Ben een lijstje aan het maken met de spulletjes die we nog nodig hebben en nu kom ik op het volgende. We hebben een Joolz Day3 kinderwagen, een Co-sleeper en Ledikant. Hoeveel matrashoezen, lakentjes en dekentjes heb ik voor elk nodig? Het zijn allemaal andere maten (ledikant is bijvoorbeeld 60x120 en Co-sleeper 40x80, kinderwagen zou volgens mij ook een 40x80 moeten passen). Heb voor het ledikant al 2 hoeslakens van aerosleep (ook matras van aerosleep). Koop je ook hoeslakentjes van aerosleep voor de Co-sleeper en kinderwagen? Ben benieuwd hoeveel jullie van elk hebben of ook wellicht combineren!
voor ledikant hou ik aan: 1 in de kast, 1 in de was, 1 op bed. dus 3 setjes: Molton, matrashoes & laken. Deken heb ik minder, omdat daar nog een laken onder ligt. (ik heb er 2. Nou ja, ondertussen heb ik er eerlijkheidshalve 8 ofzo, voor 3 kinderen , maar ik ben begonnen bij de eerste met 2). Voor de cosleeper en wagen heb ik toen ook 3 setjes gehaald, maar niet voor elk apart, deze wissel ik wel uit, dacht in geval van nood kan ik van het ander bedje/wagen pakken. En ook 2 dekentjes (althans, dus ooit met 2 begonnen). Ik heb trouwens overal een aerosleep liggen, voor de wagen en co sleeper had ik wel een molton, dan de aerosleeptopper en dan de aerosleep matraslaken. Voor het ledikant heb ik water dichte molton, eerst doe ik het hetzelfde als in de wieg/wagen maar op een gegeven moment ging de aerosleep er toch uit en dan had ik dus molton/matraslaken.
Ik heb hier niks van aerosleep maar dat bepaald ieder voor zichzelf. Qua aantallen: Ik heb elke maat in 3-voud. Die afwijkende maat kan je allicht van een verschoningskussen beter pakken. Die zit hier om ons wiegmatrasje ook een stuk beter. Nu waren we er al op berekend dat dochter net zo'n ramp was met dr luiers als mama en dat menig luier daar niet tegenop gewassen was. Ledikant had ik alles 1 of 2 meer ivm grotere blaas. Huidig bed (1 persoons) is er genoeg in voorraad al van ons eigen bed dus hoefde ik niet veel bij te halen, alleen bescherming.
Ik had alles in tweevoud. Dus voor de co-sleeper, het ledikant en de kinderwagen twee moltons, twee hoeslakens en twee lakentjes. In totaal dus zes stuks van alles, maar dat kwam inderdaad doordat alles een andere afmeting had. En dan nog was er soms op twee kinderwagenhoeslakentjes borstvoedingspoep doorgelekt en moest ik een niet-passende van de co-sleeper pakken Maar met die setjes redde ik het wel prima. Meer dan dat lijkt me niet nodig, tenzij je meteen merkt dat je een grote spuger hebt of zo, maar dan is het ook zo bijgekocht. Dekentjes had ik er overigens vijf van (van dikke wol tot zacht katoen), die ik voor alles door elkaar heen gebruikte.
Ik heb van alles 3 stuks. Altijd handig met spugen oid. Dat geld nu ook voor de grote bedden van de kinderen. Vind het zelf erg prettig dat ik er nooit naast grijp. Maar je moet vooral kijken naar wat je zelf prettig vind
3stuks. 1 op bed, 1 in de kast en 1 in de was. Bij de middelste wel wat goedkope bijgehaald want die had enorme reflux .
