Hoeveel maten groei(d)en je borsten?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Danabelle, Feb 23, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

Jan 3, 2008
    2,495
    0
    0
    Hoi,
    Ik ben nu 16 weken zwanger en mijn borsten zijn al ruim een maat in omvang toegenomen. En dat terwijl ik verder alleen nog maar ben afgevallen (door overgeven). Ik wilde een voedingsbeha kopen bij Prenatal maar de verkoopster zei dat dat niet wordt aangeraden, omdat mijn borsten nog 'flink gaan groeien'. Heeft iemand enig idee hoe flink ze nog kunnen groeien dan? Want ik vind van een A/B cupje naar een volle C cup al met zestien weken toch al flink en kan me eerlijk gezegd slecht voorstellen dat ik straks met een nog grotere maat rondloop. Wat is jullie ervaring hiermee?
    Heb trouwens bij Hema wel al voedingsbeha's aangeschaft, ze lagen in een bak voor 5 euro dus daar kan ik me geen buil aan vallen ;)

2. Trotsemama1986

Trotsemama1986 Fanatiek lid

Feb 10, 2009
    1,962
    0
    0
    Hier tot op heden nog dezelfde maat...
    Na de bevalling kan je nog ineens groeien.
    Een voedingsbh kan je daarom (denk ik) beter daarna pas kopen.

3. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik ben van kleine B naar volle D gegaan en die zit net iets te strak, ik koop mijn voedingsbh's nog een maatje groter omdat je borsten door de stuwing nog groter worden ;)

4. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

Sep 23, 2008
    2,810
    0
    0
    verkoopster
    ik ben ook al zo stom geweest om voedings bh's te kopen.. toen waren me vriendinnen nog niet gegroeid en had ik 80b heb 80c gekocht.. maar zit nu dus op 80 d

5. sinada

sinada Niet meer actief

Ik ben van een flinke 75c/d naar een behoorlijke 80 E gegaan. Voel me soms echt pamela zeker met mijn verder slanke lijfje. Heb wel een buik natuurlijk

6. tascha

tascha Fanatiek lid

Apr 8, 2006
    4,180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Ik heb nu ook een goede E en vrees dat het straks met stuwing nog wel groter zal worden.

7. Angelie

Angelie Bekend lid

Oct 21, 2008
    607
    0
    0
    Ik heb vorige week voedingsbh's gekocht. Ik ben van 85C naar 85E gegaan. :confused: (vond mannetje niet erg... :) )

Ze raden inderdaad aan om niet te vroeg voedingsbh's te kopen, ze zeggen zo'n 6 weken voor de uitgerekende datum. Nou heb ik het wel iets eerder gedaan, omdat ik gewoon klaar wilde zijn met alles en ik niet het idee had dat ze de laatste weken nog gegroeid zijn.

Maar je loopt inderdaad het risico dat je boobs nog groeien als je ze te vroeg koopt... :(

8. tascha

tascha Fanatiek lid

Apr 8, 2006
    4,180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Toen ik bij de eerste zwangerschap voedings bh's moest kopen, heb ik ze een maatje groter gekocht en die had ik ook nodig. Ik zit ook wel een beetje met een dillema. Ik moet nodg nieuwe bh's hebben omdat deze echt te klein zijn, maar koop ik nu nog nieuwe of wacht ik nog even? Ga maar eens bij de prenatal informeren.

9. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

Jan 3, 2008
    2,495
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties. Ik begrijp dus dat het best kan dat mijn borsten nog verder groeien, hm, misschien inderdaad verstandig om dan verder geen voedingsbeha's te kopen maar meegroeibeha's. Die zien er alleen zo lullig uit, en ik wil straks in de zomer wel gewoon topjes kunnen dragen zonder dat daar zo'n enorme lap meegroeibeha met hele brede banden bovenuit steekt. (Voedingsbeha's vind ik wat minder lomp..)

10. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

Feb 15, 2008
    1,890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    hier van 80C/75D naar een 75/80E gegaan. al vrij snel in mijn zwangerschap, trouwens.

heb voedingsbh's in die maat gekocht, en die draag ik dus al tijden. eigen bh's laatst voor de gein nog eens gepast, maar daar knalt de helft op niet al te charmante wijze uit. :)

ik ga ervan uit dat het met de stuwing straks helemaal cup onbehoorlijk wordt, maar duim van harte dat dat van tijdelijke aard is!

11. Dinky

Dinky Bekend lid

May 28, 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    Hier van 75B naar euh... 75B, ofwel helemaal niet gegroeid. Alleen een paar dagen na de bevalling wat last van stuwing gehad maar ze waren na een dag of 3 weer helemaal normaal en ook niet slapper dan daarvoor. Ik ben er heeeel blij mee :)

12. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik ben 4 cups gegroeid en na de bevalling met de stuwing waren ze enorm bijna een f cup ik heb trouwens iedere ochtend nog stuwing.

