijkt het me ook zo gek om op je 34e ineens wel elke dag make up te dragen. Dan zou ik me zo 'opvallend' voelen :)

11. SDonya

SDonya Niet meer actief

Als je het topic goed doorleest dan lees je voornamelijk dat de mannen, de vrouwen mooier of ook mooi vinden zonder make up. Deze vrouwen dragen die make up voor hun zelf.. Omdat hun dat mooi vinden. Als je appels met peren gaat vergelijken dan kan ik nu ook tegen jou zeggen dat je al je mooie kleren maar weg moet gooien en dat je een vuilniszak aan moet doen. Die kleren maken je waarschijnlijk ook mooier dan je bent.

Jammer dat wij wel jullie oubollige gedachten over make up respecteren maar dat jullie onze moderne keuzes de grond in boren. Zegt meer over jullie dan over ons.

12. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    100% mee eens. Ik zie Marnat liever neutraal als met een laag make-up op. Zelf draag ik ook geen make-up.

13. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38

Voor jezelf..... Ik doe ook dagelijks mijn ogen en wanneer ik geen zin heb in mijn vlekkerige gezicht mijn gezicht ook maar ook vaak genoeg heb ik thuis niks op. En ja hoor ik laat mezelf gewoon zien hoor. Ik voel me zekerder als mijn huid egaal is en dan heb ik ook niet steeds van die blikken op me gericht...

14. oumYahya

oumYahya Niet meer actief

Ik ben het eens met jou..

Soms zie je vrouwen die zich opmaken als ze naar buiten gaan, maar thuis met hun man doen ze niet eens moeite.. terwijl ik vind dat je je net voor je man mooi maakt en niet voor de buitenwereld..

15. SDonya

SDonya Niet meer actief

De meeste mannen vinden vrouwen mooier zonder make up. In mijn geval is dat ook zo dus mijn man is alleen maar blij als ik thuis mijn make up weer weg haal. Ik maak me mooi voor mijzelf en niet voor iemand anders

16. SDonya

SDonya Niet meer actief

Haha:p

17. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Ik gebruik geen foundation of iets dergelijks.
    Ik doe elke dag alleen mascara en oogpotlood op. Als ik iets 'speciaals' heb doe ik er ook nog oogschaduw bij op.

18. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik heb het er gisteravond met m'n man over gehad.
    Hij vindt het ook erg mooi als ik make up op heb. Een beetje Aszz 2.0.
    Geen lagen make up, smokey eyes of rode lippenstift maar wel subtiel een highlighter, wenkbrauwen etc.
    Zoiets. Heb wel foundation en alles op en lippenstift maar niet bijzonder veel.

19. oumYahya

oumYahya Niet meer actief

Dat is iets anders..
    maar het gaat om het idee, dat ze er thuis niet netjes uitzien
    Maar niet buiten komen zonder make up, En hun netste kleren..

20. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

In eerste instantie maak ik mij mooi voor mijzelf, niet voor een ander. Ik vind dat ik er beter uitzie met een egaal kleurtje op mijn gezicht.

Mijn vriend vind het ook mooi, hij geeft mij altijd een compliment als ik make-up draag, maar ik weet dat hij mij ook mooi vindt zonder make-up.

Deel Deze Pagina