Die niet meer zo dik is dankzij hun toch? Misschien was ze wel dik omdat zij ook alleen bij oma thuis kon
Whaha..je doet me denken aan mijn jongste. Je zou kunnen overwegen de pit eruit te knijpen en het alsnog op te eten hè? Whaha
Ja dat doe ik tegenwoordig wel meer haha. Maar eigenlijk eet ik bijna geen mandarijntjes. Niemand eet ze hier nl. Ik ga ze op m’n lijst zetten voor zaterdag!
1 van de kinderen is ook gek op mandarijnen. Man gaf eens te veel op een dag die heeft heel veel luiers kunnen verschonen
Vroeger geleerd dat mandarijnen niet zo heel veel fruitsuikers bevatten en dat het qua hoeveelheid suiker dus niet zoveel kwaad kan. Vitamine C plas je het teveel aan uit. Zolang ze sappig en friszuur zijn vind ik ze zelf lekker maar daarna hoef ik ze niet meer. Vorig jaar las ik ergens dat de lekkerste mandarijnen strak in de schil zitten. Als de schil al losser zit zijn ze aan het uitdrogen.
Als het om een tijdsbestek van een paar weken gaat is het niet zo'n probleem denk ik. Gaat het om een langere periode, dan moet je wel oppassen. Tandartsen adviseren niet teveel citrusvruchten te eten, omdat de hoge zuurgraad niet goed is voor je tanden.
Één mandarijntje per dag kan ik wel waarderen. Vind het ook heerlijk ruiken. Was jij je handen ook na het schillen en voor het opeten? Citrusvruchten zitten vaak vol met gif (de schil dan he). Nee, zoveel mandarijnen op een dag lijkt mij echt niet gezond. Ik zou het beperken tot 2.
Ik eet er gewoonlijk maximum 3 per dag. Heb er nu liggen maar ze zijn niet lekker. Veel te groot en plat.
hahaha zo heb ik het C ook geleerd. Ik moest constant alle stukjes controleren.. tegenwoordig houd ze ze tegen het licht en ziet ze zelf of er 1 in zit
Lekker van genieten! Beter dan een hele zak chocolade pepernoten wegwerken in deze Sinterklaastijd. Ik kan ‘s avonds bij de tv ook veel mandarijnen op en het is idd maar een paar weken per jaar dat ik ze eet.
Ik zou me er ook niet druk om maken. Advies van het Voedingscentrum is ook mínimaal 2 stuks per dag (200gram), meer is echt geen probleem. Beter een extra mandarijn dan een zakje chips of koekjes.
2 mandarijnen komt qua koolhydraten overeen met 1 boterham. Dus 6 op de dag zou alsof je 3 extra boterhammen eet. Nog meer zou ik dus zeker niet doen als tussendoortje (ik ben diabeet dus reken alles in aantal boterhammen wat ik eet hehe )