13. minipi

minipi Fanatiek lid

May 17, 2006
    1,523
    0
    0
    Maareh... dan koop je in de zomer toch gewoon alvast 2 mooie voedingsbeha's? Ok, je hebt kans dat je eruit groeit, maar of je nou een zwangerschapsbeha koopt of een voedingsbeha, maakt qua kosten niet echt uit. En je hebt kans dat je er wél gewoon nog in past straks. Ik had 1 voedingsbeha die ik in het begin inderdaad niet meer paste, maar naarmate ik langer borstvoeding gaf, ging mijn cupmaatje langzaamaan weer iets kleiner en kon ik deze dus toch weer aan.
    Ik ben deze zwangerschap helemaal van de voedingsbeha's, geen zwangerschapsbeha aan gehad deze keer en dat voelt prima! En ze zijn inderdaad veel mooier vaak ;)

14. Lilly

Lilly Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Bij mijn eerste leken ze de eerste weken flink te groeien, en toen heb ik een meegroei bh gekocht.
    Maar na die tijd bleven ze gewoon hetzelfde.

Ze zijn nu denk ik max 1 cupmaat gegroeid. Ik had gelukkig nog een bh die ik wat te groot gekocht had en die draag ik vooral. Ook heb ik een hempje van de Hema van dat super elastische spul waar ook ondersteining voor de borsten in zit. Dat zit ook erg lekker en groeit goed mee.

Maar ik denk dat het verschillend per vrouw is hoeveel de borsten groeien.

15. pippeloentje

pippeloentje Bekend lid

May 9, 2008
    983
    0
    0
    Ik ben in korte tijd van 75D naar 85D gegaan! Hoeveel komt er nog bij? :D

Ik vind die zwangerschapsbh's zo vreselijk lelijk en oncharmant he. Ik draag gewoon nog met beugel, alleen nu geen voorgevormde bh's meer.

Ik weet dat het eigenlijk niet goed is, heb 7 jaar bij een groot lingerieketen gewerkt. Maar ze zitten vreselijk lelijk, je borsten wijken ieder naar een andere kant uit.
    Brede brede banden en nooit eens in leuke kleurtjes!
    Als je kleinere borsten hebt, dan gaat het nog met zulke bh's, maar als je grote borsten hebt, dan zitten ook nog eens niet stevig genoeg!
    Ooit was er eens een betaalbare minimizer bh op de markt, zonder beugel die ook nog mooi zat. En wat denk je, hij is weer uit de collectie gehaald. Zonde, die had ik anders gekocht! Was ook nog wit of zwart geweest met brede bandjes, maar wel borsten die mooi vooruit staan!

16. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

Jun 1, 2008
    2,545
    1
    0
    kleine A naar (met stuwing bij de vorige) DD......:(
    Nu van kleine A naar C, maar ik ben er nog niet........

17. zeppie

zeppie Actief lid

Feb 9, 2008
    268
    0
    0
    Landgraaf
    Tot nu toe draag ik nog altijd mijn eigen bh's.

18. poci

poci Lid

Nov 3, 2008
    56
    0
    0
    Ik draag gewoon nog lekker moderne bh's die me fijn zitten en genoeg ondersteunen.

Ik ben de eerste weken het meest gegroeid wat borsten betreft, tot week 16 ofzo. Van 75D nu naar 80E.

De rugomvang van 80 wordt niet meer, schat ik zo in, maar de borsten zelf staan -on hold- voorlopig....

Dus ik doe nog lekker de gewone bh aan en kan straks alsnog een paar leuke voedingsbh's uitkiezen.

Advies kwam van een vrouw met drie kids werkzaam in lingeriezaak en met geen enkele meegroeibh gedragen in haar zwangerschap.

19. Saskia28

Saskia28 Lid

Sep 2, 2008
    29
    0
    0
    Ik ben van een kleine 75D nu al naar een flinke 80E gegroeid...
    Ik heb ook meteen voedingsBH's gekocht in een maatje groter (Ecup), omdat die veel mooier zijn. Ik merk nu wel dat de voedingsBH's zonder beugel makkelijker meerekken dan die met beugel, misschien heb je daar wat aan?
    Mijn cup groeit nog steeds. Ik heb nu echt last van jeukende tepels, heeft iemand daar ook ervaring mee? en vooral wat je eraan kan doen? Smeren ed helpt bij mij niet, alleen iest ter afkoeling erop verlicht wat, maar ja ik kan niet de hele dag met ijsklontjes in mijn BH gaan rondlopen ;)

groetjes

20. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

Jan 3, 2008
    2,495
    0
    0
    Hoi dames, de voedingsbeha's van Hema die ik intussen heb hebben ook geen beugels, ik wil geen beugelbeha's meer dragen omdat die beugels pijn doen :( Het aanbod van 'gewone' beha's zonder beugels is minimaal, heb er één gevonden bij Hunkemöller..
    @ Saskia28, mijn tepels jeuken bij vlagen heel erg. Ik heb nog niets ontdekt wat helpt :(

Share This Page