Ja dit, 3. En inderdaad, als je een spuger hebt is meer wel zo fijn. Maar dat geldt dan voor alles; kleertjes, hydrofielen, beddengoed.. Gelukkig is alles snel bijgekocht of besteld En dekentjes hebben wij sowieso (te)veel. Heerlijk ❤️
Ik had qua beddengoed altijd 3 stuks, alleen van de dekentjes 2 meestal want die werden niet zo snel vies. In de kinderwagen deed ik bij de jongste een dubbel geslagen xxl hydrofiel over een molton onderlegger omdat een wieg hoeslaken net niet mooi aansloot. Ze was een zomerbaby dus dan lag ze vaak ook nog op een leuk printje ipv zo'n saai wit hoeslaken.
Ik had 4x hoeslaken - wieg, 2 van badstof die gebruikte ik voor de kinderwagen. 2x molton wieg 2x molton ledikant 3x hoeslaken ledikant. Voor de wieg en ledikant 2 setjes lakens/ dekens. Nu ligt onze dochter in een slaapzak te slapen, aangezien ze haar hele bed door rolt.
Voor de cosleeper had ik 2 hoeslakentjes Voor de ledikant heb ik 1 matrasbeschermer e 3 hoeslakens. Vorige week was ik hier erg blij mee, zoontje had 2x het bed onder gespuugd. Zou zelf niet teveel dekentjes en andere lakentjes kopen. Mn zoontje vond het dus helemaal niks en lag vrij snel in een slaapzak en heb ik allemaal dekentjes in de kast liggen die niet gebruikt zijn.
Ik heb geen co sleeper maar een wiegje. Deze heeft dezelfde maat als de kinderwagen. Voor het ledikantje heb ik 3 setjes en voor de wieg/wagen 4 samen. Voor de oudere Kids heb ik ook 3 setjes en ook voor ons bed. Ideaal als je wat op voorraad hebt liggen
Dank je wel meiden voor jullie input! Heb ons lijstje mooi aan kunnen vullen. Kinderwagenbak en co-sleeper zijn dezelfde maat ben ik achter dus dat kunnen we combineren. Lees dat veel van jullie ook een molton hebben voor het ledikant. Maar wij hebben de aerosleep met de speciale matrashoezen en volgens mij mag je daar geen molton overheen hebben. Dan is het hele nut van de aerosleep weg dacht ik. Maar dat vraag ik nog wel even na bij Babypark/Babydump/etc.
Klopt hoor! Mag je er niet overheen doen. Je moet ook speciale hoeslakentjes hebben daarvoor, die met die gaatjes.
Ja klopt die heb ik er meteen bijgekocht die matrashoezen van Aerosleep met de gaatjes Heb er nu 2 maar heb er gisteravond nog eentje extra bijbesteld.
Wij hebben alleen toppers van aerosleep, daar heb je inderdaad die speciale hoezen voor. Maar vond het zo raar om de topper op een kaal matras te leggen (wat dan geen aerosleep is). Dus vandaar de moltons. Als je combi matras en topper van aerosleep hebt, zou ik daar geen molton overgeen doen ook.
Aerosleep heeft een eigen "molton". https://www.baby-dump.nl/producten/matrassen/158/aerosleep/2350/aerosleep-protect/26358/ Deze zijn dat
Dit zijn de topdekmatrassen met die gaatjes die je op het matras legt. Die hebben we en we hebben 2 speciale matrashoezen met gaatjes.
Wij hebben deze set aangeschaft. En daarbij dan van die speciale matrashoezen met gaatjes erin. Maar weet niet of je ook eecht een molton over het matras kan/mag doen. Dat ga ik sowieso nog eens navragen. https://www.babypark.nl/aerosleep-matras-evolution-pack-60-x-120-cm.html?gclid=CjwKCAjwvuGJBhB1EiwACU1AiYYrVG9JPt_6xZTBz1n5U9aUv_VGalCLkYT0gtnq3x7KRN8Y7RxoERoCxwEQAvD_BwE https://www.babypark.nl/aerosleep-sleep-safe-premium-hoeslaken-60-x-120-cm-wit.html
Ja klopt. Die topdekmatras is dan je molton zeg maar. Dan denk ik dat jullie alles wel hebben voor het bedje.